Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Anna - 9 oktober 2012 16:25

Neo ska ju snart döpas och jag har bestämt mig för att göra åtminstone en tårta. Ordentligt alltså. Ni kanske minns Melvins 2 års tårta med Timmy Lamm på? Ja, så avancerat kan ju såklart inte jag, en nybörjare.

Men jag har i afl bestämt så mycket som att den ska vara täckt med ljusblå sockerpasta, vita text på (Neos namn, möjligen alla namnen) och vita blommor. Det ska även vara en "spets"-kant längst ner, runt tårtan i sockerpasta med (inte i spets alltså).

Har inte riktigt bestämt fyllning än, men vit choklad är i afl spikat för det var så jäkla gött i Melvins tårta. Funderar på blåbärsmousse, men Melvin som blir stenhård av blåbär kan kanske inte äta det ens? Så funderar på om persika/passionsfrukt är en god kombination ihop med vit choklad?

Jag längtar i afl enormt tills jag får sätta igång. Älskar ju att pyssla med dekorationer osv. Vore kul att bli riktigt bra på det. :)

Av Anna - 9 oktober 2012 10:08

Måste varenda kurs/utbildning jag är intresserad av att läsa, vara antingen på gymnasial nivå och därmed inte ger mig några större "wow" på cv:t, inte kunna läsas ifrån Karlstad eller ha terminstart först nästa höst?!


Blir galen! Jag vill bara börja plugga. Nu till våren. Inte nästa höst. 


Sugit!

Ovido - Quiz & Flashcards