Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Anna - 13 oktober 2012 07:59

Jag testade att göra en groda i leklera igår. Bollarna på huvudet är ögon, men eftersom jag bara använde en färg, så kunde jag ju inte göra ögonvita och pupiller, men ni får föreställa er.

Gjorde även en kossa. Och även här ska det ju vara ögon, fläckar på kroppen och en annan färg på mulen.

Det är ju inte så lätt att få de små hornen tex perfekta eftersom det inte går att få något bra fäste utan att behöva trycka till/trycka fast). Med sockerpastan, så kan man ju "klistra" fast delarna med lite vatten, så då behöver man ju inte trycka så formen blir ojämn och ful.

Men det var som sagt första gången. Den är absolut inte perfekt på något vis, men det är ju inte det lättaste att fästa något som blir förstört om man trycker till ordentligt (men som behövs för att sitta bra).

Ska bli kul att testa med sockerpasta och mer färger så småningom.

Kossan och grodan är gjorda efter en beskrivning jag hittade i en bak-blogg.

Av Anna - 13 oktober 2012 07:52

Det lösenordsskyddade "leklandet"-inlägget är precis samma som det över. Råkade bara komma åt knappen och när man bloggar via appen, så kan man inte avbryta eller radera inlägg. Bara så ni vet. :)

Av Anna - 13 oktober 2012 07:50

En bra natt där Melvin sov från 19-04.20 innan han vaknade för första gången och sen sov vidare till drygt 6.

Neo somnade vid 19 han med och vaknade för mat runt 01.30, sov vidare till 6.

Nu har vi precis ätit frukost. Neo åt två mindre portioner hemmagjord barngröt och en halv flaska välling till. Melvin ska ALLTID äta på våra smörgåsar även om han har samma. Dela får man inte göra, det är bara för bebisar.

Älsklingen åkte precis till jobbet.

Neo ska väl sova om drygt en timme, så jag ska väl göra mig iordning så småningom. Klä barnen, packa väskan som ska med till farmorn som ska passa Neo i några timmar efter att han vaknat. :)

Jag och Melvin ska till Leklandet och busa av oss. Förhoppningsvis får vi sällskap av min efterlängtade bästa vän Jessie. Men hon åkte en lång resa igår, så beror på om hon orkar. :)

På Leklandet blir det svettigt värre, så gäller att ha energi. ;)

Av Anna - 13 oktober 2012 07:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards