Alla inlägg under oktober 2012

Tjo

Av Anna - 26 oktober 2012 20:29

Älsklingen och jag åkte in till stan imorse med Neo medan Melvin var på dagis. Jag köpte mig en klänning från Monki som jag ska ha på dopet.

Hemma har jag gjort fyllningen på tårtorna, så nu står de inplastade i kylen och "suger åt sig". ;) Imorgon ska sockerpastan på och dekorationerna. Nervöst!

Vi har hälsat på Bengt och Gaggi efter att vi hämtat Melvin från dagis.

Nu tittar vi på tv och göttar oss. Har massa att göra imorgon, så blir tidig kväll.

Av Anna - 25 oktober 2012 19:20

Ikväll myser vi till det med fajitas framför nyinköpta kaminen. ;) Mysfaktor, Jaaa.. :))

Neo somna redan runt 18.15-18.20, var sååå trött. Sovit lite under dagen då vi vart och flängt överallt.

Melvin somnade vid 18.30

Jag anar en ännu tidigare morgondag pga det, men men.. Är dom trötta, så vad gör man?

Gick inte så bra med att försöka senarelägga nattningen med andra ord. Känns lite drygt att klockan kommer stå på 03.50 på söndag om Neo vaknar som vanligt!

Vad gör man liksom klockan 4 en söndagmorgon? Gaaah.. Hoppas inte han vaknar så tidigt!

Nu blir det käk, Mörkt vatten och soffläge!

Av Anna - 25 oktober 2012 13:52

Imorse åkte vi till välsviken. Köpte en tröja på lager 157 och även en varsin skjorta till barnen (precis likadan som älsklingen köpte till dig själv där en gång, så på dopet kommer killarna ha likadana skjortor! Såå sött ju).

Var in på tråkigaste butiken i stan, Jula. Älsklingens favoritaffär typ. Why man, I dont get it? :P

Köpte pizza på vägen hem då vi alla blev akuthungriga.

Nejder var även med oss också.

Som vanligt är det jag som kör när vi ska någonstans, och det går bra. :) Nästa vecka har jag körlektion, och veckan där på halkbanan.

Om en timme ska vi träffa prästen och efter det träffa vaktmästaren för att se lokalen där vi ska ha dopkaffe efter ceremonin.

Natten var Inge vidare. Melvin sov hela natten (duktig som lyssnade på mamma igår), men Neo har vaknat 5-10 ggr i natt. Vaknade som vanligt 4.50, men älsklingen tog honom imorse och så kom Melvin in och sov vidare till 6.10 typ hos mig och så sov jag i drygt en timme till. :))

Ja, det var väl vad jag hade att berätta so far. ;)

Av Anna - 24 oktober 2012 15:52

Spanade in Ullared-bloggen för första gången. De hade ju svin mycket fint ju! Vill dit nu.

Åh, undrar om jag kan lyckas få med älsklingen dit och köpa julklapparna där. :)

De hade en overall som såg så fin ut i Laban! Den hade jag velat köpa till Neo tex. :) och så hade de ju massa med traktorer-leksaker och sånt ju!

Av Anna - 24 oktober 2012 12:50

Älsklingen och jag har börjat fundera på lite julklappar till barnen. För en gångs skull, så var det faktiskt han som var först i år med dessa tankar. :)

Jag vill i afl köpa en sömntränar-klocka/lampa till Melvin. Hoppas att den så småningom kan hjälpa honom att själv lägga sig och somna om på natten utan att ropa efter mig.

Neo behöver en gå-vagn då Melvin plockade isär sin på något konstigt sätt. Begriper inte hur en 14-15 månaders kan plocka isär en gå-vagn själv, varenda del, utan verktyg?! He did it any way.

Jag vill även köpa lite saker till deras rum, men det har ju jag störst glädje av, så play doh, fingerfärg, leksaker och sånt måste det ju vara mest av såklart! ;)

Av Anna - 24 oktober 2012 12:43

Klart Neo bara ville sova i en timme imorse och jag lyckades få typ 30 min sömn utav det. Världens grinigaste unge vaknade.. Vems unge var detta, vart är Neo?

Separationsångest hela förmiddagen. 1 cm ifrån MAX. Åh! Härligt. Inte lätt för honom heller, så man får försöka finnas där helt enkelt. :)

Lillfisen höll på att somna i vagnen nyss från affären, men drog upp honom. Han får allt lov att vänta till närmare två när Melvin ska hämtas, för jag kan gissa att även den storfisen är trött och kommer däcka i soffan. Då gör vi det allihopa tycker jag! ;)

Imorgon är älsklingen ledig och även helgen, så det ska bli så jäkla gött med lite hjälp om dagarna nu när båda barnen är lite extra kinkiga, trötta, klängiga och kräver 110 % hela tiden. :)

Av Anna - 24 oktober 2012 08:21

Denna morgon är jag verkligen tröttare än tröttast!

Båda barnen somnade själva vid 19, och vi gick och la oss efter SHF.

Kl. 00 vaknade Melvin, men somnade om inom 2-3 minuter, så jag var tillbaka snabbt i min säng igen. Tyvärr vaknade Melvin igen runt 2-3, och ville då att jag skulle lägga mig bredvid. Jag kände att jag orkar verkligen inte med nått krångel, så jag la mig under täcket och sov hos honom tills jag vaknade av älsklingens alarm före 5. Inom 3 minuter typ var även Neo vaken. Hämtade honom och försökte smyga in till mitt rum. Där somnade Neo om, men Melvin vaknade såklart, men han la sig och vilade hos oss också, så vid 5.40 var vi alla vakna.

Jag är så jäkla trött idag alltså. Varför kan inte Melvin somna om själv på natten för när han utan problem kan somna på kvällen? Åh, tröttsamt.

Neo sov hela natten, behövde inte gå in till honom en enda gång mellan 19-05, så det var ju underbart. Men varför måste Melvin vakna mer än nödvändigt just dessa nätter? Sooov för Guds skull!

Ja, jag är nog inte den roligaste mamman denna morgon. Mitt humör är verkligen på bristningsgränsen. Och såklart Melvin ska trotsa och testa mitt humör bara för det. Men vad gör man? Bara att bita ihop. Snart ska han till dagis och då ska jag lägga mig och sova med Neo. Peppar, peppar att Neo tar ett långpass till tupplur sen.

Orkar verkligen inte ens närma mig sminkväskan denna dag. Går runt i älsklingens mjukisbyxor och tröja, ja inte ens bh har jag orkat ta på mig.. Då förstår ni hur illa det är, va? :P

Zzzzzzz.. Gäsp!

Av Anna - 23 oktober 2012 15:16

Melvin hann kolla på Bamse i typ 10 minuter efter att vi kom hem från dagis, sen låg han och sov i soffan. Jag anade att han skulle somna.

På sistone har han behövt sova dagtid, och jag bryr mig inte om att väcka honom efter 20 min som jag gjorde ett tag. Nu vaknar han ju oftast mellan 5-5.30 på morgonen pga Neo, så han behöver sova. Han har hittills inte krånglat vid läggning på kvällen även om han sovit på dagen, men det beror väl som sagt på att han vaknar så tidigt numera.

Jag håller på att mata Neo just nu, samtidigt som jag har en tårtbotten i ugnen. :) Ska göra en till sen och så ska de frysas in så länge. Skönt att kunna förbereda, så slipper det bli stressigt på fredag och lördag.

Tänkte även göra choklad cupcakes. :) Men köpte sån mix, aldrig provat, så set blir fusk på den fronten. ;) Men får ju dekorera själv i afl. ;)

Jag längtar tills kl är 17 för då slutar älsklingen. Saknar honom lite mer än vanligt idag. ;) ska bli skönt att få umgås med honom om drygt 2 timmar. :)

Nu sitter Neo och skiter i mitt knä, så där försvann min mys-anda. :P

Ovido - Quiz & Flashcards