Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Anna - 6 oktober 2012 20:48

Äntligen är Melvin duktig på att somna själv i sitt rum vid nattning igen! :)

Underlättar så mycket nu när Neo är mitt uppe i "relationsfasen" och har lite svårare att komma till ro på kvällen. Misstänker även att ev. En framtand är på väg. Ska ha händerna i munnen hela tiden när det ska sovas. Helt besatt. :P

Gav Melvin en flaska välling i sängen, satte på musikskivan, tände nattlampan och sa godnatt och att han skulle sova när han druckit upp. Gick in till Neo och när jag gick tillbaka till Melvin efter en kvart typ sov han som en stock med flaskan bredvid sig. Inte ett ord hade han gjort ifrån sig. Inget ängslande när jag gick ut ens. Duktiga killen!

Värmer verkligen i hjärtat när man står och tittar på sina två sovande barn som ser så trygga ut i sina sängar varje kväll. Känner sån tacksamhet över att ha dem i mitt liv!!

Av Anna - 6 oktober 2012 16:57

Melvin älskar att bada mer än något annat. Neo hatar att bada mer än något annat. (Duscha med mamma går finfint)

Haha.. De fick bada tillsammans idag och Melvin satt så snällt och försiktigt mittemot, så inte lillebror skulle halka. Neo grät från början till slut. Efter 3 min gav jag upp. Fick honom tvättad och ren i afl. Och Melvin kan bada på som vanligt! :)

Av Anna - 6 oktober 2012 16:42

Dagen har i stora drag bestått av att tvätta. Vår tvättmaskin är trasig, så fick ta med en halv klädbutik dit och tvätta. Skönt att ha fått rent mycket. Lyckades få igång en maskin här hemma, men nu är den lika hopplös som tidigare. Nu ska den väl vägra funka på 1-2 veckor igen.

Måste ringa hit en reparatör i veckan. Suger att betala självrisken, men är inte hållbart med trasig tvättmaskin och två småbarn.

Vad har vi annars gjort idag då? Umgicks ju med Fanny och svärföräldrarna i 2-3 timmar imorse innan de drog till götet. Samtliga.

Jag och barnen gick till affären och köpte "gåttepåse" som Melvin säger och till lunch stekte jag pannkakor.

Hemma har jag sorterat tvätt, plockat undan och nyss gett Neo lite laxgryta. Han är väldigt dryg att mata med MAT. Inte mycket han gapar stort för om man säger så. Får i honom allt, men det krävs ju tid och tålamod.

Barnen ska snart få bara tänkte jag och så ska väl nån slags kvällsmat göras innan jag tänkte ringa älsklingen och låta Melvin prata lite med honom innan läggdags.

Jag ska ta en lång dusch när barnen sover och sen slöa i soffan med min "gåttepåse" framför TVn. :)

Av Anna - 6 oktober 2012 06:16

Första morgonen på flera veckor som man vaknat först efter kl.6 ;) 6.03 fick man sova till idag och man känner sig konstigt nog piggare. :))

Natten har vart bra.

Fanny ligger och sover, och det får hon fortsätta göra i några timmar till. :-)

Vi andra får äta frukost och titta på bompa så länge. :)

Ovido - Quiz & Flashcards