Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Anna - 26 januari 2013 21:17

Denna kväll blev inte som den var tänkt att bli. Hela dagen har jag gått och längtat tills klockan skulle bli 20, och älsklingen äntligen skulle få komma hem snart. 


Då skulle vi käka tacogratäng och äta lite lördagsgodis, bär och kesella till nån bra film eller nått bra på tvn. 


Strax före kl.19 ringde han, och jag trodde att han ringde för att han slutat tidigare och undrade ifall barnen var vakna och ville att vi i så fall skulle komma och hämta honom. Ack, så fel jag hade! 


Den han jobbade med blev sjuk (jo, jag undrar allt ja..), och var tvungen och gå hem, så stackars älsklingen har fått köra ett riktigt monsterpass idag. :/ 10-22.30 Och så är han själv "på golvet" och har jourtelefonen. Stackarn lär ju vara helt slut.. Och så börjar han tidigt imorgon bitti igen och är inte ledig förrän på onsdag. :( Kväll på måndag igen.. :( Nu önskar jag faktiskt att jag kunde byta av honom, så att han fick vara ledig lite. Som tur är, så slutar han tidigt imorgon iafl. Men han lär ju vara helt slutkörd. :( 


Vi får köra på myskväll imorgon ist framför Kontoret helt enkelt. 


Idag har jag iafl tagit mig tid att ordna en ny blomgrupp (julblomgruppen var inte speciellt fin längre), så nu är den hur fräsch som helst (dock bloggar jag från datorn nu för en gångs skull, så nu har jag inga bilder på det, men ni som följer mig på instagram har väl sett den där). Har även gjort hemmagjorda köttbullar och fryst in. Ett kilo ungefär, så nu har vi cirka 50 st i frysen som vi kan äta. :) Så jävla typiskt bara att saltet tog slut och pepparn med, så vet inte om de smakar så jäääättemycket av dem, men hade i vitlök också, så det gav lite smak i afl. Blir att krydda såsen ordentligt ist. ;) 


Vad har jag gjort mer? Jo, jag tränade i 45 minuter i förmiddags när Neo låg och sov och Melvin satt i soffan och tittade på film och åt lördagsgodis. Blev 35 min Zumba och 10 min hemmaövningar. :) Tog mitt livs första proteindrink efter det, haha. Tur att älsklingen har såna saker hemma. ;) Gjorde mig en quinoasallad till lunch också. ;) 


Är väl typ det vi har gjort idag. Hälsade på svärföräldrarna en jättekortis. Melvin fick nämligen följa med dem och titta på Fannys uppvisning i skolan idag, så jag fick åka och hämta honom hemma hos dem förut. :) Tror ni han ville med hem först? Nope! Han ville ju såklart ligga i sängen och titta på Alfons Åberg med sin nyfunna bästa vän- Fanny. Man ser knappt honom längre när man är där. Han springer upp dit på en gång, släcker lampan i hennes rum, kryper ner under täcket bredvid henne och så tittar de på Alfons på youtube. Så sött! Han älskar verkligen sin Fanny han. :) 


Imorgon får vi se vad det bjuds på. Jag ska träna i afl på morgonen när Neo sover och sen får vi väl se helt enkelt. Det blir nog älsklingen som får ta bilen imorgon när han börjar tidigare, men slutar tidigare. Han behöver all sömn han kan få i natt, så det går ju snabbare att ta bilen imorgon. Så planerna på att ev. åka och hälsa på pappa får vi nog ta till veckan i så fall ist. 


Världens längsta inlägg som vanligt. Babblar på som aldrig förr. :) 


Nu får det räcka dock! Tar kvällen nu. :) God natt      

Ovido - Quiz & Flashcards