Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Anna - 24 januari 2013 21:14

Imorgon så ska Melvin få vara hemma ifrån dagis för vi ska nämligen hem till mormorn som är ledig från jobbet. :)

Så vi får skjutsa älsklingen till jobbet innan vi sticker iväg. :) Blir första gången någonsin som jag kör dit själv. :-) Är ju cirka 2-3-4 mil dit?

Känns så himla skönt att kunna ta barnen och åka dit själv nu och inte behöva vara så beroende av älsklingen och att han måste följa med jämt. Nu kan jag äntligen ta bilen själv och åka dit o hälsa på även om älsklingen jobbar eller har andra planer.

Efter vi varit där, så ska vi till Maxi och storhandla. Blir ju också första gången, själv med bil och två barn. :)

Är en otrolig frihetskänsla alltså att ha körkort. Hur fasen klarade jag mig så länge utan? Buss hit, buss dit.

Hämtade ut mitt körkort igår btw. Fick ju de nya körkortet utan sträck-kod. Är mer rosa än de gamla också, så det passar ju mig. ;)

Nu är det faktiskt läggdags här redan. Hoppas på en lugn natt. Skulle vara närmare -20 imorgon bitti, och vi använder ju bara värmepumpen här hemma (inga element på), så har fått lämna barnens dörrar öppna lite på glänt, så det kommer in lite värme, så hoppas inte de väcker varandra nu bara för de.

God natt på er. :)

Av Anna - 24 januari 2013 11:00

I lördags fick jag boken Bodylicious av svärföräldrarna eftersom jag tog körkort i fredags. Hade ju fått blommor av andra, så fick ist en jättefin och bra bok som innehåller hemmaövningar, recept och massa bra fakta om träning och kost.

Boken läste man ju ut samma dag som man börja läsa i den. Den är så himla fin och bra skriven. Det är Sofi Fahrman och Julia Fors som skrivit den tillsammans.

I tisdags så testade jag deras bikini-bootcamp program. Var blandade övningar för ben, rumpa, armar, rygg och mage.

Körde stenhårt, och var helt slut efteråt. Snacka om att ha nått maxpuls. Kändes som hjärtat skulle hoppa ur bröstet efteråt. Profylaxandning funkar inte bara väldigt bra vid förlossning utan även för att komma ner i vilopuls igen märkte jag. ;)

Jag har en träningsvärk från helvetet just nu. Igår kunde jag knappt röra mig och trodde aldrig att jag skulle ta mig upp ur sängen. ;P Tänkte att det kanske skulle vara bättre idag, men det är omöjligt att gå på toa normalt. :P

Jag gick lite för hårt ut så här i början, men samtidigt är det gött att känna att man chockade denna lata kropp. ;) Hade velat köra idag igen, men vet inte om det är möjligt med denna värk.

Det är mest i ben, lår och rumpa som jag har en omöjlig träningsvärk. Axlar och rygg är ändå helt okej, lite småskön värk. Nederdelen av magen känner jag bara av värk i vissa positioner. :)

Det var mest ben som jag körde hårt som fan på. De fanns övningar som Victoria Secret-modellerna använder för att forma och lyfta arslet som deras tränare tipsade om. Och OM de kändes, JA! Haha!

Ska försöka köra de här övningarna 2-3 ggr i veckan, så får jag hoppas att man börjar se resultat om några veckor. :)

Av Anna - 24 januari 2013 07:45

Neo har de senaste 3-4 veckorna vaknat mer eller mindre en gång varje natt. Tidigare har han ju sovit hela nätter och om han vaknat på natten, så har de oftast varit vid 4-tiden och då har han somnat om själv inom ett par minuter.

Nu kräver han att jag ska in och buffa på honom, hjälpa honom.

I natt vart jag så jäkla irriterad på honom. Han börja gnälla vid 00.20, gick in och buffade, men han låg bara och sucka o gnydde. Blev så irriterad för jag var såå trött, så jag gick därifrån och gick in och la mig. Efter typ 2-3 min, så vart det tyst i rummet. Kors i taket, trodde jag. Efter typ 10 min, så gnällde han igen. Gick återigen in och buffa, men han gnällde.

Samma sak igen. Jag gick ut. Efter nån minut blev det tyst, och då kom så småningom Melvin in och la sig hos mig. Efter typ 10 min igen, så började Neo igen. Gick in, la honom ner och la på täcket och sa till honom på skarpen "nej, Neo" med andra ord. ;) Stod där i typ 2-3 min o sa till honom när han var på väg att gny lite. Han fatta väl poängen, för sen la han sig och sov till 05.20

Gud vad trött jag är på att han vaknar på nätterna. Melvin gnäller ju inte i afl. Kommer snällt över och lägger sig o sover vidare. Men Neo gråter ju när han vaknar och att hänga över spjälsängen och buffa, åh jag orkar bara inte.

Natten till onsdag, så skulle älsklingen ta Neo när han vaknade på natten. Melvin sov hos mig, men kom inte förrän närmare 03.30, så jag sov i 5 h i sträck oavbrutet. Första gången på evigheter. Men ni tror inte Neo sover hela natten bara för att jag inte behövde ta honom? Är ju så typiskt. O så sover han dåligt sen igen. Är ju så lustigt hur sånt här fungerar. Precis som att Neo sover sämre än sämst när Melvin sover borta. Why, man?

Aja, jag ska inte klaga och gnälla. Antar att det är nu som sömnbristen börjar visa sig. Har nog aldrig varit så trött (dygnet runt), som jag varit de senaste 1-2 månaderna.

Bara hålla ut. Några år till, sen får man slita upp ungarna ist. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards