Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Anna - 4 januari 2013 20:26

Jag gjorde ngt idag som troligtvis ingen förväntat sig att jag skulle göra idag.

Jag stack ut och sprang när älsklingen kom hem från jobbet och våra gäster som vi hade på besök då, hade åkt hem.

Blev ingen jättelång rutt, men har ju inte sprungit på 3-4 månader?

Det kändes i afl jättebra och jag kände inte att benen var på väg att svika mig en enda gång. :) Gick skitbra faktiskt!

Första jag gjorde var dock att dra mig en rejäl vurpa vid grinden. Där var det glashalt, så trodde jag skulle ramla miljoner gånger till, men det vart ju grusat i princip överallt, så ingen mer. :)

Tur att ingen såg mig för jag gav ifrån mig ett rejält tjut och headsetet blev kvar i grinden. Haha.. Såg nog roligt ut!

Förväntar mig träningsvärk imorgon. Imorgon kommer jag inte kunna springa för vi ska iväg och äta hos Bengt och Gaggi vid 16 och innan dess är jag själv med barnen.

Men på söndag ska jag försöka få en lucka när älsklingen slutat! :))

Av Anna - 4 januari 2013 11:02

Har precis gjort ett teoritest, 64/70 (osedda frågor). Var godkänt, men kände mig inte nöjd ändå. En fråga som jag kunde, missade jag att kryssa i tydligen, så hade haft 65/70 om jag kollat extra noga så den var ifylld. 


Och som jag borde ha lärt mig vid det här laget. Det alternativ jag väljer först, och sen börjar tveka om det är en annan- det är den första som är rätt! Varje gång. Lita på första magkänslan!


Snart kommer Minette hit med sina prinsessor Tamina och Alissa. Jag har gjort en lasagne, så vi ska käka lite lasagne. 


Melvin är på dagis faktiskt. Jag funderade på om jag skulle låta han vara hemma när Tamina skulle komma hit, men han var så himla bråkig imorse och slog på Neo titt som tätt, och sånt blir jag så trött på, så kändes som det skulle bli minst lika roligt för honom att vara på dagis och leka med kompisar där. Här hemma vet jag ju att han skulle ha gnällt när Tamina vill leka med hans leksaker. De gör de ju varje gång, det hör ju till att vara liten.


Så idag får han vara på dagis och busa där (har ju bara varit där 2 gånger med idag på 1,5 vecka, så det känns som det behövdes också). Och så får Tamina leka i lugn och ro med alla leksaker som vi har här hemma. ;) Utan nån som slås och trotsar. ;) De ses ju på dagis till veckan ändå. :) Vem vet, om de inte har bråttom hem, så kanske de är kvar en liten stund när jag ska hämta hem honom från dagis. Beror väl på lilla Alissa också. :) Det märks. Hihi..


Är i afl skönt med helg, även om inte älsklingen är ledig denna helg. :( Vi har i afl blivit bortbjudna (jag och barnen) till Bengt och Gaggi på mat imorgon. Även svärföräldrarna kommer. Kanske Suzanne och Jonas också? Lina? Skönt att ha något inplanerat, för imorgon jobbar älsklingen lite längre, så barnen kommer inte hinna träffa honom innan de lägger sig, men så börjar han ju lite senare också som tur är, så de hinner gosa lite. :) 


Nu ska jag nog passa på att sopa bort lite äpple och smörgåsrester ifrån golvet som Melvin spridde ut imorse. Neo sover sedan 2 timmar tillbaka, så vill inte dra igång dammsugaren. Han får sova så länge han orkar. :) Lär vakna vilken minut som helst ändå.   

Ovido - Quiz & Flashcards