Alla inlägg under september 2012

Av Anna - 30 september 2012 23:54

Sitter just nu på golvet i Melvins rum och väntar på att han somnar om. Verkar som jag kan gå snart. ;)

Efter att jag började tända hans lilla polisbils-lampa i hans rum när jag går och lägger mig, så vaknar han upp på nätterna på ett lugnare sätt. Tidigare har han ju skrikit rakt ut efter mig när han legat själv i mörkret.

Nu vaknade jag tex av att han kom in till mig själv. Kändes som att det var mitt i natten och en liiiiiiten tusendel av mig tänkte ta det lata alternativet och låta han sova hos mig. Tur att jag gick in med honom igen. Är ju slut på de där latheterna nu. ;)

Vi la ut en annons på blocket igår då vi hade vinterdäck från förra bilen kvarliggandes som bara använts en vinter. Tänkte att det är väl bättre att testa att lägga ut dem iafl. Fick svar inom 15 min och totalt har 4-5 st hört av sig under kvällen och då hade de typ 1,5 timme på sig innan det var "för sent för att ringa".

Så imorgon kommer en och köper dem. :) Gött med lite extra klirr i kassan.

Imorgon ska jag även ringa och boka körlektion.. förhoppningsvis få en tid på torsdag då älsklingen är ledig och kan följa med och sitta med i bilen. Vi tyckte att det kunde vara bra att ta en lektion tillsammans med en lärare, så vi inte tränar fel på något och ifall det är något vi bör träna extra på. Ev, kanske missat något helt.

Har Övningskört en hel del idag. Hämtade äntligen sängramen hos brorsan som Bengt ska försöka göra om från 180 till 160-säng. :) Och måla den vit. :)) Kommer bli vidrigt snygg om de lyckas (men det betvivlar jag inte på när det är Bengt som försöker). Han kan allt sånt klurigt! :)

Nu blev det världens längsta inlägg, men Melvin verkar sova lite ytligt. Känner väl på sig att jag ska gå ut härifrån snart. ;)

Hoppas ni sover gott i natt!

Av Anna - 30 september 2012 05:54

Neo sov hela natten i natt. Han sover verkligen mkt bättre i sitt rum. :)

Melvin vaknade en gång. 01.15 och somnade om inom 5 minuter när jag satt bredvid. Dock vaknade han vid 5, och då började morgonen för även Neo vaknade en kort stund senare för mat. Somnade om i typ 20 min, sen vaknade han med för morgonen.

Batterierna i babywatchen tog ju slut i natt runt 3 också och började pipa här bredvid, så då fick man vakna i onödan också. ;)

Men är mkt stolt över våra duktiga killar!

Av Anna - 29 september 2012 21:17

För att sammanfatta dagen utan att det blir en lång bok, så har vi plockat upp/ner saker från vinden, haft min mamma på besök och likaså Nejder.

Vart i två lekparker och busat. Neo premiärgungade- det tyckte han om.

Har Övningskört och var till Kalenius och köpte blommor till blomlådorna på altan. Fint och höstligt nu. :)

Nu har vi precis kikat på en norsk film- fuck up. Var väl inget jag rekommenderar precis. Älsklingen somnade efter typ halva filmen. :P Skräll!

Tänkte gå och lägga mig nu, så får man förhoppningsvis lite sömn inatt. :) Barnen har sovit i sina egna rum i två nätter nu. Inatt sov Neo mellan 19.30-03.30 oavbrutet. Han hade nog fortsatt sovit hela natten om inte jag trodde att han vaknat för mat och tog dit flaskan. Men han åt i sömnen och sov vidare till 5.45 sen. :) Melvin hade det lite jobbigare i natt (svårt att anpassa sig till att sova själv utan att vakna upp), så han vaknade 3 ggr (dock inom väldigt kort tid, så behövde inte springa hela natten fram och tillbaka). Hoppas på bättre inatt. :)

God natt på er!

Av Anna - 28 september 2012 14:41

Åkte till stan efter att jag lämnat Melvin på dagis och butikerna öppnat. Blev lite nytt i garderoben. Har dock inte tagit kort på det, men det blev ett par svarta jeansleggings från DrDenim, Carlings. Sitter så sjukt underbart. Trodde aldrig jag skulle komma i ett par i stl S som såg minimala ut i midjan, men jodå! Gött mos! Har velat ha ett par svarta som inte töjer sig och som sitter tajt hela vägen ner. :) Blir awsome ihop med mina Lita spikes. :) 


Köpte en ljusblå transparant skjort-blus (utan ärmar) ifrån Vila som är oversize och längre i modellen. Blir fin ihop med ett skärp i midjan. Bästa av allt? Var 30 % på 179.95 :- Billigt eller vad? :) Köpte även en vit tröja/kofta därifrån som kostade samma, fast med 20 % rabatt på. Var tydligen 20 % rabatt där idag. Härligt. Tackar man ju inte nej till! Fastän det redan var låga priser.


Juste blev två par hotpants från Carlings också. Ett par röda och ett par marinblå. :)


Älsklingen behövde en ny deo och raklödder, så passade på att köpa det också. 


Tiden flög iväg på stan, så det var precis så jag hann med sista bussen för att hinna hämta Melvin på dagis. Hade jag inte tittat på klockan just då, hade jag kommit way too late till dagis. :P 


Får fixa bilder på det jag köpte när jag har det på mig. :)  

Av Anna - 28 september 2012 07:08

Hade en jättebra födelsedag igår. :) Älsklingen hade bakat en jättegod chokladtårta som han kom upp med på morgonen. :) Det var helt klart Melvins favorittårta. Hade tre st och Melvin ville bara ha pappas. ;)

Vid fyra började kalaset. Fick jättefina blomgrupper (jag äääälskar blommor, ser så mkt finare ut hemma med levande blommor), presentkort, en jättefin lampa som nu står i köksfönstret och lyser så fint, pengar till körkort, kläder och så. :)

Känns jättebra att vara 25 faktiskt. Jag som annars brukar noja över att bli äldre. :)

Barnen fick sova i sina rum inatt. Lätt att komma ihåg när de började sova där då. ;)

Neo sov jäääättebra. Han sov från 19.30-20 tiden och enda till 02.30 då kan ville ha mat. Hörde honom röra sig i babywatchen då och då, men han somnade om själv varenda gång. :) Kl 05.45 började hans morgon som vanligt. ;)

Melvin somnade på 2 min igår i sitt rum efter att ha härjat loss med Liam på kalaset. Han vaknade vid 00.15 och då fick jag gå in till honom. Han somnade om, men vaknade efter ytterligare 30 min. La mig hos honom tills han somnat, och sen sov han i sitt rum själv igen fram till 06. :)

Själv har jag sovit jättedåligt. Hade jättesvårt att slappna av till babywatchen när Neo rörde sig. Ville inte stänga av den ifall jag inte skulle höra honom när han vakna eller så.

Först efter att Neo ätit kunde jag slappna av och somna. Så blev typ 3 timmars sömn för mig i natt. Haha! Barnen sov bra, men inte jag. ;)

Jag låg i sängen i Neos rum efter att Melvin vaknat andra gången och tills Neo vaknade för mat. Cirka 1 timme dvs. Sen ville jag inte ligga där eftersom poängen var att Neo skulle sova själv. Han verka sova bra ensam. Inte höra någon annan röra sig i sängen bredvid osv. :)

Hoppas jag sover bättre i natt. ;) Haha..

Nu ska vi käka frukost här. Sen lämna på dagis och så ska jag till stan och bränna presentkortet. ;) En höstjacka skulle jag behöva.

Av Anna - 27 september 2012 06:09

Neo tyckte att den dagen mamma fyller 25, då ska hon bannemig få vakna 5.30 och det första hon ska få göra är att byta en riktig rackarbajsar-blöja. Grattis morsan! Tackar..

Älsklingen håller på och fixar med tårta där nere med Melvin. Älsklingen bakade en egen igår kväll. Min prins det! :))

Usch, idag är en sån där dag då man kommer trycka i sig massa tårta, cupcakes och sån skit som gör att man imorgon känner sig skitfet. :P

Men, men.. You gotta live. ;)

Jag funderar på att flytta in Neo i hans rum idag, men jag får lite små ångest över tanken att han ska ligga där själv. Har ju kvar en vuxensäng där inne just in case, så kan ju sova där själv om det är så. Undrar hur Melvin kommer ta det att han ska få sova själv igen.. Det har ju gått så där genom åren med det där. :/ Men måste försöka! :)

Av Anna - 26 september 2012 15:54

Ja, idag är det 6 månader, ett halvt år, sedan Neo föddes och blev en del av vår familj.

Det har verkligen gått så fort, men ändå känns de som att han alltid varit en del av vår familj och vardag.

Vi var på 6 månaderskontroll idag. Han är ju stor av sig, dock inte "stor som i kraftig/fet". Han är lång och stark. Väldigt stabil.

Han vägde 9510 gram och var 70 cm.

De frågade om han kunde vända sig och så, men det lärde han sig ju för flera månader sen. Det brukar de ju kunna vid denna ålder, men de måste väl fråga. Jag sa att han sitter utan stöd jättebra samt springer runt i sin gå-stol och gjort det väldigt länge. "oj, då ligger han före sin tid" sa läkaren. :) Vet dock att även Melvin satt utan stöd vid denna ålder. :)

Allting såg jättebra ut och de tyckte att han var jättestark och stabil. :)

Är så glad och tacksam över att vi fått två fina, välmående och nöjda pojkar till söner. Båda har varit lugna och nöjda som spädbarn och varit "för enkla" att ha att göra med. Nu har ju Melvin sin trots som man kämpar med, men den är ju normal och man kan ju inte få det lugnt och skönt hela livet. ;) Hehe..

Eftersom Neo är så rejäl i vikt och längd, så använder han stl 74 och tom 80 på kläder. 80 är ju lite stort, men det passar ändå bra. :) himla tur ändå, för då kan han använda Melvins gamla fleece och vindjacka från Villervalla som jag älskar så. Perfekt nu ju!

Ja, jag hinner inte riktigt blogga mer om vad Neo kan osv nu, för han är sällskapssjuk nu, så another time. ;)

Av Anna - 26 september 2012 10:06

Idag borde jag försöka baka lite inför kalaset imorgon. Känns inte som jag fyller 25 imorgon, men så är det. Vart har åren tagit vägen? 25 redan.. :/

Aja, man är inte äldre än man känner sig. ;)

Ska iväg till BVC sen, så får passa på att handla då. Tänkte göra cupcakes. :) Hoppas det finns något fint att dekorera med. Fanns på Panduro, men orkar inte åka in till stan idag igen.

Ska försöka mig på en banan/daim/kola-tårta också.. Kondenserad mjölk som ska koka i 2,5 timme.. Dryyyyyygt, men den ser så sjukt god ut. :)

Skulle kunna baka en massa, men blir alltid massa över, så håller mig till få bakelser. :)

Ovido - Quiz & Flashcards