Alla inlägg under maj 2013

Av Anna - 29 maj 2013 22:21

Bloggandet har man nästan glömt bort helt sedan man började jobba heltid. Man hinner helt enkelt inte, och det prioriteras inte just för tillfället heller.

Men jag ska försöka ge er en liten uppdatering ändå. :)

Jag kan ju börja med att berätta att Neo går nu heltid på dagis sedan i måndags. Han lämnas av mig vid 7.30 och är självklart jätteledsen när jag ska gå. Idag blev han typ ledsen så fort vi kom in för han förstod väl att jag skulle gå. Dock går det jättebra när jag gått och han är där enda till 16.30 och det går super.

I måndags ringde de dock från dagis precis innan jag slutade, och då hade Neo ramlat och slagit sig ute, så han blödde rejält från näsan. De var osäkra om det även blödde från munnen o hur de ev gått med tänderna. Jag skyndade mig för allt i världen till dagis (är inte lätt att ta sig hem snabbt vid 16 ifrån stan. ALLA slutar då), och hade förberett mig på att han skulle vara blodig överallt. Tack och lov var det inte så, men han hade ett litet hack mellan näsborrarna (ytligt bara som tur var), och var ganska snorig och blodig i näsan, men det var inget i mun eller med tänderna, så det hade gått bra. :) Är ju så lätt hänt, sker ju på nån sekund bara o i detta fall hann de inte fram till honom innan han föll.

Allt är bra nu iafl o han mår bra. :)

Melvin är också på dagis hela dagarna och han är aldrig ledsen vid lämning lr krånglar. Världens duktigaste! Han som för inte så länge sen hade det riktigt jobbigt med dagislämning o så. Nu går det super och han brukar tom säga till på morgonen att han ska dit snart. :) Så det är skönt!

Älsklingen verkar trivas väldigt bra som snickare på Nipa. Skönt att sluta vid 16-tiden varje dag och vara ledig kvällar o helger. :)

Jag trivs också jättebra på mitt jobb! Har haft praktik i fredags o i måndags/tisdags, så då fick vi ta emot samtal i kundtjänst och det gick bra! Klart det blir en del frågor kollegor emellan, men det är kul. :) Speciellt när kunderna talar om att de tycker de fått väldigt bra service o trevligt bemötande. :)

Nog om det.

Vad finns mer att berätta..? Jo, jag gjorde fransförlängning i måndags. Jessie har ju gått kurs o börjat gjort sånt. Hon är superduktig! Jag är jättenöjd. Hojta till hör ifall någon vill få sina fransar gjorda, så fixar jag en fransdejt med Jessie. ;)

Nu orkar jag inte skriva mer, för ögonen håller på att stängas, så godnatt på er!

Av Anna - 26 maj 2013 06:56

I snart två timmar har jag legat i soffan, halvt levande, med två ungar som klänger och klättrar på en så mycket att man upplever klaustrofobi.

Herregud, man är verkligen inte gjord för att gå upp vid 5 varje dag. Vecka efter vecka..

Skulle jag få gå och lägga mig och sova ostört nu, så hade jag garanterat kunna sova fram till 13-14 tiden.

Så trött är jag. Men älsklingen är i Sunne, så det är bara att bita ihop. :P

Seriöst, vår soffa är verkligen inte liten, men båda ungarna måste verkligen vara som ett klistermärke på mig. Panik! Ibland hade det vart gött om bara jag kunde sväva. Då skulle jag fan ligga högt upp i taket, så de inte skulle kunna klänga på mig hela tiden.

Nyss la jag mig på andra sidan soffan och Neo har redan vart hit en sväng. Snart är de här båda två igen. Och klänger.

Ser jag ut som en klätterställning?

Av Anna - 25 maj 2013 21:23

God natt allihopa! Nu tar jag och kryper till sängs. Är sååå trött..

Av Anna - 25 maj 2013 13:41

Blev en tur till bergvik när de öppnade imorse. Jag var på jakt efter en parfym då den jag har är ett gratisprov som älsklingen fick med hem från Maxi när han jobbade där. Den luktar jättegott, men det är ju liksom ingen eud de toilette/parfume, så doften håller inte i sig. :(

Det stod mellan en Hugo boss som jag velat ha länge, och Escada Cherry in the air. Men tillslut blev det den förstnämnda. Escadan är jättegod, men den kändes inte som "jag".

Tyvärr fick jag med mig fel parfym hem. Det finns nämligen tre varianter av den jag ville ha. Dessutom finns vissa i eud the toilette och nån annan i eud the parfume. Vi stod bra länge och försökte klura på vilken det var som jag hade tittat på tidigare, fast på Åhléns (där även de hade svårt att veta vilken som var vilken när vi kollade doftinnehållet i en mapp). Ja, det är invecklat helt enkelt och för att komma till saken, så fick jag ju fel.

Men jag ringde till affären och jag fick självklart komma och byta även fast jag brutit förpackningen. När jag ringde, och vi visste att jag tog fel, då var det ju såå uppenbart vilken som var vilken och vilken förpackning som hörde till vilken. :P Men då fick vi lära oss det. ;)

Så när Neo vaknat från sin tupplur, och ätit sin lunch, så ska vi iväg och byta parfymen.

Jag köpte även en topp som jag tänkte ha antingen när jag ska ut och äta med jobbgänget eller dagen efter då vi ska ha avslutsfest (utbildningen slutar den 7/6).

Jag ska inte shoppa nått mer nu, åtminstone inte förrän i slutet på lönen i så fall. ;) Jag har lovat älsklingen och Melvin att spara pengar och slösa mindre, så vi kan åka på resan i höst. Melvin sa igår "Spara pengar mamma" haha, så då kan man ju inte göra annat än att lova det man sagt. :)

Jag vill verkligen utomlands med familjen efter att ha jobbat hela sommaren, så nu ska jag fan klara av att spara! :)

Av Anna - 23 maj 2013 18:08

Dagarna har alldeles för få timmar på dygnet nu när man jobbar heltid. Jag hämtar barnen efter jobbet, hemma efter 16.30, då får man börja plocka lite för det är kaos hemma från morgonen. Älsklingen leker med barnen, medan jag springer mellan köket och lekrummet. Vi äter kvällsmat, matlådor görs, barnen ska nattas o allt vad det innebär, sen är det bara några få timmar kvar på dygnet innan läggdags. Då är det egentid för mig och älsklingen. En bra film/tv-program, mys, prat osv.. Sen är det sova! Och så upp för att jobba, lämna på dagis.. Och så går det runt. ;)

Men jag trivs! Jag gillar att ha det fullt upp faktiskt. Har haft det alldeles för lugnt för länge när jag bara gått hemma. :) Men jag kan säga nu att jag faktiskt längtar efter att fredagen är gjord och helgen är här. Nu vill jag verkligen ha helg och få vara med mina barn två hela dagar. Även om de så är sura helt tiden. :P Då är det bara skönare att komma tillbaka på måndag. Haha. :P

Idag har det varit våravslutning på dagis för Melvin, så jag fick gå lite tidigare. Melvin var ju som vanligt inte med och sjöng, utan skulle sitta i mitt knä. Mammas pojk eller vad? :P men men.. En annan gång.

Barnen vart väldigt trötta efter vi kommit hem, så nu har jag lagt dom. Melvin har varit såååå arg och grinig enda sedan vi kom hem. Så han slockna inom 2 minuter. Ligger och småsnarkar här bredvid. :-) Sötast!

Neo vart också väldigt skrikig sista 5-10 minuterna och jagade mig när jag skrek, så han somnar förhoppningsvis i samband med att vällingen är slut. Annars ligger han och tuttar på flaskan tills han somnat. Gött det! ;)

Jag ska plocka undan lite mer nu, för imorgon ska Beatrice och Kristian från jobbet mellanlanda här efter jobbet, för de ska iväg och käka med sitt team på jobbet på kvällen och båda bor utanför Karlstad, så då erbjöd jag dem följa med hit så länge. :) Kul att visa dem hur vi bor och så får de ju träffa de omtalade barnen. ;) Och älsklingen. :)

Hoppas ni mår bra!

Av Anna - 21 maj 2013 19:51

Var hos tandläkaren idag och fick se mina tandproteser. :) De var mkt bättre än jag hade förväntat mig, var säker på att de skulle vara på ett visst sätt, men de var jättebra. :)

Jag har dem dock bara provisoriskt påklistrade nu, för jag var inte helt nöjd med längden o så. Vi slipade ner lite, så ska jag komma tillbaka på söndag och då har jag haft några dagar på mig att känna efter.

Om jag vill ändra mer än vad tandläkaren själv kan putsa/polera upp, så måste proteserna skickas tillbaka till teknikern, för slipar man för mkt på ytan, så måste de in i en ugn igen för att få den glansiga ytan. Men är de typ bara längden o justering på hörnen typ, så kan det göras på plats.

Jag ska slipa ner lite mer på längden, vill att de ska vara lika korta/långa (?) som tänderna bredvid. Jag vill inte att framtänderna ska vara lite längre, utan gå rakt över från sida till sida.

Min ena tand är väldigt känslig just nu pga emaljen slipats ner väldigt mkt, så tandnerven är jättekänslig nu. Det ilar om jag dricker något, om jag äter ngt varmt/kallt eller om jag bara trycker lite på tanden. Så obehagligt, men normalt! Det går över tillslut.

Jag har verkligen inte lett frivilligt med tänderna på fleeeera år, så det ser jätteonaturligt ut när jag ler, men tänkte ändå ta en bild för att visa de, så here you go.

Av Anna - 19 maj 2013 16:52

Vi har varit utomhus sedan kl 9.30 och kom in för 10 minuter sen. 7 h ute i det underbara vädret. Så skönt att det är VARMT även när solen går i moln. :)

Barnen har lekt i sandlådan, ätit glass, lekt med alla sina olika traktorer/Bobby cars/cyklar och Gud vet allt som står uppradat här ute. De har suttit i älsklingens nya bil (fått en firmabil av far sin), och det är typ det häftigaste som finns. Att sitta i pappas bil, om inte i farfars stoooooora bil. Tur för dem, så svängde farmor och farfar förbi när de åkte hem från Sunne. Då fick de båda sitta i bilen ett tag. ;) De knyckte med sig Melvin hem till dem ett liten stund också, för han ville ju så klart med!

Jag tog med mig Neo och drog till Ikea då och köpte stålvajer och gardiner som vi ska sätta upp i uterummet sen! ;) Kommer göra sååå mycket!

Hämtade upp Melvin på vägen därifrån, och nu håller de på att bada för det var verkligen ett måste idag efter denna utedag. De var nog mer skitiga än rena. ;) Måste kolla efter fästningar också. (Vi har ju tyvärr rådjur som går på baksidan ibland, dock inte ofta, men de bär ju på mkt sånt, så man kan aldrig vara för försiktig nog).

Imorgon är det dags för jobb igen och jag känner mig laddad. På tisdag ska jag även till tandläkaren. Då ska jag få de riktiga proteserna. :) Hoppas SÅ mycket att de är jättefina och att jag blir så nöjd att jag känner att de är lika fina som det hade varit om jag inte fått dem utslagna för typ 11-12 år sen.

Hoppas våga lägga upp bild här på tisdag på ett rejält leende. ;)

Av Anna - 18 maj 2013 22:07

Sitter och tittar på Eurovision med ... En sovande älskling. Jahapp, skräll. :P

Jag ska faktiskt gå och lägga mig så fort Robin sjungit. Är så trött efter att ha gått upp före fem imorse, kört fram och tillbaka till Sunne o spenderat dagen där. Var oooootroligt skönt när barnen somnat för båda grät hysteriskt sista 5-10 minuterna i bilen och Melvin blev ännu mera hysterisk hemma och Neo blev frustrerad för han ville bara sova och dricka sin välling.

Melvin brukar alltid somna i bilen när man åker långt, men inte idag, så han var väldigt trött och sliten när vi kom hem. Det var han redan där borta, så var väl därför humöret tog en helomvändning.

Ska bli väldigt skönt att lägga sig strax. Typiskt att se visar nått skit-klipp med Sarah Down Finer nu, tycker det är så värdelöst och meningslöst. Bara hålla ut! Snart är det Sveriges tur. Heja Robin!

Tyckte även Cascada var bra (älskade henne när jag var yngre, trodde dock hon var svensk haha). Även Armenien tyckte jag var bra. :) Men jag hejar så klart på vår Robin! Helt klart bäst! :)

Får se imorgon på nätet vem som vann.

God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards