Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna - 29 oktober 2012 15:47

Denna dag blev inte riktigt som planerat. Melvin var på dåligt humör imorse och trotsade mer eller mindre mot allt!

Hans favorit Tamina kom hit runt 12-tiden och de lekte väl i typ 30-45 minuter innan både tröttheten och humöret tog över hos dem båda. Melvin ville inget hellre än att leka med Tamina, men hon var trött och kanske på väg att bli sjuk, verkade lite sliten som små är ibland då de inte vill någonting förutom att sitta hos sin trygga mamma.

Hoppades att Melvin skulle somna direkt de åkte hem då även Neo passande låg och sov, men icke.

Tillslut tog hans vredeshumör över och allt vart fel och han vägrade lyssna på mig, vad jag än sa. Så det blev läggdags och han la sig faktiskt ganska direkt. Bara jag gick ut ur rummet, så la han sig och somnade direkt. :)

Men då var det Neos tur istället att krångla. Ville inte sova, men ville absolut inte sitta still i knäet eller leka själv. Gråt, gråt, gråt. Lyckades tillslut lyckades jag få även honom att sova, så nu sover båda. Men Melvin har passerat timmen, så han vaknar nog alldeles strax. Tack och lov slutar älsklingen om en kvart, så då är vi snart två om deras humör. ;)

Av Anna - 29 oktober 2012 07:31

Ja, jag fick ju julstämning förra året så fort jotex-katalogen med julsaker trillade ner i postlådan redan i september typ. Vart ju likadant i år och jag längtar typ ihjäl mig! :)

Är ju så mycket roligare och mysigare nu med barn, så jag känner mig själv som ett litet barn inför jul. Jag vill redan pynta, köpa julklappar och allt sånt! :)

Jag vill ha tre (!?) julgranar i år, haha. En i vardagsrummet som förra året, en i uterummet så det syns fint från gatan och en vit faktiskt i vårt sovrum. Den skulle vara så fin där! :))

Sen har ju Melvin en sån där liten julgran i sitt rum och det ska såklart Neo också ha, så egentligen är det väl fem julgranar totalt. ;)

Vi hade två julgranar när jag var liten. En finklädd på nedervåningen och en på övervåningen där jag och brorsan fick gå lös på varsin halva! Den såg ju för jävlig ut egentligen. Smällkarameller och raketer man gjort själv och belysning i rosa, blå, grön och gul. Smockad från topp till tå med ALLT! Mam förstår ju varför vi fick en egen där uppe och en finare där nere. ;) Vi tyckte ju det var skitbra!

Har i afl klickat hem årets julgardiner till köket och en fin ljusstake att ha på köksön. :)

Skänk några tusen då nån, så jag kan gå lös lite i julens shopping!

Av Anna - 29 oktober 2012 05:59

Åh vad störande! La nyss upp ett inlägg som inte kom upp tydligen.

Jaja. Jag beställde i afl bokstäver till Neos rum igår. Melvin har likadana som han fick i doppresent av Jessie, så nu vill jag såklart ha såna till Neo också.

Melvin har blåa band, Neo får gula. :)

Köpta från myfirstroom.se

Av Anna - 28 oktober 2012 20:19

Dagens dop vart lyckat! Barnen skötte sig bra hela tiden. Neo blev lite trött under slutet av ceremonin och somnade i vagnen direkt efter, och Melvin blev lite beskyddande mot sin lillebror när prästen la sin hand på Neos huvud för att göra några symboler.

"Melvin, det är okej" sa jag, men han sa nej och skakade på huvudet. Det var det minsann inte. ;) Men det gick bra! :))

Tårtorna var uppskattade och jag fick många komplimanger för dem. Kul. :)

Neo fick massa presenter. Allt från doptavla, halsbanded sitt namn ingraverat på, tavellist och mätsticka från Kids concept, tröja o mössa, skyddsängel med levande ljus som ska graveras, sparbössa, ram, böcker, pengar, fonder osv.. Jättebra grejer!

Tusen tack till er alla som var med och firade denna dag! :)

Svärmor hade taggat några bilder på fb, så bjuder på dem här.

Av Anna - 28 oktober 2012 11:31

Slänger in en bild på tårtan i väntan på att klockan ska bli tolv :)

Vad tycks? Första tårtan, så remember that. ;)

Av Anna - 28 oktober 2012 05:27

La barnen en timme senare igår och det resulterade i att de sov en timme längre imorse. Kl är fortfarande 5, men egentligen 6 ju. ;) Så jag fick all sömn jag brukar få. La mig en timme senare, så det blev ingen förlorad sömn i natt. ;)

Natten har vart bra, så känner mig ganska så pigg idag. :) Tillräckligt i afl för att vara på bra humör så här tidigt. ;)

Älsklingen får sovmorgon idag, så kan jag göra mig iordning också i lugn och ro utan att han kan säga/tycka att jag är seg. ;) haha..

Tårtorna ser fortfarande fina ut i kylen, puh! Hoppas även att de smakar gott också. Vore ju lite tråkigt annars..

Av Anna - 27 oktober 2012 22:32

Denna dag har verkligen gått i ett från morgon till nu!

Först imorse efter man vaknat, gjort sig i ordning osv, så städade man lite, sen kom Fanny som jag slingade håret på. Sen när det var klart, bar det snabbt iväg med att skjutsa hem henne för kl.14 skulle vi till Café August och äta mat med min mamma och hennes syskon + barn (mina kusiner dvs samt deras respektive och Melvin och Neos tremänning Stina). Sjukt god mat och god banana split efterrätt. :)

Iväg till Rusta där älsklingen köpte vikter och jag en dörrmatta att ha till jul. ;)

Hemåt och så kom Fanny igen som ville fixa lite mer slingor, blev jättebra. :)

Åt mat, la två riktigt trötta barn som vi höll vakna till 19.30 ikväll i hopp om att de sover en timme längre imorgon (klockan vrids ju tillbaka i natt).

Sen var det bara att sätta igång med tårtorna. Spackla med smörkräm, täcka och dekorera. Blev faktiskt väldigt nöjd för att vara nybörjare. :)

Bilder får ni se imorgon på tårtan. ;) Inge kul om nån som kommer på dopet imorgon tittar in här på bloggen och får se tårtan innan.

Så imorgon är det dop som sagt. Bloggar under dagen om jag har tid, annars får ni bilder på kvällen. :)

Nu ska jag sova! Hoppas jag att jag får. ;)

Av Anna - 27 oktober 2012 05:23

Åh vad trött jag är på att Neo envisas med att vakna vid 5 varenda jäkla morgon. Imorgon kommer ju klockan stå på 4 när han vaknar ist eftersom vi flyttar bak klockan en timme. Och inte går det lägga honom senare för han är ju dödstrött redan innan 18. Får försöka lägga honom en sväng under eftermiddagen idag.

Ska snart väcka älsklingen, så får han ta Neo, så jag får ta och sova lite.

Ovido - Quiz & Flashcards