Alla inlägg den 20 december 2012

Av Anna - 20 december 2012 16:33

Har bakat lussekatt och snöbollar hittills. Ska göra Rocky road sen när Lollo kommer och fudge antingen idag eller under helgen.

Jag är så spyfärdig just nu efter allt. Att äta upp resterna av den vita chokladen var dumt gjort. Fetångrar! Mår så illa nu.

Jag har även köpt julklapp till älsklingen. Han skulle få en skjorta som jag visade honom igår, men den fanns inte i butik. :( Fick bli en annan. Kul ändå att han inte vet hur den ser ut. :) Neo och Melvin har ju två presenter också som jag fixat såklart, så de vet han ju inte alls vad det är. :)

Men jag brukar alltid köpa en skjorta i julklapp (och något mer), så han har ngt att ha på sig på jul. Han är ju inte så som jag att han tänker att han måste åka och köpa nått nytt, medan jag aldrig skulle gå i ngt gammalt. ;)

Så den traditionen kör vi vidare på. :)

Hoppas Lollo kommer nu snart, så vi kan baka undan den där skiten. ;)

Melvin är ute och åker bobb med älsklingen och Nejder nu, så jag får ta och gosa med den minsta så länge! Goooos!

Av Anna - 20 december 2012 05:54

Idag har vi hundra saker att göra. Det ska handlas en massa inför jul. Allt från julskinka, julgodis, bakingredienser, glögg, mögelost och ja, jag vet inte allt.

Hämta ut syskonpulkan och slå in den (försöka gömma den helt och hållet för de små).

Vi måste baka lussekatter, Rocky road, fudge och snöbollar.

Vi måste iväg och fixa en sak till barnens julklappar.

Jag måste köpa hårnålar, en större hairdonut, lösögonfransar..

Under eftermiddagen kommer Lollo hit. Vi ska baka Rocky road då.

Så dagen kommer nog flyga iväg. Men det är kul att ha saker att göra tycker jag. :) Man blir lite rastlös av att gå hemma emellanåt. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards