Alla inlägg den 12 december 2012

Av Anna - 12 december 2012 15:04

Neo har de senaste dagarna börjat krypa lite mer. Det går lite hackigt, men han kryper. Och så har han lärt sig att sätta sig ner från stående. :)

Kul när det händer grejer.

Just nu håller han på att gå runt soffan och soffbordet. Lutar sig så långt fram han kan för att kunna gå över till tex soffbordet från soffan. :)

Av Anna - 12 december 2012 12:29





Tog visst inte så många bilder. Filmade mest, men här är fyra iafl.


 

Ja, Melvin var utklädd till tomte, men som många av er vet, så vill han ju alltid klä av sig jämt, så både strumpor, luva och tomtetröja åkte av ganska fort.   

Neo gillade pepparkakor och sångerna.   Sötaste lucian ? Melvins stora kärlek Tamina. ;) Sveriges Tyra Banks. ;)


  Duktiga barnen :)




Av Anna - 12 december 2012 12:20

Nu har jag faktiskt suttit och pluggat på teorin till körkortet ganska mycket på sistone. Både igår och idag har jag pluggat.. rätt hårt. Gjort flera tester, skrivit anteckningar på sånt jag behöver läsa på lite extra osv.


När det gäller distanstesterna på trafikskolan, så krävs det väldigt få fel för att få godkänt. Jag trodde först att det kanske inte gick att få godkänt om du inte hade alla rätt, bara för att man ska känna sig riktigt säker. Men idag har jag fått 3 godkända tester (och då har jag tidigare haft 9 fel som oftast och det har varit underkänt), men idag fick jag 6 fel på första godkända och nu de sista två bara 4 fel. :) Så nu har jag snart klarat 4/4 testar för att få gå vidare till "repetitions-testet". Sen är det "slut-test" och ett "extra-test". 


Jag känner mig faktiskt väldigt motiverad just nu och känner att jag får dåligt samvete om jag inte pluggar ganska mycket. Ett tag satt jag ju bara och läste typ 20-40 sidor på kvällen i körkortsboken när ungarna somnat, men så hade jag ju lovat mig att efter julbordet, så skulle jag sätta igång ordentligt på måndagen och plugga stenhårt enda fram till provet och inte panikplugga dagarna innan som man gjorde på gymnasiet. Funkade ju då, men nu är det ju meningen att man ska komma ihåg allt också även efter provet. ;) 


Första kvällen den veckan då jag lovat mig att börja ordentligt, satte jag mig och läste ut resten av boken och gjorde 1-2 tester. Tror det var 3 timmar som flög iväg som om det var 1 timme, men det kändes väldigt skönt att bara ha ägnat sig åt det den kvällen då älsklingen ändå jobbade. 


Nu sitter jag även på dagarna när Neo sover och Melvin är på dagis. Annars har jag ju velat ha den "egentiden" till att tex. läsa bloggar, kolla tv och såna saker. Men det får vänta nu tills jag är klar med körkortet!


Imorgon har jag körlektion i 70 minuter. Då blir det körning på större landsväg om jag inte minns fel. Jag hoppas att min körskolelärare tycker att jag är ännu bättre nu än sist. Har ju ändå kört till/från Sunne nu 4 ggr sedan dess, så har tränat mer på att kolla skyltar och följa dem utan att älsklingen ska berätta vart jag ska svänga av och så. Och jag hittade ju såklart själv bara jag tittade på skyltarna. :) 


Har uppkörning och teoriprov i januari, men kommer inte att skriva ut här när det är. Ni som vet, ni vet, men behöver ju inte tala om det för fler. Egentligen hade jag inte velat berätta för någon, men många såg här hemma då jag skrivit upp alla tider för körlektioner osv på vår griffeltavla för att inte glömma. Så.. :) 


Håller tummarna för att det går vägen bara!! 

Av Anna - 12 december 2012 10:41

Melvin fick rampfeber och ville inte gå med i luciatåget i år heller. Han tyckte det var väldigt jobbigt när pappa var tvungen att åka tbk till jobbet och när jag och Neo också skulle gå. Han ville med, men jag bad dem ringa om det inte gick över och de har fortfarande inte ringt.

Märkte att han blev lugnare så fort fröken bar upp honom, så det gick nog över direkt. :)

Neo tyckte barnen sjöng fint och satt och gungade i takt till musiken. :)

Nästa år hoppas jag att Melvin vågar vara med och sjunga. ;)

Av Anna - 12 december 2012 06:13

Neo somnade ganska direkt igår efter jag bloggade. Han fick Ipren mot tänderna, och så sov han resten av natten. :)

Melvin och jag vaknade strax före 5. Hans blöja var jättevåt, så han kunde inte sova. Strax efter 5 ringde klockan. Då var han vaken fortf, så då gick vi ner. Neo vaknade typ 5.30

Har sminkat mig och ny matar jag Neo. Ska klä dem, fixa håret och klä mig innan vi ska vara på dagis, så känner mig lite stressad nu.

Ovido - Quiz & Flashcards