Alla inlägg under juni 2013

Av Anna - 24 juni 2013 21:23

Är så glad just nu! :-) Det är nämligen så att även svärföräldrarna, Fanny, Monica och Bengt har bokat samma resa som vi har gjort! Så nu blir vi ett roligt gäng som åker till Mallorca sista augusti! :D Barnen kommer ju vara i paradiset. Bara tanken på att bada pool hela dagarna, leka o busa, äta glass och ha dessa goa människor runt barnen hela dagarna, de kommer ju aldrig vilja åka hem haha. :P

Det ska bli så otroligt roligt! Men man vill ju inte längta redan, för när vi väl åker, så har ju hela sommarn gått! Då är hösten här. Och jag blir 26. ?

Ändå kan man ju inte låta bli. Sist vi var utomlands var hösten 2011. Då vi var i Cypern. Neo låg i magen och vi skulle på ultraljud typ dagen efter vi kom hem. Melvin var sååå glad när vi var där. :) Han verkligen njöt av varje sekund. :)

Älsklingen har fått sig ett par nya badshorts från Frank Dandy, borde komma typ imorgon eller onsdag. Jag har precis klickat hem en bikini från Nelly. Hoppas att den passar. :) Svårt med storlekar på överdelen när man beställer från ett ställe man inte köpt från tidigare.

Men då har vi ordnat det inför resan. ;) Melvin får ett par nya Bamse-shorts när han fyller år. Och Neo får använda Melvins gamla uv-skyddade bamse-bad"dräkt" och badblöja från Swimpy. :) Himla bra dom!

Åååååh vad kul det ska bli!

Av Anna - 23 juni 2013 08:26

Det har blivit lite träning denna helg faktiskt. cykling i fredags, 8km (dock känns det inte direkt som träning att cykla 8km om jag inte cyklar som farsan som tävlar i det. Jag var bara ute o cykla med Melvin, men det blrv lite motion iafl). Sen var jag ute och sprang 3,2km igår och 3,5km idag. försöker börja lugnt, eftersom jag körde så intensivt i våras o tillslut fick ont i fogen, så jag inte kunde springa 1km ens utan att få ont.

Älsklingen och jag har bestämt att vi ska bli fit tills utomlandsresan i slutet på sommaren. Så lördagar och söndagar ska vi träna på iafl, då är vi ju lediga och har all tid i världen. Är ju svårare att få tiden att räcka efter jobbet. Till veckan kommer jag även börja köra lite kvällar, så då blir det svårt att träna öht. Älsklingen börjar ju alltid kl.7, så innan går ju inte heller.

Godis ska jag försöka skippa så mkt det bara går! Även på helger, men det kommer säkert bli lördagsgodis, men ska försöka! Och äta mindre portioner. Får ta med matlådor ā la Beatrice. ;)

Känns jäkligt skönt att ha rört sig denna helg. Det var riktigt härligt att springa imorse när det regnade ute. :)

VAB

Av Anna - 20 juni 2013 10:04

Idag får jag vabba igen. Neo fick hämtas hem från dagis igår efter lunch då han hade 38,8 i feber. :-( Melvin hade dock ingen feber igår, inte heller imorse, så han är på dagis idag en liten sväng och firar midsommar. :-)

Jag är hemma idag med Neo. Farmor Lena har varit hemma tis-ons med Melvin och halva dagen igår även med Neo. Allt för att jag inte skulle missa jobbet. Men när hon ringde igår och sa att även Neo var sjuk nu, så kände jag att hon inte skulle behöva vara hemma ytterligare en dag till. Det är ju inte fullt betalt att vabba, så hon ska ju inte behöva förlora massa pengar när våra barn är sjuka. Jag fick iafl jobba två dagar av fyra denna vecka (lediga imorgon), bättre än att ha varit hemma alla dagar. :-)

Neo ligger däckad i soffan nu här bredvid och sover. Så sliten. :-( Han var inte alls sugen på att leka med Melvin imorse och Melvin var mest på bråkhumör, så det var nog bra för honom att få gå till dagis och leka lite. :) Han ville gå redan vid 7 imorse, men idag blir det en kortis på 9-14 bara. :) Räcker gott och väl när han nyss vart sjuk.

Ska in till stan en snabbis sen innan Melvin ska hämtas. Ska lämna in mynt vi samlat ihop på banken. :) Vi har ju bokat resa, vet inte om jag sagt det? Till Mallorca. :) Det har jag nog sagt. Längtar så!

Av Anna - 17 juni 2013 11:07

Kl 23 igår så hade Melvin jättesvårt att sova. Visade sig att han hade feber strax över 38. Melvin sov sen nere i soffan med älsklingen hela natten. Hade ingen feber direkt när han vaknat.

Jag vaknade vid 3 i natt och hade sån fruktansvärd magsmärta och illamående. Var på toa 4 ggr inom 40 minuter, men illamåendet o magontet var inte över för det. Mådde likadant när jag vaknade imorse, plus huvudvärk och muskelvärk i hela kroppen.

Mår lite bättre nu efter en Ipren, men fortfarande väldigt slut i kroppen. Melvin har över 39 grader i feber, ligger med gåshud, nedbäddad i soffan framför Nicke. Andas väldigt jobbigt. :( Har gett honom Ipren (stackarn hatar ju att få stolpiller), så hoppas att det dämpar lite, så att han kan lägga sig o sova ett tag.

Hämtar Neo kl 15 på dagis idag. Han mår prima (vad jag kan se iafl), och det är nog skönt för honom att få aktivera sig lite med kompisar och samtidigt är det nog skönt för Melvin att få vara ifred lite när han är sjuk. Neo vill ju gärna klänga på Melvin annars när han ligger i soffan.

Jag tänkte försöka lägga mig i en badenbaden-stol här ute på soldäcket nu strax. Är ju precis utanför tv-rummet, så då kan Melvin ligga i soffan och ändå kunna prata med mig.

Som alltid när Melvin har feber så är jag jätteorolig att han ska få feberkramp. :( Har ju fått det två ggr, så jag kan aldrig slappna av när han har feber. :/

Av Anna - 16 juni 2013 20:33

Idag bokade vi resan vi tittat på så länge. :) längtar såå mkt, fast jag vill inte att det ska gå fort dit nu, för först vill vi njuta av svenska sommaren. Och jag ska ju jobba hela sommaren först. :P

Måste fixa pass till Neo snart, så vi får det i tid. :) Kan tänka mig att många förnyar sina pass så här års. :)

Av Anna - 11 juni 2013 21:34

.. Gör det här i bloggen nu för tiden, jag vet. Jag har inte så mycket att berätta längre, speciellt inte eftersom de helst inte vill att man skriver om jobbet på nätet. Det har ju sin tendens att ibland få oväntade vändningar, så därför håller jag det för mig själv. :)

I helgen var jag ju ut som ni vet, i fredags rättare sagt. Var inte bakis speciellt länge på lördagen vilket var skönt, men däremot blev älsklingen skitdålig. :/ Han blev yr, illamående, frös och hade absolut ingen ork alls att göra ngt. Han spydde tom tillslut, men mådde super igen på söndagen. Knepigt va? Och nej, han var inte bakis eller så, för han var ju hemma med barnen.

Igår mådde jag ungefär likadant, men jag jobbade ändå. Spydde inget, men var helt slutkörd, frös och mådde illa.

Imorse mådde jag också lite dåligt, men efter en Ipren vart allt bra och varit sedan dess.

Tillbaka till lördagen. Det vart pizza och godis o tv den kvällen. Dagen spenderades utomhus. :)

Söndagen höll älsklingen på att bygga på vårt soldäck som vi gör på baksidan. :) Jag och barnen sysselsatte oss med annat som att leka i sanelådan, Melvin och jag åkte till Toysrus när Neo sov och kollade ev presenter till Melvins 3-årsdag som närmar sig.

Jag vill ju köpa en cykel till honom, men han tyckte inte alls det var kul. Han har ju aldrig tränat, så det var väl för att det var svårt att ta sig framåt, men övning ger färdighet, så en cykel ska han ha! Kickboard testade han och var duktig på direkt trots att han aldrig testat innan, men det är kanske inte så svårt. Han tyckte dock inte heller det var speciellt kul (förutom när vi kom hem och han fick se att jag filmade honom, då ville han minsann ha- ante mig;)). Vad tror ni han ville ha då? Självklart var det enda han tittade på traktorer, lastbilar och el-fordon av olika slag. Det spelar liksom ingen roll att han har massor redan av det där. Enda han ville titta på trots tappra försök på allt från gosedjur till verktygsleksaker till kök och Gud vet allt. Nope. Traktorer och stora el-fordon att sitta i. Happ!

Annars så vi inte gjort mkt mer. Tittat på Ego, ätit god mat (hos svärföräldrarna idag tex efter jobbet) och bara varit. Typ så!

Nu ska jag sova. Vi hörs när vi hörs. :)

Av Anna - 8 juni 2013 18:58

Igår var den omtalade och efterlängtade festen. Det var superkul och det sorgligaste med att utbildningen är slut till veckan, är att vi tjejer efter igår insåg att vi hade mer gemensamt än vi någonsin kunnat föreställa sig. Men vi kommer ju fortfarande jobba på samma ställe, så är ju inte så att vi inte ses mer. ;) Bara trist att vi alla inte var i samma team också. :(

Iafl, det var som sagt superkul igår. Tänker inte (läs: orkar inte) gå in så mycket mer på detaljer, men jag blev jävligt full på slutet och minns väl inte speciellt mkt efter att vi kom in till stan. Jag kan även idag säga att jag fortfarande inte vet hur Jaguar (eller någon annan krog förutom ankan och nöjes) ser ut- trots att jag var inne på Jaguar. ;)

Sandra och Angelica (tror jag, va?) följde mig hem i taxin för att se till så att jag kom hem ordentligt. Tack snälla tjejer. Hemma hjälpte ju älsklingen mig att komma i säng och så.

Har mått precis som jag förtjänar idag. Piss! Dock gick de över rätt snabbt, så har legat ute och solat hela dagen. :)

Jag återgår till mitt nyktra liv. Jag hade jättekul igår, verkligen, men den fulla fest-Anna är inte jag längre. Jag vill ha kontroll och vara en bra förebild för mina barn och igår var jag inte det. Så packad som jag blev, nej fy.

Men det betyder inte att jag inte kommer ta mig tex en cider till maten eller så, det kanske jag gör någon gång, men just nu känner jag att jag gillar mer den Anna som inte dricker alkohol överhuvudtaget. :)

Djupt tänkande blev det efter en utekväll. ;)

Av Anna - 6 juni 2013 21:48

Har varit ute o ätit med jobbgänget nu ikväll. Det var trevligt såklart, men maten var så där. Har ju definitivt ätit och lagat godare fläskfilé själv. Den var väldigt smaklös och lite förr torr för min smak. Hade den smakat mer, hade det inte gjort ngt om den var lite mer stekt som den var, men nu blev det liksom både lite för torrt och smaklöst. Men efterrätten var god. :)

Och sällskapet var ju bra. :)

Alltid kul att äta ute vilket som. ;) Men nästa gång blir det caesarsalladen där, för den ska tydligen vara väldigt god.

Ovido - Quiz & Flashcards