Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Anna - 21 januari 2013 17:01

Det märks verkligen att Neo förstår mer och mer vad man faktiskt säger till honom. "Nej" har han ju lyssnat till ett bra tag, men han börjar förstå meningar också, vilket är himla kul.

När vi tex säger "vart är lampan?", så tittar han upp i taket och pekar på lampan. Dessutom säger han "titta". :) Så sött ju!

Vi stod även framför dagiskorten på han och Melvin (de enskilda som vi hängt upp på väggen) och när jag sa "peka på Melvin/vart är Melvin?", då pekade han på bilden på Melvin och likadant fast på sin bild när jag fråga vart Neo var. Varje gång pekade han på rätt bild. :)

Det är så kul att se alla små framsteg. Att allt går åt rätt håll och fungerar som det ska. :-)

Han har blivit jätteduktig med gå-vagnen också. Vi har inte tränat så mycket med den, eftersom han var lite rädd för den. Men häromdagen testade vi och då gick han hur bra som helst. :) Och att Melvin satt i var bara roligare tyckte han. Neo drog allt på ändå! :)

Och apropå Neo, så var det ingen fara med brännmärket. Skulle tvätta och hålla rent bara, inte peta där och hålla koll, så det inte blir värre. :)

Av Anna - 21 januari 2013 12:23

Har haft barnvakt under morgonen i cirka 1,5 h då jag skulle iväg på en sak. Jag fick lov att fickparkera, men det gick så bra så. Var en rätt stor lucka, så. ;) haha.

Neo ligger och sover på min mage nu. Han hade svårt att somna, komma till ro imorse, så han somnade runt 10.30 tror jag det var. Vaknade efter en timme och hade uppenbarligen inte sovit klart. Så han ligger och snarkar så sött på mig nu. :)

Vi har tid hos läkaren om en timme. De ska titta på Neos brännmärken. Hoppas att det inte är så illa som jag tycker det ser ut. Kanske kan få ngt att smörja med, så det läker som det ska.

Jag har bilen idag, så känns skönt att inte behöva stressa iväg till bussen 45 minuter innan typ. :)

Har fortfarande inte fattat att jag har körkort egentligen. Så skönt! Fick skjutsa älsklingen till jobbet imorse och redan vid 7 fick jag sticka iväg till Coop då en säkring gick som släckte ner nästan hela huset. Var bara att köpa nya.

Idag mellan 17-20 kmr de hit nån som ska byta ut vår mediabox (eller vad de nu heter) för internetet. Så jävla dum tid.

Antingen kmr de precis när jag lägger dem eller så kmr de när de sover. Hoppas på de andra iafl, för de brukar aldrig vakna på kvällarna när de väl somnat. Men snacka om dryg tid när man har småbarn.

Ovido - Quiz & Flashcards