Alla inlägg den 25 januari 2013

Av Anna - 25 januari 2013 17:25

Dagen började med att jag skjutsade älsklingen till jobbet. Svängde förbi Bengt och Gaggi där jag snabbt skulle plocka upp två stolar som Bengt lagat till min mamma. Sen bar det alltså iväg till mor min. Hon var ledig från jobbet idag, så passade på att åka dit med barnen.

Där stekte mamma våfflor som alltid uppskattas av barnen. :)

Melvin har ju en Nicke nyfiken film där, så den gick ju på helvarv från början till slut.

När vi åkte hem, så somnade båda barnen i bilen. Melvin somnade inom 2-3 min. Skulle iväg och storhandla, så de blev en tupplur på cirka 30-35 min för dem, inte mer. Melvin låg i kundvagnen till en början och sov, men fick väcka honom väl inne i butiken för han tog ju upp hela vagnen. ;)

Aldrig har jag varit med om att det tagit typ en timme att storhandla, men så blir det när man är själv med två barn och man glömmer det ena efter det andra och får springa tillbaka. Och en törstig Melvin på det. ;)

Handlade mycket nyttiga saker nu (vi försöker ju äta bättre nu), såsom matvete, quinoa, egen müsli (blandade lite olika saker; linfrön, pumpakärnor, solrosfrön, dinkelfrön osv) och massa sallad o så. Enda halvfabrikatet jag köpte var väl falukorv och vanlig kycklingkorv (barnen älskar ju det, så det är ju ett alternativ till dem när de inte gillar det vi äter). Ska försöka ta mig tid och göra en sats köttbullar och frysa in imorgon. I helgen iafl. :) Biffar också. :) dags att sluta mer färdiga köttbullar. Vilken skit det är alltså! Men har sällan orken att stå och göra egna bara så där, så att frysa in egna är ju en smart idé. :)

Nu har vi ganska nyss kommit hem efter att ha skjutsat Jessie till stan. Det har blivit en del körning sedan jag tog körkort, men det är väl så i början, men till veckan ska jag försöka att inte ta bilen om det absolut inte är nödvändigt. :) Bättre älsklingen tar bilen, för då kan jag inte "men jag ska bara..."-köra. ;)

Barnen ska sova om cirka 1,5 h (lägger dem vid 19 nu för att få dem att förhoppningsvis sova till 6 åtminstone. Melvin funkar de på, men inte Neo riktigt än. 20 min längre har han bjudit på i 2 dagar i afl). Ska ordna någon kvällsmat till dem och ev. bada dem. Så tiden går lite. ;)

Sen tänkte jag, om de somnar i tid, ge mig på ett Zumba-pass här hemma. Mamma hade ju 4 dvd:er, så lånade hem dem. :)

Och så ska man hitta på nån nyttig mat som är riktigt god också till ikväll. Är ju trots allt fredag, men nyttigare ska vi bli! :) Blir bär ikv och ev. Lite lördagsgodis imorgon (men på lördagar får vi äta lite godis, precis som Melvin, men man måste ju inte varje lördag). :))

Hoppas ni får en trevlig kväll! :)

Ovido - Quiz & Flashcards