Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Anna - 1 oktober 2012 10:21

Jag är så sjukt trött idag. Igår var jag det också. Synen blev helt suddig igår under dagen för att jag var så trött och hade svårt att fokusera.

Har vart en jobbig natt. Är ju Melvin som är den man får kämpa med. :(

Neo sov från 19.30-02 Han somnar om själv så fort han vaknar till, om han inte vill ha mat dvs (som vid 02).

Melvin vaknade vid 23.30 och jag tror han höll mig uppe i typ 2 timmar i natt. Fick sitta på hans rum i över 1 timme sammanlagt och springa hit och dit.

Kl 03 typ vaknade han igen efter att typ ha sovit 1,5 timme och då kom han in hit och jag hade ganska nyss somnat efter att ha gett Neo mat vid 02 och batterierna pep som vanligt i babywatchen. Velade om jag skulle sova inne hos Neo, i vårt rum, hämta batterier osv.

Så när Melvin kom in vid 03 orkade jag verkligen inte ta kampen och sitta i en timme till hos honom. Så han fick sova hos mig. Dock inte i min famn som han brukar vilja. Idag har han ju fått en "uppläxning" innan dagis där jag talade om för honom att det var ett undantag för att han hållt mig vaken halva natten och för att mamma var trött.

Inatt och framöver ska han sova i sitt rum om jag så ska behöva låsa in honom om natten så han inte kan gå ut (ta det inte bokstavligt med att låsa in).

Morgonen började innan 06. Hörde älsklingen innan han åkte till jobbet. Sen hade Neo bajsat gärnet (precis som nu, fy fan vad det stinker).

Hade hoppats på att få sova nu (Neo brukar alltid sova 1-2 timmar när jag lämnat Melvin på dagis), men självklart har han bestämt sig för att inte sova länge alls både igår och idag på dagtid.

Så känner mig överkörd idag!

Ovido - Quiz & Flashcards