Alla inlägg under augusti 2013

Av Anna - 15 augusti 2013 20:29

Då var snart en veckas arbete gjord igen. Veckorna flyger förbi! På lördag är det två veckor kvar tills vi åker till Mallorca. Helt sinnes! :-) Var inte länge sen det var närmare 80 dagar tills vi skulle åka.

Imorgon är det fredag, och då ska det bli mys på högsta nivå! Är så himla sugen på familjemys med god mat, gott godis, en bra film o bara massa gos med världens underbaraste barn o sambo! ?

På lördag åker älsklingen och barnen till Pettertäppa med Fanny, Bengt och Gaggi. Jag är bjuden på avskedsfest på lördag hos Sandra (hon som höll i utbildningen på jobbet), så jag ska dit.

På dagen ska jag träffa en tjej som läst min blogg i några år o som jag haft lite mailkontakt med o nu även via sms. Ska träffas i stan för en fika. :) Nya vänner är ju aldrig fel. :-)

Innan festen, så kommer Beatrice hit, så ska vi göra oss iordning o så. Sen sover hon här efter också, så det är bra! Tycker inte om att sova själv hemma. :)

Hoppas få träffa Jessie, Seif och lille Emilio också under helgen. ?

Nu blir det film!

Av Anna - 12 augusti 2013 20:38

Idag tog jag beslutet att klicka hem en iPhone 5 o förlänga mitt abonnemang.

Lite småsurt egentligen då jag precis betalat klart på förra och fr.o.m denna räkning vi fick nu endast betalade för prisavtalet o samtalskostnaden.

Men men.. Min telefon är ju helt spräckt och den är såå jäävla seg. Bara att lägga upp en bild på instagram är rena processen. Att få kameran att startas tar fan nästan 10-15 sekunder. Hinner ju passera det jag tänkt ta kort på.

Så det kändes inte som ett alternativ o laga glaset bara. Och om jag tar på försäkringen, så får jag betala 1500 för en ny 4, ev. 4s.

Nu hade dom så man betalade 120:-/mån i 24 mån för telefonen (2880:- totalt för en iPhone 5, är ju fan billigt) och med prisavtalet där jag får ringa 600 samtal i månaden- hur länge jag vill, och 6000 sms/mms i månaden, för ett fast pris, så blir det 399:- totalt. Känns rätt gött med fast pris ändå. :) Betalat runt 450-600:- i månaden annars allt som allt, så blir ju iafl 150-200:- billigare. :-)

Så får väl den om nån dag. :) Fanns i lager, skickas inom två dagar. Tog svart. :) tröttnat på vit nu. ;)

Av Anna - 11 augusti 2013 19:42

Trodde nog aldrig att jag, som älskar att skriva, skulle tappa intresse för att blogga- någonsin.

Men att jobba heltid och bara ha helgerna tillsammans, gör att man prioriterar mycket före bloggen. :) Men det tar ju inte så lång tid att blogga, så ska försöka slänga in ett inlägg lite oftare, för jag ser att en del fortfarande kikar in dagligen. :-)

Jag kan väl börja med att berätta att mitt sommarvikariat snart är över. Har dock fått erbjudande att förlänga tre månader. Detta har jag självklart tackat ja till då jag trivs jättebra verkligen! :))

Det är nu 20 dagar kvar tills vikariatet är slut enligt kontrakt, och då sticker vi en vecka till Mallorca! :-)

Har en sak inbokad strax efter vi kommit hem, en ganska stor grej, men det får ni vänta med. :-)

Vad har annars hänt den senaste tiden?

Det allra största är att världens absolut bästa vän i hela världen och hennes pojkvän har blivit föräldrar till sötaste lilla Emilio! Han är sååå fin. Världens snällaste.

Han låg så snällt och sov i min famn när jag besökte dem på bb. Ville bara sno med han hem. Det är sjukt vad en sån liten vacker, perfekt gåva kan göra med ens psyke alltså! ;) Man vart ju såå sugen på en till, men jag vill ju verkligen inte vara gravid igen. Har ju fortfarande problem med fogen emellanåt och jag vågar nog inte riskera huden på magen igen. Den är ännu inte helt bra, och det tycker jag är sjukt jobbigt, så vågar nog inte "förstöra" magen mer.

Men man vet ju aldrig vad man vill i framtiden. Då kanske magen är fin igen, eller så kanske man inte bryr sig lika mkt om det då. :P

Men en sak är säker. SÅ mycket kärlek får man i kroppen när man får vara omkring små nyfödda bebisar!

Kommer älska lilla Emilio som om det vore min egen! :)

Annars har livet lekt på som vanligt. Bus, lek, syskonbråk o syskonkärlek om vartannat.

Vi har vart i Sunne, hälsat på/fått besök av nära o kära (bl.a. Träffat min älskade kusin Therese o Karma, farmor o farfar).

Annars har jag ju mest jobbat som ni vet. Lite tråkigt att inte ha fått umgås så mkt med barnen o älsklingen när han hade 4 veckors semester, men samtidigt var det nog både nyttigt och bra för honom o barnen att få klara sig på egen hand under dagarna när jag jobbat. Neo har ju helt klart blivit väldigt mycket mer pappig än innan. Melvin är och har ju alltid varit mammgris! ?

Ja, där fick ni ett långt inlägg, precis som vanligt. ;) Så går de väl när man bloggar sällan.

Här kommer ett urval med bilder från denna fiiina sommar. :)

Ovido - Quiz & Flashcards