Alla inlägg under januari 2013

Av Anna - 31 januari 2013 19:41

Nu sover båda barnen äntligen. Melvin slockna på en gång, inget tjat om att han ville bli killad (vill han alltid en liten stund innan jag går ut), la sig och somna direkt.

Neo hann bli övertrött, så han somna ganska nyss. Men nu är det lugna gatan. :) skönt!

Vi ska väl kika på Lyxfällan vid 20 och Så blev vi SHF reprisen sen efter. Missa det i tisdags. Måste ju ses!

Vi har inte gjort nått speciellt idag. Städat, tittat film osv. Var ute ett tag med barnen när det var så soligt och fint. :) Gick en promenad, var i lekparken och sen var vi ute lite på gården medan Neo tog en powernap i vagnen.

Älsklingen gick ut med Melvin ett tag också när han kom hem från jobbet. De var i skogen här bakom oss, gick o titta på bäcken och kastade kottar o pinnar i där vilket var uppskattat av lilleman. Tänk att vara så lättroad. :)

Ungefär så dagen sett ut. Imorgon ska nog Melvin till dagis, men inte bestämt mig än. Ingen av oss har ju mått dåligt sedan jag blev bra. Spydde ju senast i måndagskväll och mådde bra onsdag och idag, så borde ju inte vara nån smittrisk. Men tänker ändå ringa till dagis och höra vad dom tycker/önskar. De vet ju sånt bättre. :) Är ju inget jobbigt att ha Melvin hemma ändå, så. :) Är mest för att det inte ska gå så långt mellan gångerna han är där nu när han vart lite kinkig vid lämning.

Men vi får se vad morgondagen bjuder på. Fredagsmys iafl! :)

Av Anna - 31 januari 2013 10:22

Jag har ju länge velat tatuera in mina älsklingars namn någonstans, men har inte riktigt vetat vart. Har ju en stor tatuering på magen som de flesta av er säkert redan vet (herregud vad den behövs fyllas i och snyggas till, men kommer kosta skjortan o fy fasen vad ont jag tyckte den gjorde att göra) och så har jag ju "Lilly" tatuerat i nacken fast på arabiska (tycker den skriften är fin och det är kul när folk frågar vad det står och vem hon är).


Igår såg jag en tatuering på Rebecca Simonssons hand och då kände jag bara att: Där ska jag också ha! Tyckte det var så fint att det började på sidan av handen och ut mot handleden. :) Aj, vad ont det lär göra, men vill man vara fin, får man lida pin!


Men den här kmr ju också få vänta tills jag har pengar till det, men nu vet jag åtminstone vart den ska vara och behöver bara bestämma mig om vilket typsnitt det ska stå skrivet med. :)

 

Av Anna - 31 januari 2013 10:02

Jag har inte färgat mitt hår sedan i slutet på juli. Då la jag ju i en mörkare färg i utväxten, sk. ombre, som nu har växt på sig till det dubbla sedan dess.


Trivs väldigt bra i den här hårfärgen, saknar inte alls helblont hår för jag hatar verkligen den där lilla utväxten när den kommer och jag hatar även precis när håret är nyblekt och hårbotten ser kritvit ut. Är så drygt att behöva färga om utväxten hela tiden, för det är ju så stygt med en ofrivillig utväxt.


Ena stunden funderar jag på att inte göra någonting alls med håret, utan låta det fortsätta växa på så här. Andra stunden funderar jag på att lägga i en ny färg och göra utväxten ännu större, men det som får mig att tveka är att jag är rädd att det inte blir bra o att jag kommer ångra att jag inte lät det vara.

Och tredje stunden funderar jag på att färga om helt och hållet till en mkt mörkare ombre med ljusa toppar bara. Känner mig så frestad, men åh jag vet inte.


Satt på taaz.com och testade lite hårfärger, och jag skulle gärna vilja prova något liknande bilden, men absolut inte på egen hand och jag känner inte att jag har råd att prioritera ett frisörbesök just nu. Är så mkt annat framför som kostar (ska ju tex. till tandläkaren och få framtänderna fixade efter hundra år, och det kostar 12-12500 :- ungefär, men med försäkring osv, så kostar det mig runt 7000-8000:- så det är ju lite bättre i afl) och så fyller älsklingen år och sen även Neo så småningom. Och så är det två saker däremellan också.


Hade ju inte vart fy skam att gå på Darins konsert i april heller, men jag vettefan om en har råd.


Det får nog förbli en dröm tills man har ett jobb och bättre inkomst. Fick ju ordna med mina föräldradagar igår när jag äntligen lyckades fixa nytt e-legitimation. Så fram till 20 april kan jag vara hemma med högsta ersättning inblandat, efter det har jag bara lägsta kvar. Dock har jag sedan en månad tillbaka behövt blanda in lägsta dagar varje vecka också, så det inte blir världens skillnad på inkomst helt plötsligt. Bättre och köra på mittemellan hela tiden då ist för mkt först och sen jättelite på slutet. Så nu får man inte lika mkt i föräldrapenning längre. It sucks. Men, men.. inte mkt att göra åt.  

Av Anna - 31 januari 2013 06:48

Jäklar vad gött jag sov i natt alltså. Och Neo sov hela natten fram till 5. Too early! Melvin kom in till mig strax före 23 tror jag, så vi sov som grisar sen. Åh vad jag bara ville sova kvar i sängen förut. Men älsklingen började jobbet 6, och som vanligt vakna han inte av alarmet, så tur för honom att Neo vaknar tidigt och därmed jag också. Ja, för Neo hör han ju inte i afl. :P Tänk att få sova så tungt och djupt varje natt att man inte ens hör om nån skriker. Är väl tur att nån av oss vaknar lätt iafl.

Idag blir det lugna gatan här hemma. Är så seg alltså. ;) Behöver sortera lite tvätt, duscha, dammsuga och sånt skit. Får bli bus och lek hemma.

Neo tog 1,5-2 steg imorse när han stod upp utan stöd jättelänge och gick till mig som satt framför och tog emot honom. Så duktig! Så det får vi träna mer på sen. 3 steg tog han och hade uppvisning på i tisdagskväll. Så stolt!

Nä, nu blir det duschen och sen får vi se.

Av Anna - 29 januari 2013 16:03

Idag tog tydligen Neo sina första steg hemma hos Bengt och Gaggi. Jag har ju legat i sängen hela dagen o mått dåligt, så älsklingen tog med barnen på en promenad till Bengt och Gaggi.

Där reste sig ju Neo även utan att hålla i sig (det förvånade mig dock inte för jag har tidigare undrat om han ställt sig upp själv eller med hjälp av stöd när jag sett honom stå upp utan att hålla i sig. På ett avstånd från en stol där han både kunnat hålla i sig eller inte. Men idag ställde han sig upp flera gånger utan att hålla i sig och han tog sig ett steg framåt för varje gång. :)

Duktiga killen! 10 månader. Och så är han duktig på att säga några ord. Mamma, pappa, titta och ampa (lampa). Han sa även "putt" häromdagen vilket är "puss". Jag bad honom om en puss ett antal ggr, så tillslut sa han "putt".

Imorse fick han smaka vatten ur Melvins pipmugg och ville ha mer hela tiden. Han sa hela tiden "vatte", med ett litet diskret "e" på slutet. Antar att han försökte säga vatten. :)

Han är jätteduktig på att förstå vad man säger. Ber man om en puss, eller säger åt honom att ge pappa puss tex, ja då gör han det. Han pekar på bilder på Melvin om man frågar framför en tavla tex vart Melvin är. :)

Han bara växer och utvecklas mer o mer för varje dag. Så kul att se! :)

Av Anna - 29 januari 2013 06:38

Jo då, så att det kom både en och två spyor igår. Fy fan!

Mådde så fruktansvärt illa igår och frös som inåt helvete, så gick in och satte mig i duschen minuten före älsklingen kom hem. Det dröjde inte många minuter innan den första spyan kom. Och jag varken orka eller hade hunnit till toan, så stod och spydde rakt ut i duschen 6 ggr typ.

Försökte lägga mig och sova i soffan, men vaknade till och blev akutspynödig igen och sprang till toa och spydde typ 6 ggr till och det kom från andra hållet med (i toan alltså, inte samtidigt som jag hängde över toan o spydde).

Mådde mkt mkt bättre efteråt. Klarade av att hålla ögonen öppna o kände mig pigg. Men sov i soffan i natt och älsklingen tog barnen. Har vaknat en gång i timmen sedan kl 01 och haft sån jäkla muskelvärk i hela kroppen och huvudvärk från helvete.

Tog en Ipren förut o den börjar lindra huvudvärken åtminstone, men jag börjar få lite ont i magen igen. :/ Jävla skit om jag börjar må illa igen.

Älsklingen får ta barnen idag, för jag klarar inte av att resa mig ens. :( Jävla drygt.

Älsklingen var ju sjuk på samma sätt för 1-1,5 vecka sen. Men vi andra mådde prima. Undrar vad det här är för utdragen skit?

Av Anna - 28 januari 2013 18:59

Igår kväll åt vi lite lördagsgodis som vi fick skjuta upp tills igår eftersom älsklingen jobbade över i lördags. Jag vet inte varför, men jag blir alltid illamående och får ont i magen morgonen efter. :/ Förr fick jag inte det, men sedan några månader tillbaka.

Imorse var inget undantag.

Mår dock alltid bättre tillslut och det gjorde jag också, men när jag kom hem från Bergvik där jag o barnen var med Jessie, så började jag må så illa. Gör det fortfarande. Gått 3-4 h nu.

Ursäkta min öppenhet, men var på toa två ggr imorse och två ggr efter att jag kom hem. Det är ingen "magsjuka"-typ på den fronten, om ni förstår vad jag menar, men magen är helt klart ur balans och mår inte som den ska.

Mår illa, järnsmak i munnen, vill spy, slö/matt/trött som inåt helvete och gasig som fan. Fan vad ofräscht! Men vi kör med öppna kort. Är ju min blogg så va fan. Var gasig igår också (stackars älsklingen alltså), men magen mår inte bra! :(

Åh, fy. Finns ju inget jobbigare än att må just illa. Går inte att "tänka på annat". Magen håller på och bubblar och är så i obalans känner jag. Gör så ont. :(

Ska lägga mig och vila nu tänkte jag. Osäker på om jag pallar nån mat sen alltså.

Av Anna - 28 januari 2013 10:11

Har precis kommit hem efter att ha skjutsat älsklingen till jobbet. Han kör kvällen idag, så jag fick ta bilen ifall att jag skulle behöva iväg någonstans när han jobbar så länge. Så cyklar han hem. :P 


Neo ligger och sover, fick lov att hålla sig vaken 30-45 minuter längre än vanligt imorse, så han vart riktigt trött i bilen och slocknade på två röda. 


Melvin är på dagis. Lämnade honom vid 9 som vanligt. Tyvärr är han inne i en period just nu (vart det ett tag) då han är ledsen när jag lämnar honom. Får ju så dåligt samvete, för jag vill aldrig lämna honom någonstans där han inte vill vara. Men när det är just dagis, så vet jag att han älskar att vara där och att han slutar gråta på en gång han kommit in till barnen och jag gått. Jag såg genom fönstret när jag gick att han inte grät längre och hörde att han slutade med det när jag gick ut. 


Men jag vill ju fortfarande inte att han ska vara där om han inte vill, så jag har sagt till både honom och fröknarna att om han vill hem, så får de ringa, så kommer jag på en gång. Jag ser inga som helst problem med att gå tillbaka och hämta honom, även om det så är efter 5-10 minuter. Vill han inte, så vill han ju inte. Men det verkar ju inte vara nån som vill hem nu, för telefonen har då inte ringt. ;) 


Idag tänkte jag faktiskt vila ifrån träningen. Har ju kört 3 dagar i rad nu. Jag har fortfarande träningsvärk i vader/ben och armar/axlar. Men jag har även ont i höften idag, ingen träningsvärk dock, utan det känns mer som foglossningssmärta. Precis samma som jag hade som gravid. Det kom dock inte fram pga. att jag tränade, utan av andra orsaker. ^^


Så får låta kroppen vila lite idag, så det inte blir värre i höften, för det är jobbigt nog som det är idag. Jag borde verkligen försöka rehaba mitt bäckene och rygg. Kommer ju aldrig kunna vara gravid en tredje gång och klara mig undan foglossning annars. Har ju haft det under båda graviditeterna, men med Neo fick jag ju sluta jobba mer eller mindre 4 månader innan BF eftersom jag inte klarade av att utföra mina arbetsuppgifter utan att få smärta från helvete. 


Nu ska jag fortsätta med lite annat. Söka jobb och sånt tex. :) 

Ovido - Quiz & Flashcards