Alla inlägg den 22 december 2012

Av Anna - 22 december 2012 21:57

Har inte pluggat teori på några dagar, haft massa annat för mig, så ikväll var det bestämt att jag skulle passa på att plugga lite när älsklingen ändå jobbade kväll.

Förväntade mig att det skulle gå skit och att jag hade glömt massor, men gjorde två tester på repetitions-testen och båda blev godkända. :) 63/70 första och 68/70 på andra. :))

Så nu kan jag gå vidare till "slutprov"-testet. :)

Känns bra med teorin, men känner att jag behöver läsa igenom boken en gång till innan provet och uppkörningen. Just för att få lite bättre kläm på vart höger/utfarts/svängnings-reglerna gäller.

Just när det kommer till datafrågor, så har jag nog lite utav fotografiskt minne. Jag känner igen frågorna direkt på bilderna eller några få ord i frågan och läser inte klart innan jag kryssat i svaren. Därför jag har lätt för att komma ihåg frågor och svar, så länge de formuleras likadant. Så det är både på gott och ont.

Men därför behöver jag också läsa lite mer på det, just för uppkörningens skull. Ska ju känna till vad som gäller i verkliga livet också och inte bara på datorns frågor.

Efter julafton så är det dags att börja läsa boken igen. :)

Av Anna - 22 december 2012 17:26

Det är inte det lättaste att applicera ett rött läppstift alltså. Man skulle ha en läpp-penna i samma färg under, men det tänkte ju inte jag på. :/

Svårt att få konturerna bra, men får öva imorgon också. ;)

Har nämligen tänkt försöka våga ha röda läppar på julafton, men är ju så ovan! Har ju inte ens läppglans annars.

Färgen är i afl så fin och självklart är det Linda Hallberg som inspirerat. Tänk om man kunde sminka sig som hon kan.

Ovido - Quiz & Flashcards