Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna - 13 oktober 2012 07:52

Det lösenordsskyddade "leklandet"-inlägget är precis samma som det över. Råkade bara komma åt knappen och när man bloggar via appen, så kan man inte avbryta eller radera inlägg. Bara så ni vet. :)

Av Anna - 13 oktober 2012 07:50

En bra natt där Melvin sov från 19-04.20 innan han vaknade för första gången och sen sov vidare till drygt 6.

Neo somnade vid 19 han med och vaknade för mat runt 01.30, sov vidare till 6.

Nu har vi precis ätit frukost. Neo åt två mindre portioner hemmagjord barngröt och en halv flaska välling till. Melvin ska ALLTID äta på våra smörgåsar även om han har samma. Dela får man inte göra, det är bara för bebisar.

Älsklingen åkte precis till jobbet.

Neo ska väl sova om drygt en timme, så jag ska väl göra mig iordning så småningom. Klä barnen, packa väskan som ska med till farmorn som ska passa Neo i några timmar efter att han vaknat. :)

Jag och Melvin ska till Leklandet och busa av oss. Förhoppningsvis får vi sällskap av min efterlängtade bästa vän Jessie. Men hon åkte en lång resa igår, så beror på om hon orkar. :)

På Leklandet blir det svettigt värre, så gäller att ha energi. ;)

Av Anna - 13 oktober 2012 07:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anna - 12 oktober 2012 16:52

Köpte med två burkar trolldeg, eller leklera som det så fint hette, från affären.

Satt och lekte med Melvin och kom då på idén att testa att göra en ros. Ska ju som sagt göra till tårtan. Dock har jag utstickare till det, så behöver bara vika rätt bladen och fästa.

Nu fick jag ju göra bladen själv. ;)

Var väl helt okej för att vara nybörjare? Det var kul i afl. Sparade den så jag kan visa älsklingen sen. Haha..

Av Anna - 12 oktober 2012 15:24

Melvin ville inte hem från dagis idag. De satt och "baka" med trolldeg när jag kom, och Melvin var glad att se mig, tills han insåg att det innebar att han skulle hem. Grät och protesterade för allt i världen. "neeej, mamma, nej!" Haha..

Tack och lov gick det ju över och vi tog bussen till Bergvik där vi hälsade på älsklingen och handlade lite till ikväll.

Melvin fick sin efterlängtade glass och fick se två grävmaskiner och en gruvlastbil (har jag för mig det hette i en av Melvins fordons-böcker) i väntan på bussen hem.

Neo fick sig en tupplur, dock inte så långt som jag hade hoppats på, så blir nog en övertrött Neo ikväll.

Nu väntar vi på vår buss hem och när vi är hemma, så ska det hängas upp tvätt, fixa mat, busas och invänta pappan i familjen.

Av Anna - 12 oktober 2012 11:06

Igår började Neo att klappa händerna, helt från ingenstans. Så söt, klappar med hela armarna och händerna. :)

Imorse satt Neo och Melvin mittemot varandra i sängen och när Melvin klappade händerna, så härmade Neo honom. :) Det tyckte Melvin var jättekul.

Nyss visade han mig även att han förstår vad "klappa händerna" betyder. Då klappar han händerna så fint på kommando. ;)

Så kul när de visar att de förstår ord mer och mer. Något som alltid lockar fram ett leende är när jag säger att vi ska hämta Melvin på dagis. Då blir lillskiten på bra humör. ;)

Av Anna - 12 oktober 2012 09:43

Nästa vecka ska ju vi ha lite rajraj. Dags att fira mig, Jessie och Seif (som fyller helgen efter) att vi fyllt/fyller 25! 


Jag har tänkt att jag ska göra en tårta tills dess. Har verkligen snöat in mig ordentligt på det här med att göra tårtor i sockerpasta nu. ;P


Tårtan till kalaset nästa helg har jag tänkt att det ska vara en vit täckt tårta med marshsmallowsmak på. Blir nog en chokladbotten till, men är inte riktigt hundra på vad det ska vara för fyllning inuti. Funderar på att göra någon chokladfyllning, typ geisha eller något. Och eventuellt jordgubb. Låter det gott ihop? Marshsmallow, choklad och jordgubb? Kan väl inte bli fel? :)


Den ska dekoreras med blommor i olika rosa/lila/röda nyanser hade jag tänkt. Och så ska det ju stå våra namn på också tror jag. :)


Till Neos dop helgen efter ska jag göra två tårtor. De ska vara ljusblåa i grunden och så kommer det vara vita blommor på den. Och självklart ska det stå hans namn uppepå. Dock inte helt säker på om det bara ska stå Neo, eller Neo Oliver Nilsson. Återstår att se. Den blir dock lite enklare hade jag tänkt. Inte så mycket blommor på som jag tänkt på den till 25-års kalaset. Den ska det krylla av blommor på. ;) Juste, det ska ju även vara en sån "spetskant" längst ner runt tårtan också. 


Neos tårta blir det nog en ljus sockerkaksbotten på, med två olika fyllningar. Jordgubb och Ahlgrens bilar-smak. ;) Det är ju trots allt en "barn"-tårta, så vad passar bättre än lite godissmak. ;) 


Det ska bli så himla kul att få testa. Hoppas bara att jag klarar av det, så det inte blir pannkaka av allting. 


Här har ni en inspiratonsbild till nästa helgs tårta. ;) Dock inte den där flickan eller fjärilen på och de där "strecken" som binder ihop blommorna ner för kanten. Men det ska vara mycket blommor som på bilden! Kanske blir att skriva 25 istället för våra namn. ;) 


 

Av Anna - 12 oktober 2012 07:58

Ja, då var det fredag igen då. Tyvärr jobbar älsklingen denna helg, så kommer ju inte bli så mycket till helg precis.

Neo ska ev. Vara hos sin farmor och farfar i några timmar på lördag eller söndag. Nästa helg ska ju båda barnen sova där, så jag tyckte att det kunde vara bra för Neo att få vara med dem lite själv utan mig innan också. Så får han sova lite i spjälsängen där under dagen, så blir den inte helt främmande nästa helg. :)

Jag tänkte passa på att åka till Leklandet eller badhuset då med Melvin. :) Känner att vi behöver lite tid ihop bara han och jag. :)

Men än så länge är det bara fredag, så nu ska barnen kläs och likaså jag. Om en timme ska Melvin till dagis och då tänkte jag nog plugga lite teori medan Neo sover. Fick låna Helenes teoriböcker från förra året. :)

Dags att sätta fart! Hörs senare!

Ovido - Quiz & Flashcards