Alla inlägg under juli 2012

Av Anna - 31 juli 2012 22:05

Ska lägga mig och sova nu. Är så trött, så ögonen knappt orkar hålla sig öppna nu när jag skriver.

Älsklingen och jag satte på en film, jo tjena! Det kunde jag ju drömma om idag tydligen. ;)

Tidigare idag pratade jag med Melvin om att han ska sova själv i natt i sitt rum och att han får komma in till oss imorgon bitti när han vaknat. Så jag skulle gissa på att jag kommer vara jäkligt trött imorgon bitti av att försöka hålla om kvar i sitt rum själv hela natten. Vi kommer väl vara som halvdöda imorgon allihopa tänker jag.

Jag hoppas de går bra och att han somnar om snabbt utan att komma ihåg att han skulle sova ensam. Då brukar han inte vilja somna om, utan ligger på lur hela tiden och så fort man tror att han somnat och försöker sig ut därifrån, så vaknar han tvärt och man får för allt i världen inte gå ut.

Hoppas hoppas hoppas på en bra natt!

Melvin har varit såå duktig på att gå på pottan idag, så vore ju så underbart om han ville samarbeta med detta också.

2 gånger har han gjort nr 2 på pottan idag och kissat 2-3 gånger. Lika roligt och stolt varje gång. Ska nöjt visa upp och springer runt och berättar vad han gjort på pottan! ;)

Nä, nu måste jag bannemig sluta ögonen. Är så trött!

God natt

Av Anna - 31 juli 2012 12:09

Nyss varit på BVC. Tog bussen med barnen då älsklingen inte var klared tvättmaskinen i tid.

Hade riktigt flyt med bussen idag. Stod redan två barnvagnar vid hållplatsen när jag kom och jag som har dubbelvagn brukar ju inte precis ha platsen till min fördel när det är fler barnvagnaresenär. Men idag va det en buss med extra stor plats för vagnar. :)

Neo hade i alla fall gått upp nästan 200 g på en vecka. Vägde 7520 g nu. :) Längd tog vi inte eftersom vi gjorde det förra tisdagen. Var ingen större ide tyckte sköterskan. "brukar inte hända så mycket i den här åldern". Okej? Är väl nu om någon gång de växer som fan? Haha. Aja!

Såg i afl bra ut på kurvan. :) skönt!

Nu ska vi hemåt och laga kycklinggryta :)

Av Anna - 31 juli 2012 10:22

Sjukt bra natt! Gröten gör susen! ;)

Ska snart till BVC och kolla vikt samt längd. :) älsklingen ska bara försöka fixa vår läckande tvättmaskin (underbart, not).

Av Anna - 30 juli 2012 20:11

Hemkommen från bion. Vi slängde snabbt ihop lite korv med bröd och nu nattar vi varsin unge. :)

Bion var bra. Mysig och härlig! Perfekt måndags-film. :) Björn Gustavsson var med i den och var lika nonchalant och kaxig som Viking i Kontoret. ;) Haha!

Ska bli skönt att fortsätta kvällen (när barnen somnat) på bästa sätt- soffläge med älsklingen. ;)

Imorgon vill jag iväg och väga/mäta Neo även fast farmorn och farfarn var iväg med honom för en vecka sen. Vill se hur mycket han gått upp under denna vecka då han ätit gröt till kvällsmat och mindre på natten. :)

Nu säger jag nattinatt!

Av Anna - 30 juli 2012 14:29

Testar hoppgungan hos farmor och farfar, och det verkar vara omtyckt!

Blir att plocka ner vår från vinden sen! :)

Av Anna - 30 juli 2012 13:56

Kl 17 ska älsklingen och jag på bio. Barnen ska vara hos Bengt och Monica då.

Himla bra tid tycker jag att bion gick vid 17 redan. Efter kl 18 ska ju Neos hållas vaken fram till 19.30-20, så passar ju perfekt! Då är det bara att fixa inför nattning direkt man hämtat dem o kommit hem. :))

Mysigt att gå på bio också. Cockpit ska vi se! Jag är inte särskilt frestad att se Batman som alla gör nu. Får se den på datorn framöver, men betala för att se, nää. Den är säkert grym, men jag älskar ju svenska filmer!

Snabba cash 2 blir i augusti också! ;)

Av Anna - 29 juli 2012 22:38

Så underbart att älsklingen är hemma igen! :) Vi har haft en riktig myskväll.

Min stora kärlek, without a doubt. :)

Av Anna - 29 juli 2012 07:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards