Alla inlägg den 15 december 2012

Av Anna - 15 december 2012 16:40

Imorse var Melvin rätt seg och låg under filten i soffan och tittade på Nicke utan att varken röra på sig eller äta på sin smörgås. Tänkte inte så mkt på det, men efter några timmar när jag tänkte lägga honom för lite vila, ja då hade han ju 38,2 i feber. Efter vilan hade han 38,6 och fick Ipren.

Han verkar inte alls påverkad (förutom då imorse). Han hoppar runt som en galning och härjar. Naken som alltid. Varför vill ungen aldrig ha kläder på sig för? Framtida nudist? :P

Neo håller på att plocka ner julgranskulorna i granen, så jag får väl ta och avstyra det. ;)

Av Anna - 15 december 2012 12:35

Denna förmiddag har spenderats på följande sätt. Frukost, mys framför julkalendern och pyssel med en julklapp. :)

Älsklingen jobbar två helger i rad nu (suger, men bra pengar- får tänka så).

Det vräker ju verkligen ner snö idag, så vi har inte kommit ut nått än, och lär tyvärr inte göra heller. Om inte plogbilen kommer och gör det möjligt för mig att komma någonstans med vagnen. ;)

Jag har börjat titta lite på vad som ska handlas inför jul. Denna jul kommer bli lite annorlunda mot tidigare år. Iofs har väl alla jular inneburit att man behövt åka fram och tillbaka, men i år ska vi bara hem till svärföräldrarna och äta julmat på förmiddagen och passa på att träffa Bengt och Monica medan de är där. Sen ska vi hem till oss igen och då kommer mina föräldrar, bror + Liam, svärföräldrarna (och de syskon som inte ska vidare till annat) och ev Inga-Lill och Björn.

Jag tycker det ska bli kul att fira jul ihop med mina och älsklingens föräldrar samtidigt i år. Tror det kommer vara väldigt uppskattat av barnen även, för det har man ju själv saknat lite. Att inte behöva åka från den ena till den andra år efter år, och ha tidspress hit och dit.

Nu ska vi bara till svärisarna och äta och så, sen blir det ris a la Malta, julgodis, lussekatter, saft, glögg, julmust osv hemma hos oss. :)

Tror det kommer bli himla mysigt faktiskt! :)

Ovido - Quiz & Flashcards