Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Anna - 17 oktober 2012 14:55

Fy faaan säger jag bara för denna utvecklingsfas! Trött Neo som vägrar somna i sängen, ligger och skriker som om han fått benet avhugget. Inget hjälper. Och speciellt inte när Melvin står bredvid och grinar han med för att han vill att man ska följa med ner.

Skjut mig någon känner jag i den stunden båda skriker i kapp så man får tinitus.

Tack goooooooode Gud för att älsklingen är ledig imorgon och helgen med!!!

Av Anna - 17 oktober 2012 11:35

Gjorde ett litet tåg i vit och ljusgrön sockerpasta som jag tänkte ha på en av tårtorna till dopet.

Första gången jag gjort både ett tåg och något i sockerpasta, så är ju nybörjare. Inte felfritt med andra ord.

Men det får duga.. :)

Av Anna - 17 oktober 2012 07:23

Festen vi skulle ha till helgen har blivit inställd. Jessie fick förhinder. Skittråkigt då vi planerat detta i typ 2 månader, men det är bara att gilla läget.

Melvin ska sova hos farmorn och farfarn i afl, för det tycker ju han jättemycket om att göra. Neo blir kvar hemma. Känns som det är lika bra nu när han är så himla klängig och kinkig, speciellt kvällstid. Och så håller vi ju på med projekt-sluta-med-nattmål.

Hoppas det resulterar i att han sover hela nätter sen. Gör han det, så kan han ju få sova borta snart han med. :) Jag tycker det känns bäst att låta sina barn sova borta när jag vet att de sover bra om nätterna. :)

Vissa tycker säkert att vi hade väl kunnat festa ändå, men jag som inte druckit en droppe alkohol på över 3 år känner inte för att dricka bara för att. Det var ju meningen att vi skulle fira att vi fyllt 25 tillsammans, och nu när vi inte kan det, så känns det meningslöst att dricka och bli bakis (efter 3 års uppehåll) bara för att man hade fixat barnvakt.

Nä, det är verkligen inte min grej.

Det jag såg mest fram emot var ju, helt ärligt, att göra en tårta. Så det suger mest. ;) Nu får jag vänta till nästa helg. :( Men då ska jag i afl göra två tårtor, så. ;)

Kommer fler tåg.

Av Anna - 17 oktober 2012 05:48

Första natten utan nattmål gick faktiskt över all förväntan bra. Neo vaknade redan runt 23.30 (antagligen för mat, då han försökte kämpa emot mina försök att få honom att somna om), och efter ca 20-30 min somnade han om.

Vid 03-tiden hörde jag att Neo rörde sig i babywatchen, men det var täcket som åkt av, så det var bara att lägga på, så sov han lika snabbt igen. :) Täcket brukar aldrig åka av, så det problemet stöter vi inte på ofta. :)

Strax före 05 vaknade han igen, men slumra i typ 20 min innan jag tog in honom till mig. Hade lyckats få honom att somna om, om det inte vore för att Melvin vaknade tillslut också. Antagligen av att han hörde Neo och så var även älsklingen uppe.

Så det blev en tidig morgon, men jag känner mig nöjd. Hade räknat med världskrig i natt efter vällingen. Och Melvin sov hela natten utan avbrott för andra natten i rad, så är så stolt över mina pojkar. :))
Melvin ligger nedbäddad i soffan med filt och kudde och tittar på Nicke Nyfiken. Han har nog legat på samma plats i snart 30 min utan att röra sig. Han är verkligen såå inne i Nicke alltså. Så skönt tycker jag att han kan sitta/ligga och titta på film så länge som han ändå kan. Han blir inte okoncentrerad och ränner omkring, utan kan verkligen titta på film och vara så inne i det att han inte märker om jag så springer omkring. :P

Neo leker i gå-stolen, men börjar nu bli uttråkad, så får ta och gosa med honom nu. :)

Av Anna - 17 oktober 2012 05:47

Första natten utan nattmål gick faktiskt över all förväntan bra. Neo vaknade redan runt 23.30 (antagligen för mat, då han försökte kämpa emot mina försök att få honom att somna om), och efter ca 20-30 min somnade han om.

Vid 03-tiden hörde jag att Neo rörde sig i babywatchen, men det var täcket som åkt av, så det var bara att lägga på, så sov han lika snabbt igen. :) Täcket brukar aldrig åka av, så det problemet stöter vi inte på ofta. :)

Strax före 05 vaknade han igen, men slumra i typ 20 min innan jag tog in honom till mig. Hade lyckats få honom att somna om, om det inte vore för att Melvin vaknade tillslut också. Antagligen av att han hörde Neo och så var även älsklingen uppe.

Så det blev en tidig morgon, men jag känner mig nöjd. Hade räknat med världskrig i natt efter vällingen. Och Melvin sov hela natten utan avbrott för andra natten i rad, så är så stolt över mina pojkar. :))
Melvin ligger nedbäddad i soffan med filt och kudde och tittar på Nicke Nyfiken. Han har nog legat på samma plats i snart 30 min utan att röra sig. Han är verkligen såå inne i Nicke alltså. Så skönt tycker jag att han kan sitta/ligga och titta på film så länge som han ändå kan. Han blir inte okoncentrerad och ränner omkring, utan kan verkligen titta på film och vara så inne i det att han inte märker om jag så springer omkring. :P

Neo leker i gå-stolen, men börjar nu bli uttråkad, så får ta och gosa med honom nu. :)

Ovido - Quiz & Flashcards