Alla inlägg under december 2012

Av Anna - 31 december 2012 13:08

Båda barnen är nu lagda för att sova middag.

Hallonmoussen är gjord och jag har fixat sminket, valt kläder och ska väl försöka locka håret om det orkas. ;)

Ska städa undan lite nu efter maten. Neo fick äta själv med gaffel, så det blev lite grisigt, men han tyckte det var jättekul. :) har vart lite seg med att låta honom äta själv, Melvin började mycket tidigare, men bättre sent än aldrig. ;)

Lite senare kommer farmor, farfar, Thèrese och lilla Karma på fika! Underbart att få träffa dem. Thèrese och Karma har jag inte sett på länge, så himla bra slut på året tycker jag! :)

Barnens farmor och farfar och Fanny var förbi för en stund sen en snabbis också, så Melvin vart så glad! Sprang runt som en riktig teaterapa och fick bygga tågbana med farfar! Livet!!!

Av Anna - 31 december 2012 13:07

Båda barnen är nu lagda för att sova middag.

Hallonmoussen är gjord och jag har fixat sminket, valt kläder och ska väl försöka locka håret om det orkas. ;)

Ska städa undan lite nu efter maten. Neo fick äta själv med gaffel, så det blev lite grisigt, men han tyckte det var jättekul. :) har vart lite seg med att låta honom äta själv, Melvin började mycket tidigare, men bättre sent än aldrig. ;)

Lite senare kommer farmor, farfar, Thèrese och lilla Karma på fika! Underbart att få träffa dem. Thèrese och Karma har jag inte sett på länge, så himla bra slut på året tycker jag! :)

Barnens farmor och farfar och Fanny var förbi för en stund sen en snabbis också, så Melvin vart så glad! Sprang runt som en riktig teaterapa och fick bygga tågbana med farfar! Livet!!!

Av Anna - 31 december 2012 07:27

Sista dagen på 2012 idag då. Hur ska ni spendera den?

Jag tycker nyår är lite överskattat. Det var väl häftigare när man var mindre. Och när man var 18 haha. ;) Då tog man varje chans till tillfälle för att få festa. :P

Vi kommer bara att vara hemma. Brorsan kommer hit och kanske Nejder också.

Vi ska äta trerätters hade vi tänkt. Nån löksoppa till förrätt (jag och brorsan är rätt kräsna, så det finns inte så många alternativ till förrätt haha), hasselbackspotatis och oxfilé med hemmagjord pepparsås till huvudrätt och hallonmousse toppad med never stop och vit choklad till efterrätt. Får hoppas det blir gott. :-)

Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig dock. Har inte köpt något nytt faktiskt. Jag har två kjolar som jag aldrig använt, men vet inte vad jag ska ha till om jag skulle ta nån av dem.

Har en klänning från Nelly som jag köpte i höstas som jag bara använt en gång. Funderar på den. Vi får se. :)

Vi blir ju inte många, så behöver väl inte överdriva kanske. ;)

Jag är trött som stryk nu. Undrar hur jag ska orka vara vaken till midnatt ikväll och sen gå upp vid 5 när barnen vaknar. Får nog försöka hålla dem vakna längre ikv och hoppas på att de sover längre imorgon. Brukar dock inte spela någon roll. :(

En av oss får väl sova längre på morgonen och sen byta av så den andre får sova några timmar senare. :)

Vi ska ju på bio imorgon jag och älsklingen. Mammas pojkar. Äntligen! Har verkligen inte vart lätt att få tag i biljetter. Slutsålt hela tiden. Ska bli skönt att bara få sitta och ta det lugnt framför en rolig film och inte behöva ha ett öra på vakt ifall nån av barnen vaknar eller så. Lite egentid. Behövs verkligen nu. Melvin tar ALL energi ur en. Riktigt jobbig period med honom nu. Är taskig mot Neo flera gånger om dagen, knuffar/buttar och nyper honom och slår honom med leksaker. Åh, blir så trött på att allt man säger till honom bara går rakt igenom. Jäkla trots. Han blir nog ingen lättsam treåring. ;) men men.. Sånt är livet.

Nu har jag lite att stå i, så hörs senare! :)

Av Anna - 31 december 2012 07:27

Sista dagen på 2012 idag då. Hur ska ni spendera den?

Jag tycker nyår är lite överskattat. Det var väl häftigare när man var mindre. Och när man var 18 haha. ;) Då tog man varje chans till tillfälle för att få festa. :P

Vi kommer bara att vara hemma. Brorsan kommer hit och kanske Nejder också.

Vi ska äta trerätters hade vi tänkt. Nån löksoppa till förrätt (jag och brorsan är rätt kräsna, så det finns inte så många alternativ till förrätt haha), hasselbackspotatis och oxfilé med hemmagjord pepparsås till huvudrätt och hallonmousse toppad med never stop och vit choklad till efterrätt. Får hoppas det blir gott. :-)

Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig dock. Har inte köpt något nytt faktiskt. Jag har två kjolar som jag aldrig använt, men vet inte vad jag ska ha till om jag skulle ta nån av dem.

Har en klänning från Nelly som jag köpte i höstas som jag bara använt en gång. Funderar på den. Vi får se. :)

Vi blir ju inte många, så behöver väl inte överdriva kanske. ;)

Jag är trött som stryk nu. Undrar hur jag ska orka vara vaken till midnatt ikväll och sen gå upp vid 5 när barnen vaknar. Får nog försöka hålla dem vakna längre ikv och hoppas på att de sover längre imorgon. Brukar dock inte spela någon roll. :(

En av oss får väl sova längre på morgonen och sen byta av så den andre får sova några timmar senare. :)

Vi ska ju på bio imorgon jag och älsklingen. Mammas pojkar. Äntligen! Har verkligen inte vart lätt att få tag i biljetter. Slutsålt hela tiden. Ska bli skönt att bara få sitta och ta det lugnt framför en rolig film och inte behöva ha ett öra på vakt ifall nån av barnen vaknar eller så. Lite egentid. Behövs verkligen nu. Melvin tar ALL energi ur en. Riktigt jobbig period med honom nu. Är taskig mot Neo flera gånger om dagen, knuffar/buttar och nyper honom och slår honom med leksaker. Åh, blir så trött på att allt man säger till honom bara går rakt igenom. Jäkla trots. Han blir nog ingen lättsam treåring. ;) men men.. Sånt är livet.

Nu har jag lite att stå i, så hörs senare! :)

Av Anna - 30 december 2012 17:51

Idag har vi knappt varit hemma något alls. Vi åkte till Bengt och Gaggi runt 11-tiden och var där tills strax före 14, då vi skulle till Inga-Lill och Björn på middag.

Jag la mig och sov med Neo hos Bengt och Gaggi innan vi skulle dit, vilket var himla bra för annars hade Neo vart så trött och gnällig. Han sover ju vid 9-tiden på morgonen och runt 14-tiden sen igen. Så nu håller jag på och nattar honom.

Barnen fick stanna kvar hos Inga-Lill och Björn (där även farmorn, farfarn och Fanny var) medan vi skulle iväg till Willys och köpa oxfilé. Var himla snällt att de fick vara kvar under tiden, för jäklar vad folk och det var en liten tjej där som skrek i kassan och inte alls tyckte det var kul. Det hade inte våra heller. ;)

Av Anna - 29 december 2012 21:58

Ska lägga mig nu, så det blir en snabbis om dagen.

Först var vi iväg och handlade på Maxi imorse (fy faaan vad folk), sen åkte vi o brorsan till mamma och åt mat där.
Hem till svärföräldrarna en snabbis efter det och sa hej. :)

Väl hemma var det bara att ställa sig och fixa iordning tacos, sen var det dags att natta barnen. De krångla lite, men Melvin somnade i afl själv och Neo somnade också tillslut efter en tillsägelse att lägga sig (han ska ju sätta sig/ställa sig upp hela tiden).

Älsklingen och jag har tittat på Snabba cash 2 ganska nyss. Den var helt okej, men ettan var mkt bättre. Var lite tråkig handling i tvåan. Hände ju liksom inget speciellt som gick håret på armarna att resa sig av spänning. Men men.. Joel Kinnaman är ju alltid Joel Kinnaman och då är alla filmer "bra". :)

Nu blir det natten! Godnatt!

Av Anna - 29 december 2012 05:34

Skönt med helg. Men den kunde ju ha startat med sovmorgon, men icke. Varför skulle den få göra det liksom? ;)

Idag ska vi till min mamma och äta mat. Vi skulle ha gått på bio, men den var slutsåld. IGEN! Hinner aldrig boka innan de tagit slut. Men, men.. Så småningom så.

Det får väl bli en filmkväll hemma ist. Inget mer med det. ;)

Vi ska nog försöka komma ut och åka lite pulka innan vi ska till mamma. Vi gjorde det igår efter att älsklingen slutat, men Neo tyckte inte det var speciellt omtyckt. Han var trött och det var mörkt. Så vi får försöka idag igen. :)

Av Anna - 28 december 2012 06:09

Vägghylla, tavellist och mätsticka (den är dock inte ny) från Kids concept, Star serien.

Speldosan och väggkrokhyllan från Kids concept, Pumpkin serien.

Bokstäver från myfirstroom.se

Ovido - Quiz & Flashcards