Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Anna - 23 oktober 2012 15:16

Melvin hann kolla på Bamse i typ 10 minuter efter att vi kom hem från dagis, sen låg han och sov i soffan. Jag anade att han skulle somna.

På sistone har han behövt sova dagtid, och jag bryr mig inte om att väcka honom efter 20 min som jag gjorde ett tag. Nu vaknar han ju oftast mellan 5-5.30 på morgonen pga Neo, så han behöver sova. Han har hittills inte krånglat vid läggning på kvällen även om han sovit på dagen, men det beror väl som sagt på att han vaknar så tidigt numera.

Jag håller på att mata Neo just nu, samtidigt som jag har en tårtbotten i ugnen. :) Ska göra en till sen och så ska de frysas in så länge. Skönt att kunna förbereda, så slipper det bli stressigt på fredag och lördag.

Tänkte även göra choklad cupcakes. :) Men köpte sån mix, aldrig provat, så set blir fusk på den fronten. ;) Men får ju dekorera själv i afl. ;)

Jag längtar tills kl är 17 för då slutar älsklingen. Saknar honom lite mer än vanligt idag. ;) ska bli skönt att få umgås med honom om drygt 2 timmar. :)

Nu sitter Neo och skiter i mitt knä, så där försvann min mys-anda. :P

Av Anna - 23 oktober 2012 09:29

Nu blir det en tur bort till IKEA. Neo somnade i vagnen på vägen till dagis, hoppas att han tar sig en längre sovstund nu än han brukar göra i vagnen (brukar vakna efter 30 min och i sängen brukar han sova 2 timmar).

Jag måste i afl köpa en tårtform med avtagbar kant och då såg jag att de hade sån tårtskärare med sprits-set till också för en billig peng. ;) Behövs ju till helgens tårtor.

Tänkte baka tårtbotten idag tror jag och frysa in (läste att man kunde göra så. Var även lättare att dela sen när de höll på att tinas upp). Fyllningen fixar jag på fredagskväll, så får de stå plastade över natten och så täcker jag och dekorerar på lördagen. Då hinner de dra åt sig smaken ordentligt!

Nu kommer bussen snart, så.. ;)

Av Anna - 23 oktober 2012 05:46

God morgon.

Neo vaknade som vanligt vid 4.50 Lyckades få honom att somna om. I 20 minuter. Wow! Nu sitter han i sängen mellan mig och älsklingen och roar sig med en liten nalle. Melvin har lyckats sova vidare, så blir förhoppningsvis inte lika trött och grinig han idag, som han var igår em/kväll. Jisses!

Idag ska Melvin till dagis i afl. Jag tänkte åka till IKEA, men man blir ju så sugen på att lägga sig och sova med Neo sen. Återstår att se!

Här är bilderna på det jag försökte lägga upp igår kväll. :)

Ovido - Quiz & Flashcards