Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Anna - 3 januari 2013 21:21

Idag så gjorde Neo något helt oväntat. Han stod upp och höll i mig i ryggen och helt plötsligt, så bara släppte han taget och stod själv i flera sekunder. Jag blev ju så paff och ropade på älsklingen som ganska nyss hade kommit hem från jobbet.

Då hade Neo hunnit sätta sig igen, men han visade glatt upp sina kunskaper igen. Och igen.

Inget vingel alls, stod jättebra på en gång. Var ju samma när han satt utan stöd för första gången och jag hade räknat med att han skulle tappa balansen ganska direkt. Han satt gör länge. :)

Han är så duktig! Det har hänt så himla mkt den senaste månaden. Han blev ju 9 månader den 26:e. Kryper, ställer sig upp med hjälp av stöd, går jättesnabbt och stabilt längst med möbler, sätter sig ner från stående, står på knä utan att hålla i sig och ja, nu står utan stöd.

Gå-vagnen är han rädd för, men han går med den när den rullar framåt såklart, men han gnyr och letar efter min hand, så han kan släppa taget. :)

Får nog försöka göra oss bekanta med den imorgon. Har inte brytt mig om den så mkt, bara testat 2 ggr sen vi fick den. Mest Melvin som springer runt med den.

Då tycker Neo mer om att hålla min hand och gå. :) Mamma ska vara nära!

Av Anna - 3 januari 2013 14:14

Vanligtvis brukar ju älsklingen vara ledig torsdagar, men numer blir det onsdagar ist på nya schemat. Älsklingen jobbar till 15, så slutar ju en bra tid i afl. :-)

Idag är jag ganska tankespridd. Känner mig ofokuserad och "någon annanstans". Har lite saker att fundera över och ta ställning till.

Längtar i afl till älsklingen kommer hem. Han får mig på bättre humör. :)

Vi ska åka iväg och handla sen också. Det behövs.

Ovido - Quiz & Flashcards