Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Anna - 20 januari 2013 20:59

Idag var jag och Fanny på bio med Melvin. Det var Lilla Anna och långa farbrorn som vi var på.

Melvin sov ju hos sin farmor och farfar igår och han vill sova hos Fanny på nätterna numer när han sover där (samma sak förra helgen). Igår sov även Sanna där, så Melvin vägrade lägga sig i tid. Först vid 00.15 stängde han sina blåa, så han var väldigt trött idag.

Somnade i bilen på vägen till bion och sov när jag bar honom genom stan. Haha. Han fick sova i famnen inne på McDonalds ett tag innan bion började.

Han var jätteintresserad av filmen och ville se mer när den var slut. Han satt stilla genom hela filmen och var superduktig. Måste gå igen snart!

Var så mysigt ju!

Av Anna - 20 januari 2013 20:01

Idag var olyckan framme igen. Denna gång var det Neo som blev drabbad. Vi var hemma hos svärföräldrarna och killarna satt i soffan och tittade på skidor på TVn. Jag stod i köket och höll på att hjälpa till att duka. Neo var också i soffan, och vad som hände fatta vi inte riktigt, men på något vis, så brände sig Neo på elementet (som stod på 18 grader?!), och skrek o grät hysteriskt.

Han brände sig rejält i nacken, blev röd och det svullnade lite. Lite hud blev bortbränt. :/ Vi fick ganska nyligen ett första hjälpen-kit till barn från Folksam, så älsklingen åkte snabbt hem och hämtade den och så tog jag på sån kylande salva för brännskador.

Han verkade inte ha ont konstigt nog efter att han gråtit klart. Han har inte visat nå tecken på att han haft ont, och han har inte vart ledsen/kinkig eller så.

Vi såg även efter ett tag att han bränt sig på ena handen och hade en brännblåsa. :/ Tog på kyl-salvan igen och ett speciellt plåster för brännskador som han haft på sedan dess (duktig som inte försökt ta bort det) och sover nu med det.

Tycker så himla synd om honom! Det gick på en sekund verkligen och det är ju så svårt att hålla koll precis hela tiden. :(

Men han fick smärtstillande innan han la sig (läste att det var bra att ge det när de hade andra/tredje gradens brännskada. Verkar ju som han fick åtminstone andra gradens eftersom han fick blåsa och svullnad och så). Förhoppningsvis sover han natten igenom utan att vakna av värk och sveda.

Får hålla ett öga på det och ev ringa 1177 imorgon för att rådhöra vad vi kan/ska göra med det.

Hoppas det läker bra utan problem.

Mammas älskling!!

Av Anna - 20 januari 2013 06:23

Varför slår det aldrig fel för? Jag blir så irriterad. Neo sover ju hela nätter, men ALDRIG de nätter Melvin sover borta. Varför?!?! Alltså varför blir det som så att han vaknar på natten varje gång som jag får möjligheten att sova en hel natt för?

Först vaknade ju jag såklart och var kissnödig. Sen vid 3 vaknade Neo, och sen vid 5. Då gav jag honom vällingflaskan i sin säng faktiskt, så då somnade han om en timme till.

Och nu är vi ju vakna då.

Men är det inte störande? Inte en enda gång som Melvin sovit borta, så har Neo sovit som han ska/brukar? Jag får konstigt nog vakna fler ggr med ett barn hemma än två.

Ibland önska jag att jag sov lika djupt som älsklingen, så jag inte hörde när Neo vakna, så han fick chansen att lära sig somna om själv ist och kanske sov längre. Men jag är ju såå lättväckt.

Ovido - Quiz & Flashcards