Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Anna - 16 oktober 2012 22:13

Ja, det blir säkert en tuff natt, men nu ska bannemig nattmålet bort. Han behöver verkligen inte det. Och om han enbart vaknar för den sakens skull, är det värt att testa att sluta med det i hopp om att han sen sover hela nätter. Det tror jag ju inte han gör, men hoppas får man ju.

Så nu lägger jag mig och försöker samla ihop så mkt sömn det bara går!

Wish me good luck!

Av Anna - 16 oktober 2012 16:47

Kan inte klockan snabbt bli 18.30 så jag kan få natta barnen? Denna dag har verkligen tagit varenda millimeter energi av en, trots att Melvin vart 5 timmar på dagis och jag sovit 2 timmar med Neo.

Neo är missnöjd mer eller mindre hela tiden. I knät vill han ju inte sitta still, bara stretar emot och spänner sig, och på golvet/gå-stolen osv blir han ju bara ledsen inom några minuter.

Vi åkte till Bengt och Gaggi efter dagis. Hoppades att det skulle bli bättre då. Melvin har dock någon jobbig fas då Gaggi och Bengt inte får kramas, sjunga, hjälpa till, leka med eller någonting alls med honom.

Det är bara nej, nej, sluta, bort, mamma!!!!!!!!!!!!!! Ingen får röra. Och så ska han såklart bara vara i mitt knä typ hela tiden eller bli buren. Lämnar jag rummet blir han jättearg. Samtidigt då som Neo småbökar emellanåt.

Tack och lov tillåter i afl Neo att Bengt och Gaggi är nära honom.

Fattar inte vad Melvin håller på med. Det är vara mot dem han är sån just nu. Väl hemma ropar han efter Gaggi hela tiden, leker att han pratar i telefon med dem och pratar om dom dagligen.

Sjukt påfrestande! Hoppas det går över snart, för det är så tråkigt att besöka någon med ett surt och gnälligt barn.

Tack och lov slutar älsklingen om en kvart. Då ska jag fan ta mig ett bad och bara vara ett tag för jag blir bannemig tunnhårig ikväll annars.

Måste stressa ner, samla lite krafter, så man kan känna sig glad och lugn vid nattning för man vill ju inte vara på surt humör det sista liksom innan de släcker sina blå. De kan ju inte hjälpa att de har sina perioder då allt är upp och ner och de inte vet varken in eller ut själva.

Men den som säger att man kan vara på topp och alltid vara en glad förälder, ja den ljuger så det skriker om det. Alla har sina gränser för vart energin tar slut.

Ja, och nu ska Melvin ha sin eftermiddagssmörgås verkar det som. Står och gräver i skafferiet som alltid. Bäst jag ger honom den innan helvetet bryter ut igen.

Av Anna - 16 oktober 2012 12:23

Att Melvin är lik sin pappa har man ju fått höra sedan dag 1. Att de är kopior, att det är som att se Stoffe som liten igen osv osv..

Jag själv har otroligt svårt att se det. Vet inte om det beror på att jag ser dem dagligen? Tycker i afl att det är väldigt svårt att se sånt när jag har en vuxen version och en barn version framför mig. ;P Att se på andra barn vem de är lika är absolut inte samma sak, där ser jag direkt. Men det måste måste ju som sagt bero på att jag ser dem jämt.

Men ibland så lyckas jag ta en bild, där min första tanke blir "men titta! Lill-Stoffe".

Här är en son bild. :)

Av Anna - 16 oktober 2012 12:18

Jag och Neo har vilat i närmare 2 timmar nu. Han vaknade efter en timme i sitt rum, men jag hörde honom direkt, så hämtade in honom till mig och så somnade han om på min mage och så sov vi i nästan 1 timme till.

Så skönt. Det behövdes verkligen!

Just nu är han världens gladaste igen, ligger här bredvid och leker med fötterna sina och snurrar runt är allmänt sprallig och go. :)

Hoppas det håller i dig. ;)

Ska göra lite lunch till oss nu tänkte jag. När vi hämtat Melvin på dagis, så ska vi ta bussen till Bengt och Gaggi. :) döda lite tid och så blir ju Melvin så himla glad av att träffa dem (och jag och Neo med så klart;)).

Nä, om man skulle resa sig ur sängen kanske..

Av Anna - 16 oktober 2012 07:33

I natt förstod jag att nått var på gång med Neo. Han har inte krånglat en enda natt sedan han flyttade in i sitt rum på min födelsedag.

I natt vaknade han och var väl vaken i typ 30-45 min sammanlagt. Han somnade efter att han ätit mat, men vaknade lika snabbt igen.. Vilket aldrig hänt förut.

Somnade tillslut om och sov sen tills Melvin vaknade vid 5.30 (Melvin sov hela natten utan avbrott:))

De senaste tre kvällarna har Neo vart väldigt gnällig och klängig. Han har fått lägga sig lite tidigare för att han vart så trött och ledsen.

Idag har vi en helt annan Neo. Såååå ledsen och vill för allt i världen inte sysselsätta sig själv som han annars är så bra på. Speciellt på morgonen. Då springer han vanligtvis runt i gå-stolen och leker med Melvin och alla leksaker. Imorse grät han hysteriskt av att bara sitta en halv meter ifrån mig.

När jag var på toa försökte Melvin trösta Neo så gott han kunde. Stod och sjöng fruktsången för honom som de sjunger på dagis, "äpple, päron och bananer.....". Funkade inte. Stod och klappade händerna, "bebis, klappa händerna"- ingen Neo härmade.

Sprang in på toa i panik, "mamma bära bebis!!!!" Haha!

Nu gråter Neo åter hysteriskt i mitt knä, så detta blir nog en låååång dag.

Vår annars så glada, lugna och nöjda Neo har en jobbig fas nu. Kan inte vara lätt att lära sig att man är sååå liten i en sååå stor värld. Leksaken som ligger utom räckhåll är flera mil ifrån och mamma/pappa kan försvinna. Stackarn!!

Ovido - Quiz & Flashcards