Alla inlägg under februari 2013

Av Anna - 28 februari 2013 07:45

Klockan är före 07.30 och jag är färdigsminkad, jag och barnen är klädda, vi har ätit frukost och skjutsat älsklingen till jobbet. Man hinner med mkt när man har morgonpigga barn. Strax före 05 vaknade Neo idag också. Och så antar jag att han drömmer mycket just nu, för inatt vaknade han två ggr och skrek. Annars brukar han gnälla lite, men nu var det mer ledsamt skrik.

Han är lite grinig öht just nu, sedan några dagar tillbaka. Är väldigt klängig och har lite humör. :P Lite ovant, han som annars är så snäll och lugn o alltid nöjd.

Det passar rätt bra att åka till Sthlm i helgen, för både jag och älsklingen däckar typ i soffan runt 21-21.30 på kvällarna för att vi är helt slut. Så ska bli skönt att sova ut lite och få slappna av. Bara fokusera på varandra för ett dygn. ;)

Vi hade tänkt ta tåg, men vi tar bilen ist. Är så sjukt dyr hembiljett. 1300 nästan. Från Sthlm till Karlstad! Begriper det inte. Biljetten dit ligger på 580 ungefär, vilket jag också tycker är lite dyrt egentligen för jag har nog aldrig köpt en biljett till Sthlm för mer än typ 150 spänn. Så vi tjänar lite på att ta bilen än att ta tåg för närmare 2000. :) Och jag ville ju från början ta bilen eftersom jag vill köra. ;) Men vi ska turas om. Jag kör första sträckan dit. Närmare Sthlm får älsklingen ta över, så vi inte hamnar fel. ;)

Nog om det. Om lite mer än en timme ska jag lämna Melvin på dagis. Hämtar honom vid 11, och efter det ska barnen till Bengt och Gaggi en snabbis medan jag ska till KMTI med Fanny och hennes kompisar o köra ett body sculpt pass. :)

Imorgon kommer jag inte kunna träna för älsklingen jobbar ju och efter det kommer FÖRHOPPNINGSVIS Jessie och Seif hit (om han mår bättre), så då blir det myskväll med dem i så fall. Lördag åker vi ju bort och söndag hinner jag kanske ev. sticka ut och springa när vi kommer hem. :-)

Annars dröjer de till måndagsmorgon. Då hoppas jag få plats på core boll-passet igen.

Blir i afl tre pass på KMTI denna vecka. O förhoppningsvis en löprunda. :)

Mkt tjat om träning just nu, men jag är såå motiverad just nu och det har ju faktiskt hållt i sig sedan jag fick körkort typ (då jag fick den där träningsboken med hemmaövningar). Men så har man hunnit med både magsjuka och influensa sedan dess, men ändå hittat tillbaka till motivationen. :)

Men nu ska inte jag stri på mer. Har två busiga troll här som vill leka.

Neo går för övrigt väldigt mkt just nu. Frivilligt liksom. Gått mellan oss och från möbler över till annan osv har han ju gjort en månad, men nu ställer han sig liksom upp och väljer själv att gå mkt själv. :)

Av Anna - 27 februari 2013 18:15

Startade dagen med ett spin/lift pass på 60 min där det först var 30 min spinning o sen 30 min uthållighetsstyrka typ. Allt från knäböj med vikter, övningar för biceps o triceps och plankan o sit ups osv. Kändes rejält! O magen känns de att jag hade tränat i måndags för det var träningsvärk som hette duga när jag gjorde nya övningar på magen. Skön start på morgonen.

Gick bra att lämna Melvin på dagis, bättre än på länge. Var lite kinkig, men grät inte. När jag gick började han "mamma sig", men så tog Tamina hans hand tydligen och följde honom in, så var allt super. ;)

De ringde från dagis runt 10.30 o de hade då gått till hultsbergsskolan o skulle äta där, så Melvin var där 1 h längre än planerat idag. Hade vart jättenöjd idag o var superglad när både jag och älsklingen (och Neo såklart) kom och mötte dem när vi skulle hämta honom! :)

Jag och Melvin åkte direkt och storhandlade när vi kommit hem.

Sen vart de lite skidor hemma på TVn och lite plock hit o dit tills det var slut. Då drog vi till Mariebergsskogen och titta på djuren, lekte i lekparken o hade det mys. :-)

Älsklingen lagar fläskytterfilegryta nu medan jag väntar in Neo. Han är inne i en period just nu då han ska rulla runt och vända sig i sängen hela tiden när han ska lägga sig. Så drygt!

När han somnat, ska Melvin också hoppa i säng. Han lägger ju dock sig själv, så tar en minut och lägga honom. :) Peppar peppar!

Middag sen och så ska älsklingen klippas. Har färgat hans hår brunt, o han blev assnygg, men han är så ovan för att de skiftar en varm tom, vilket han inte hade innan. Men jag tycker han blev superhet. ;)

Har varit en toppendag idag. Hunnit med mkt och haft familjemys. :)

Av Anna - 27 februari 2013 05:07

Natten kunde ha varit bättre. Har hört Neo två ggr i natt, men han har somnat om snabbt själv. Melvin har börjat bli jobbig att samsova med igen, för nu har han börjat röra sig väldigt mycket under natten och kör in tår och fingrar i sidan på en hela tiden. Så störande! Det där är så periodvis. Ibland sover han jättestilla hela nätterna i långa perioder o då känner jag att samsovning är ok, för då sover han åtminstone hela natten. Men när han håller på så här på natten, så känner jag bara fan. Men orkar inte ta den kampen igen för 1457097643 gången.

Neo vaknade 4.30 idag. What the fuck? Man får ju inte säga högt alltså att han sovit längre ett tag. Där fick ja!

Hade ställt klockan på 5.30, men det behövdes ju inte. Åh, vill bara sova egebtligen, men aldrig att jag ställer in ett träningspass nu när jag kommit igång för första gången i mitt liv. ;)

Idag är älsklingen ledig, så vi båda ska få träna. Och så är det skidor på TVn som han bara måste se såklart haha. Sen så ska vi en sväng till m-skogen tänkte vi med barnen och så storhandla.

Så ser dagen ut. :)

Av Anna - 26 februari 2013 09:14

Har precis lämnat Melvin på dagis, och Neo ligger nu och sussar sött i sin säng. Gött med lite "egentid" så här på morgonkvisten. ;)


Lite senare så kommer Jessie hit. :) Ska ta lite kort på henne, hehe. Jag har laddat kamerabatteriet och kollat lite inspo-bilder, så jag ska testa lite sen. Hihi. Önska dock jag var lite mer påläst på hur kamerans olika funktioner fungerar, men har ju tid nu, så skulle kanske passa på att kolla runt lite. :) 


Idag har jag, mina vänner, träningsvärk tom i magen. Inte mkt, men det känns om jag tex. spänner magen för att resa mig upp och så. Gött!! Imorgon bitti har jag bokat in mig på spin/lift 60 min kl.6.45 på morgonen. ;) Gött att träna på morgonen tycker jag. Även om det är ännu skönare att sova. ;) Men idag vaknade Neo 4.50 (vilket han inte gjort på länge, han har faktiskt sovit till närmare 6-6.30 ett tag). 


Är i afl skönt att Melvin väldigt sällan vaknar runt 5 tiden numer, utan sover vidare i 1-2 timmar till. Idag vaknade han tex. 6.50, så det var en utvilad liten kille som kom ner imorse när han vaknat upp. :)


Nåja, nu ska jag läsa på om kameran. :) 

Av Anna - 25 februari 2013 18:38

Det blev inte så mkt gjort hos tandläkaren idag som var planerat. Kunde ha blivit, men nästa tid var inte förrän i april pga påsk och massa annat, så då tyckte jag vi kunde flytta fram det vi skulle göra idag, så det läggs tätare ihop med resten, så slipper jag gå i 1,5 månad med en provisorisk tand som kan lossna tom lättare än den jag har nu.

Hade ju suttit fint om jag typ tappat tanden i helgen när vi är i Sthlm. ;-)

Apropå Sthlm, så bytte vi hotell igår. Vi bytte till ett mer centralt ist, eftersom vi bara ska vara där en natt, så får vi ut mer av vistelsen om vi slipper resturen på 25 min till och från hotellet. Vi ska ju in på kvällen igen och äta, så då passar de ju faktiskt bättre att bo i stan också. :)

Så det blir hotell Freys istället. :) såg fint ut!

Nä, nu krånglar Neo som attans. Har försökt natta honom i 45 min nu, trodde han somnat, men tror han håller på att få fler tänder. Hans händer ska vara i munnen heeeela tiden nu när han ska sova och han biter på påslakanet, så det blir alldeles blött. Ett beteende som varit typ 2-3 kvällar nu. Får kika i munnen imorgon.

Förhoppningsvis somnade han om nu, själv. Jag ska börja med moussaka, så fort båda barnen somnat. Älsklingen slutar ju 20 idag, så blir sen middag.

Jo, var ju på core boll imorse. Det var jobbigt, men man blev inte det minsta svett, men det kanske man inte blir av att träna balans och magövningar. ;-) Vissa övningar var sjukt jobbiga, vissa mindre. Var ändå en skön start på morgonen.

Imorgon får jag försöka ta mig ut på en löprunda när barnen sover. Om de inte blir för sent! Gym på onsdag iafl. :-)

Av Anna - 25 februari 2013 06:20

Ska snart sticka iväg till KMTI och köra ett core boll-pass. Hade sån fruktansvärd träningsvärk igår, och jag tycker det brukar vara ännu värre andra dagen, men den var lindrigare idag (thank god). ;)

Jag ska även till tandläkaren idag, vilket är mindre roligt för idag ska det ju hända lite mer grejer och jag ska få bedövning o sånt. Jag hatar ju nålar, men tandläkaren vet om det, så skulle få någon salva på först mot själva sticket. :D

Förhoppningsvis kommer Minette, Alissa och Tamina hit vid lunch först innan jag ska iväg. :-)

Melvin ska vara på dagis mellan 9-11 idag bara. Men det första han sa när han vakna var "inte dagis". :( Så himla tråkigt.

Men vi tar en sak i taget och närmast är mitt träningspass. :-)

Bilder från igår

Av Anna - 24 februari 2013 09:26

Jag tyckte det kändes som det var söndag igår, så det känns jäkligt gött att det bara var lördag då och söndag idag. :-)

Melvin hade svårt att sova inatt, så han låg och sparka o böka i typ 2 timmar. Så drygt! Men Neo sov till 6, och så tog älsklingen honom, så sov jag och Melvin till 7.20 :-)

Det blev ingen löprunda för mig denna morgon för jag har sån jäkla träningsvärk. :-) Överallt förutom i magen, såklart. Där man vill ha. ;) men har bokat in mig på core boll 45 passet imorgon bitti, så får vila mig idag helt enkelt.

Har ju vart iväg på 3 pass denna vecka plus att jag var med Melvin på ett, men det var ju inget som tränade mig. Haha!

Senare idag ska vi till Bengt och Gaggi. Och så måste vi slänga en jävla massa skräp o kartonger och till affären och köpa blöjor. Melvin är hård i magen, så det har gått många blöjor igår och denna morgon för det kommer bara lite varje gång. :-( Ny laktulos måste införskaffas för den är slut!

Så ser vår dag ut. Inget speciellt, bara vanlig söndag.

Av Anna - 23 februari 2013 18:42

Denna dag började med "sovmorgon" till närmare 7. Neo sov ju hos farmorn o farfarn i natt och det hade gått superb. Sovit hela natten, vaknat 5.15 haha. ;) Men jättesnäll o inget krångel alls. :-)

Jag och Melvin var iväg på gympa imorse vid 9.30 Melvin var delaktig i hinderbanan och gjorde allt, men vid dansen vart han blyg och stod mest still, men han var jätteduktig ändå. Inget bråk och gnäll. Hoppas han tycker det blir roligare med tiden, så han vågar släppa loss. :-)

När det var slut åkte vi hem o hämtade älsklingen, släppte av dem hos farmorn och farfarn o plockade upp Fanny. Vi skulle tillbaka till kmti och köra ett aerobic disco fever pass. :-) Var jättekul, men svårt. Mycket steg, mycket folk. :-)

Har efter det ätit lunch hos svärisarna och hängt där en liten stund.

Jag och Melvin åkte och köpt lördagsgodis till honom. Sen har vi bara vart hemma och tittat Nicke, lagat mat, lekt med leklera och nu så håller de på och lägger sig för natten. :)

Älsklingen och jag ska titta på melodifestivalen sen och mysa. :-)

Imorgon bitti ska jag försöka mig ut på en löprunda faktiskt. Inget pass imorgon. Men på måndag ska jag förhoppningsvis på core boll 45 på morgonen. ;-) känns så gött att ha kommit igång! Längtar efter nästa pass hela tiden.

Bjuder på en gammal bild på mig som jag hade på telefon. Är gravid i v.38 med Melvin. :-) Vart ju ännu större med Neo. Kunde inte ha alla mina trosor då ens haha.

Ovido - Quiz & Flashcards