Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna - 31 oktober 2012 20:11

50 sidor teori och klockan är strax efter 20.. Nu går jag och lägger mig!

Är så jäkla trött. Barnen sover sedan 18.40, så nu joinar jag dem.

Godnatt!

Av Anna - 31 oktober 2012 18:09

Snart dags att natta två trötta ungar. Melvin har vart vaken sedan 5 imorse och inte sovit så mkt som en minut ens idag. Har varit pigg, konstigt nog, först nu på kvällen som tröttheten uppenbarat sig. Han ligger i soffan under filten och tittar på hans älskade Nicke Nyfiken.

Jag har fått världens drygaste hicka som vägrar ge sig. Neo som ligger på min mage och äter nu åker upp och ner vid varje hickning. :P

Vi var hos Inga-Lill och Björn efter dagis och de hade köpt en bil och grävskopa som Melvin röjde runt med. Han bara älskar ju bilar och fordon av alla dess fordon! ;)

Vi blev bjudna på potatis, kyckling och sås till mat. Jättegott! Och bär och grädde till efterrätt. Mmmm! Melvin åt efterrätt som en galning. Han älskar verkligen bär. Och grädde!! :P han åt så mkt att han inte ens orkade äta upp allt utan började leka med efterrätten ist och det gör han aldrig annars. ;) efterrätt är heligt och får ej gå till spillo. :)

Jag ska försöka komma igång med teorin nu när barnen sover tänkte jag. Har ju lite ensamtid nu snart, så borde verkligen sätta mig med det nu, så jag får körkortet innan året är slut. ;) vore ju drömmen, men kan gissa på att köerna till prov och uppkörning är rätt långa också. :/

Bara det blir av och sker snart, så! :)

Borsta tänderna på småglina ska jag göra nu och en flaska välling till Melvin. Sen är det snart god natt för deras del. :)

Av Anna - 31 oktober 2012 12:53

Älsklingen har precis åkt iväg till jobbet. Han kör kvällen idag, så barnen och jag ska ta bussen till Inga-Lill och Björn direkt efter jag hämtat Melvin på dagis. Vi ska äta mat där och så. :) 


Har haft Bengt och Monica här på besök under förmiddagen. Stackars Monica hade ramlat och skrapat i ansiktet i backen och var alldeles sårig om näsan och fläskläpp hade hon. :( Vart en ordentlig smäll hon fick ta emot i fallet. Stackars! Hoppas Du kryar på dig snabbt, Gaggi! 


Imorgon har jag körlektion, dubbel. Då ska vi ut och köra på högre hastigheter (läraren ville se det innan halkbanan som är nästa vecka), men då blir det bara jag och läraren som kör. Älsklingen blir hemma med barnen. Han var ju med förra gången. :)


Måste plocka ner studsmattan imorgon också, och ta in tv;n från uterummet upp till allrummet. Börjar ju bli kallt nu och man vill ju inte att något ska gå sönder, så bäst att försöka ta itu med det imorgon, så det blir gjort!


På fredag kommer det en reparatör hit och ska titta på vår tvättmaskin. Den har ju krånglat i över ett halvår, men vi får igång den titt som tätt efter en jäkla massa av och påstängningar med strömmen, öppna och stänga igen dörren och tvättmedelsfacket osv.. Idag har jag tex. fått på den två ggr på raken! Yäääy.. Det behövdes kan jag lova! Hade varken trosor eller strumpor till morgondagen annars! Så nu är allt tvättat. Dock skulle jag verkligen behöva tvätta soffklädseln, massa vällingfläckar på, men sån tur lär jag väl inte ha, så jag får på den sen igen. ;P


Nu var det i alla fall dags att fixa hit en reparatör. Sjukt drygt att behöva betala självrisken, men men.. =/ Det är inte hållbart längre, och med två små barn som sölar och blir lortiga, så har det egentligen aldrig vart hållbart, men man har helt enkelt velat lägga de pengarna på roligare saker. Så är det ju! 


Får hoppas på det bästa! 


Neo ligger och sover nu, så innan det är dags att väcka honom (om han inte vaknar självmant dvs), så ska jag försöka hitta julklappar åt barnen nu på riktigt. Har mest kikat lite hit och dit, men inte bestämt mig för så mkt, men nu vill jag ha det klart vad som ska köpas och inte. :) 



     



Av Anna - 31 oktober 2012 12:50


Hittade ett videoklipp som jag laddat upp i somras i mitt "videoarkiv" här på bloggen, men då jag gjorde det via mobil-appen, så kunde jag inte lägga till det i ett inlägg, så nu när jag sitter vid datorn för en gångs skull, så kunde jag publicera det. :) 


Har inte ens tittat på det själv nu innan, så jag minns inte ens vad det är. Men jag ser ju att Melvin ligger i vaggan i afl. ;)
 

Av Anna - 30 oktober 2012 19:38

Av Anna - 30 oktober 2012 12:55

Funderar på om vi ska åka till ÖF efter dagis en liten stund. Jessie skulle komma förbi sen någon gång, men fram tills dess.

Melvin tyckte ju att det var så himla kul där när vi var där en sväng i torsdags efter mötet med prästen i samma byggnad.

Det får nog bli det. Han kommer tycka om det. Om han inte är jättetrött dvs. Vilket han borde vara då han vaknade före kl 5 imorse. :/

Förvirrad natt då jag trodde klockan var typ 5-6 när Melvin vaknade första gången (tittade inte på den digitala mobilklockan utan en vi har på byrån i sovrummet och det var så mörkt och jag var trött som stryk), så jag tog med honom in till oss fastän han hade tänkt lägga sig i sin säng igen. När Neo vaknade kl 4 så insåg jag ju att klockan inte hade vart så mkt, så bar in Melvin som kom tillbaka efter typ en halvtimme (även denna gång trodde jag att klockan var mer), och jag trodde Neo hade bestämt sig för att ta sovmorgon då han inte vaknade när Melvin vaknade. Åh, klockan är snart 6 trodde jag. Så vaknade Neo och kl var 5.10 Ååååh!

Vart helt bakom flötet i natt med andra ord.

Och Melvin måste ju ha vart förvirrad som fick sova hos oss, sen bars över och sen in till oss igen. Pratade med honom imorse, så förhoppningsvis blir kommande natt bättre. :)

Ska passa på att vila 30 min nu medan Neo sover på mig. Sen måste jag packa väskan innan vi hämtar Melvin.

Av Anna - 30 oktober 2012 09:17

Det finns ju inge bättre sätt att lämna sin son på dagis än när hans kompis Milo kommer springandes ut i hallen och ropar "Meeeeeelviiiiiin!" med världens största leende på läpparna. Melvin sken ju upp som en sol när han såg sin kompis och de höll nästan på att krama varandra när de sågs för de blev så glada. Såg nästan ut som de kom på "men ey, vi kan ju inte kramas, någon kan ju se". Haha..


Melvin följde ju så klart glatt med in och genom fönstret såg jag honom springa omkring. Värmer i hjärtat att se hur mycket han trivs där! Hade inte vart kul om det var tvärtom. Vad hemskt det måste vara att behöva lämna sina barn på dagis där de inte trivs. Men vad kan man göra om man jobbar och inte har någon släkting eller så som kan passa? =/ Jag hoppas verkligen att  Neo kommer trivas minst lika bra även han. Men tycker det är lite synd att de inte får vara på samma avdelning.


Jag skulle bara se fördelar med det, och för mig hade det inte vart något negativt att "det större barnet tar ansvar för sitt syskon" om de var på samma avdelning. Vad gör det? Då har de ju varandra jämt, och jag tror inte att bara för att man går på samma avdelning, så hänger man ihop precis hela tiden. 


Det blir ju bara krångligare med två lämningar på olika avdelningar varje morgon. Och man kommer ju alltid vara lite sen/tidig till den ena avdelningen. Man kan ju inte lämna kl.9 på båda ställena samtidigt, och man kan ju inte hämta kl.14 samtidigt. Och man ska ju inte behöva komma och hämta tidigare bara för det. Hade man fått välja på vår förskola, så hade jag haft dem på samma avdelning. :)


Nog om det. Jag tänkte försöka titta lite på kurser, jobb, julklappar osv under tiden Neo sover. Dock vaknar han nog strax för han ligger i vagnen och sover. 

Av Anna - 29 oktober 2012 16:01

Julklappar till Neos rum ;) Vill ha! Sen är det bara leksaker som gäller. Detta är ju mer julklappar till mig. ;))

Vimpel även till Melvin! Klart båda ska ha. Sjukt billiga var de också!

Ovido - Quiz & Flashcards