Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Fläskläpp & reparatör

Av Anna - 31 oktober 2012 12:53

Älsklingen har precis åkt iväg till jobbet. Han kör kvällen idag, så barnen och jag ska ta bussen till Inga-Lill och Björn direkt efter jag hämtat Melvin på dagis. Vi ska äta mat där och så. :) 


Har haft Bengt och Monica här på besök under förmiddagen. Stackars Monica hade ramlat och skrapat i ansiktet i backen och var alldeles sårig om näsan och fläskläpp hade hon. :( Vart en ordentlig smäll hon fick ta emot i fallet. Stackars! Hoppas Du kryar på dig snabbt, Gaggi! 


Imorgon har jag körlektion, dubbel. Då ska vi ut och köra på högre hastigheter (läraren ville se det innan halkbanan som är nästa vecka), men då blir det bara jag och läraren som kör. Älsklingen blir hemma med barnen. Han var ju med förra gången. :)


Måste plocka ner studsmattan imorgon också, och ta in tv;n från uterummet upp till allrummet. Börjar ju bli kallt nu och man vill ju inte att något ska gå sönder, så bäst att försöka ta itu med det imorgon, så det blir gjort!


På fredag kommer det en reparatör hit och ska titta på vår tvättmaskin. Den har ju krånglat i över ett halvår, men vi får igång den titt som tätt efter en jäkla massa av och påstängningar med strömmen, öppna och stänga igen dörren och tvättmedelsfacket osv.. Idag har jag tex. fått på den två ggr på raken! Yäääy.. Det behövdes kan jag lova! Hade varken trosor eller strumpor till morgondagen annars! Så nu är allt tvättat. Dock skulle jag verkligen behöva tvätta soffklädseln, massa vällingfläckar på, men sån tur lär jag väl inte ha, så jag får på den sen igen. ;P


Nu var det i alla fall dags att fixa hit en reparatör. Sjukt drygt att behöva betala självrisken, men men.. =/ Det är inte hållbart längre, och med två små barn som sölar och blir lortiga, så har det egentligen aldrig vart hållbart, men man har helt enkelt velat lägga de pengarna på roligare saker. Så är det ju! 


Får hoppas på det bästa! 


Neo ligger och sover nu, så innan det är dags att väcka honom (om han inte vaknar självmant dvs), så ska jag försöka hitta julklappar åt barnen nu på riktigt. Har mest kikat lite hit och dit, men inte bestämt mig för så mkt, men nu vill jag ha det klart vad som ska köpas och inte. :) 



     



 
 
Ingen bild

Gaggi

31 oktober 2012 13:22

VARNING ! gÅ INTE BREDVID NÅN GAMMAL GUBBE med stavar ! Det har jag gjort en gång för mycket !

Anna

31 oktober 2012 14:06

Haha!! ;) får hoppas att det går bra i fortsättningen utan nå olyckor med stavar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 september 2013 22:10

Hej bloggen! :) Jag lever fortfarande, men har verkligen tappat intresset för att skriva av mig. Jag har inte så mkt att berätta om dagarna nu när jag inte går hemma hela tiden. :P Idag har jag dock varit hemma från jobbet för vab. Neo fick feber...

Av Anna - 14 september 2013 20:43

Hallå! Hur är läget en lördagkväll som denna? :) Jag sitter hemma i tystnaden av två sovande barn och endast tvn på och jag hemma. Älsklingen är ute o roar sig ikväll (var ju ett bra tag sen, så var på tiden), så jag bara tar de lugnt. :) Sis...

Av Anna - 10 september 2013 18:27

Ja, idag var ju den stora dagen som jag väntat på ett tag. Dagen då mina implantat skulle plockas ut. Sagt och gjort. Ligger på kliniken nu med tejp över brösten o smärta (men får smärtstillande). Gjorde ondare vid bröstförstorningen, men det skulle ...

Av Anna - 5 september 2013 12:37

Tänkte ta mig tid att blogga när jag ligger o steker i solen vid barnpoolen. ? Neo sover i vagnen sedan ett tag tillbaka, och Melvin gick precis till en av lekparkerna här med älsklingen. Det är så himla fint här, går inte att beskriva. Hit ska vi ig...

Av Anna - 15 augusti 2013 20:29


Då var snart en veckas arbete gjord igen. Veckorna flyger förbi! På lördag är det två veckor kvar tills vi åker till Mallorca. Helt sinnes! :-) Var inte länge sen det var närmare 80 dagar tills vi skulle åka. Imorgon är det fredag, och då ska det...

Ovido - Quiz & Flashcards