Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna - 23 oktober 2012 09:29

Nu blir det en tur bort till IKEA. Neo somnade i vagnen på vägen till dagis, hoppas att han tar sig en längre sovstund nu än han brukar göra i vagnen (brukar vakna efter 30 min och i sängen brukar han sova 2 timmar).

Jag måste i afl köpa en tårtform med avtagbar kant och då såg jag att de hade sån tårtskärare med sprits-set till också för en billig peng. ;) Behövs ju till helgens tårtor.

Tänkte baka tårtbotten idag tror jag och frysa in (läste att man kunde göra så. Var även lättare att dela sen när de höll på att tinas upp). Fyllningen fixar jag på fredagskväll, så får de stå plastade över natten och så täcker jag och dekorerar på lördagen. Då hinner de dra åt sig smaken ordentligt!

Nu kommer bussen snart, så.. ;)

Av Anna - 23 oktober 2012 05:46

God morgon.

Neo vaknade som vanligt vid 4.50 Lyckades få honom att somna om. I 20 minuter. Wow! Nu sitter han i sängen mellan mig och älsklingen och roar sig med en liten nalle. Melvin har lyckats sova vidare, så blir förhoppningsvis inte lika trött och grinig han idag, som han var igår em/kväll. Jisses!

Idag ska Melvin till dagis i afl. Jag tänkte åka till IKEA, men man blir ju så sugen på att lägga sig och sova med Neo sen. Återstår att se!

Här är bilderna på det jag försökte lägga upp igår kväll. :)

Av Anna - 22 oktober 2012 21:37

Blev nå galet med tidigare inlägg. Bilderna kom ej upp, och det går inte lägga upp nu alls, så får försöka imorgon igen.

Av Anna - 22 oktober 2012 21:34

Detta har jag pysslat med ikväll..

Av Anna - 22 oktober 2012 18:51

Ibland är hösten en fin årstid. Färgerna är uppfriskande, och så länge man inte fryser ihjäl ute, så är det ju helt okej. :)

Har de finaste gula träden jag någonsin sett lite längre bort från vårt hus här. Var tvungen att ta kort förut. :)

Av Anna - 22 oktober 2012 05:51

Varför måste morgonen börja redan innan kl fem numera? Åh! Vi som tyckte 5.30-5.45 var tidigt när Neo alltid vakna då. Nu vaknar han liksom 4.50 och vill inte somna om.

Stackars Melvin vaknar om han har tur vid 5.30, men oftast hör ju han tillslut Neo och brukar vakna han med strax efter 5. På morgonen sover han så ytligt, så det blir tyvärr ingen sovmorgon för Melvin inte.

Hoppas detta går över snart. Melvin brukade i afl vakna ett visst klockslag i några veckor för att sen vakna senare och sen tidigare osv.. Men här vill det minsann inte bjuda på längre än Max 6 på flera mååååånader.

Drygt!

Men! Inte mkt att göra åt. Man får vara glad för att man bara behövde upp en gång i natt i afl. Kunde ju vart värre. :)

Av Anna - 21 oktober 2012 21:27

Igår gjorde vi inget speciellt. Bengt hade ju gjort klart sängen, så den fick vi hit. När den var monterad skulle vi till Lena och Patric och lämna Melvin som skulle sova där tills idag. Det hade gått jättebra, som alltid. :)

Neo la sig vid 19 igår och älsklingen och jag tittade på Hunger games (hungers game?) och tog det bara lugnt. La oss strax före 22. :)

Natten var bra och jag fick sovmorgon till närmare 8 då älsklingen tog Neo. :) skönt.

Idag har vi vart hos min mamma en sväng. Hon hade köpt en Nicke Nyfiken film till Melvin som han tittade på där, och han vart därmed okontaktbar under hela middagen som han hoppade helt och hållet. (Jäkla tur att han åt mkt till frukost och fick pannkakor av farmorn nån timme tidigare).

När vi kommit hem, så lekte vi lite i lekrummeted barnen, sen badade alla tre grabbarna tillsammans och så var det dags att laga mat. Gjorde en improviserad tortillalasagne, blev god. :)

Barnen somnade till kl 19, och vi har tittat på Solsidan och Hellenius hörna. Kikar nu på Beck, och jag känner faktiskt inte alls igen den här filmen. Kan jag verkligen ha missat en Beck-film?

Orkar dock inte se hela, så får nog ta och kolla denna någon annan dag. ;)

Är så trött nu, så ögonlocken rullar ner snart. Älsklingen ligger däckad i soffan sedan strax före 21, så inte bara jag som är trött. ;)

God natt!

Av Anna - 20 oktober 2012 17:53

Idag fick vi hem vår sängram som Bengt målat om från svart till vitt och byggt på så den passa vår 160 säng. :)

Först hade vi ju tänkt kapa 20 cm (180 sängram), men eftersom vi troligtvis kommer vilja ha en 180 säng den dagen vi köper nytt, så kom Bengt på idén att bygga på längst sidorna istället, så nu ser sängramen mycket rejälare ut! Assnygg!

Dessutom blev det ju ett trappsteg åt Melvin som annars aldrig hade kunnat klättrat upp för nu ligger vi HÖGT upp!

Det blev så himla bra.

Sovrummet känns så mycket mer färdigt nu. Bara fåtöljen i hörnet, så har vi alla möbler som behövs för att få rummet komplett. :)

Tusen tack Bengt! Jag visste väl att DU kunde fixa detta. Som alltid!! :))

Ovido - Quiz & Flashcards