Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Anna - 5 oktober 2012 09:30

Ikväll efter att älsklingen slutat jobbet, så kommer han bara hem snabbt för att sticka iväg till Sunne igen över helgen. Hans föräldrar har ju tagit över Inga-Lill och Björns "sommarhus" där (kan vara där året runt), så de håller på att byta panel och en massa sånt. (Är så glad för att det stället kommer att finnas kvar inom familjen, så vi kan åka dit med barnen). Så älsklingen ska dit och hjälpa hans bror att fixa. 


Jag blir med andra ord ensam med barnen under helgen, men det gör mig ingenting. Skulle kunna ta rälsbussen upp dit imorgon med barnen om jag ville, men nu när barnen börjat sova i sina egna rum, så vill jag inte åka dit och behöva samsova med dem båda så tätt inpå den nya förändringen. 


Neo har dessutom börjat sova lite sämre nu sedan 2-3 nätter tillbaka. Inte jättedåligt, men han vaknar fler gånger. Sov ju så gott som hela natten from första natten i sitt egna rum. Men det verkar vara något på gång. Antingen fler tänder, eller så är han i någon fas. Han har sovit dåligt på dagarna också, och är lite mera kinkig och lätt till missnöje (igår fick svärföräldrarna mer eller mindre se Neo lite ledsen och på dåligt humör för första gången på ett halvår) än vanligt. Hoppas att det går över snart.


Inatt vaknade Neo varannan timme from kl.00 fram till 05.45 (vaknade tom en gång i timmen från kl.4) Och Melvin kom in till mig två gånger, så imorse tog älsklingen barnen, så sov jag i ytterligare 1,5 timme. Så känner mig rätt pigg ändå. :) Tur att älsklingen började lite senare idag. 


Ikväll ska Fanny sova här, så det blir nya Johan Falk- 107 patrioter-filmen, gino och god mat. :) Lite tjejkväll med andra ord. Inte haft det på.. 100 år? ;) 


Fanny får ta och sova i vårt rum, så får jag lägga mig i extrasängen i Neos rum, så slipper hon störas av att jag kommer ränna upp och ner i natt. ;) Dock lär hon ju få besök av Melvin mitt i natten ifall han inte kommer ihåg att jag sover i Neos rum. ;) Han är ju så tyst nu när han vaknar på natten efter att han fått sova med lampan på, så vaknar först när han är i mitt rum. ;P 


Aja, det ska bli kul med lite Fanny-mys i afl. Och jag vet en som kommer vakna med ett leende på läpparna imorgon bitti när Fanny fortfarande är här. ;) Dock får väl hon lov att sova längre än 05.30 ;) Haha..


   

Av Anna - 5 oktober 2012 09:24

Passade på att göra om designen lite på bloggen när Neo sov. Lite mera höstfärger. Kul att förnya sig lite, även om jag visserligen aldrig ser bloggen på det sättet ni gör, men ändå. ;) 


Skulle vilja ha en bild i headern, men jag är inte så bra på det där med att anpassa storlek osv. Jag lyckas alltid få det så att bilden blir enooooorm och så får man bläddra ner en bra bit innan själva inläggen kommer. Jag vill ju att man ska se headern och början på första inlägget samt presentationen på sidan på en och samma gång. Får bli en annan gång man testar på det. 


Har städat och plockat undan lite snabbt nu på morgonen efter att jag lämnade Melvin på dagis. Idag är "sista" gången han kör 3 h 45 min-pass på dagis för denna gång i alla fall. Nästa vecka provar vi 5 h pass, tre gånger i veckan. Har tyckt att det varit skönt med 4 dagar eftersom det inte blir så många timmar varje dag då som man är ensam med de två små och behöver underhålla själv. Torsdagar är ju älsklingen ledig och likaså Melvin. Men samtidigt hinner man inte göra så mkt. Åker jag till stan, så är det ganska direkt dags att åka hemåt igen, så det ska bli skönt att känna att man har lite mer tid på sig att göra något. Kunna åka till stan, bergvik eller vart jag nu vill, utan att känna stress och kolla klockan stup i ett. 


Blir intressant att se hur Melvin kommer bete sig på vilan på dagis, eftersom han normalt sett inte sover på dagen längre. Händer i princip nästan aldrig. Men alla barn sover inte på vilan sa de, utan en del ligger bara och lyssnar på sagan och så. Så vi får se. :) Kan nog vara bra för honom att få testa på att varva ner lite ihop med de andra barnen och slappna av lite innan han ska hem också. :) 


Undrar hur vi ska sysselsätta oss på måndagarna dock. Då han ska vara hemma. Men det löser sig nog. ;) Man kommer in i det. 



Ovido - Quiz & Flashcards