Direktlänk till inlägg 31 januari 2013

Mörkare?

Av Anna - 31 januari 2013 10:02

Jag har inte färgat mitt hår sedan i slutet på juli. Då la jag ju i en mörkare färg i utväxten, sk. ombre, som nu har växt på sig till det dubbla sedan dess.


Trivs väldigt bra i den här hårfärgen, saknar inte alls helblont hår för jag hatar verkligen den där lilla utväxten när den kommer och jag hatar även precis när håret är nyblekt och hårbotten ser kritvit ut. Är så drygt att behöva färga om utväxten hela tiden, för det är ju så stygt med en ofrivillig utväxt.


Ena stunden funderar jag på att inte göra någonting alls med håret, utan låta det fortsätta växa på så här. Andra stunden funderar jag på att lägga i en ny färg och göra utväxten ännu större, men det som får mig att tveka är att jag är rädd att det inte blir bra o att jag kommer ångra att jag inte lät det vara.

Och tredje stunden funderar jag på att färga om helt och hållet till en mkt mörkare ombre med ljusa toppar bara. Känner mig så frestad, men åh jag vet inte.


Satt på taaz.com och testade lite hårfärger, och jag skulle gärna vilja prova något liknande bilden, men absolut inte på egen hand och jag känner inte att jag har råd att prioritera ett frisörbesök just nu. Är så mkt annat framför som kostar (ska ju tex. till tandläkaren och få framtänderna fixade efter hundra år, och det kostar 12-12500 :- ungefär, men med försäkring osv, så kostar det mig runt 7000-8000:- så det är ju lite bättre i afl) och så fyller älsklingen år och sen även Neo så småningom. Och så är det två saker däremellan också.


Hade ju inte vart fy skam att gå på Darins konsert i april heller, men jag vettefan om en har råd.


Det får nog förbli en dröm tills man har ett jobb och bättre inkomst. Fick ju ordna med mina föräldradagar igår när jag äntligen lyckades fixa nytt e-legitimation. Så fram till 20 april kan jag vara hemma med högsta ersättning inblandat, efter det har jag bara lägsta kvar. Dock har jag sedan en månad tillbaka behövt blanda in lägsta dagar varje vecka också, så det inte blir världens skillnad på inkomst helt plötsligt. Bättre och köra på mittemellan hela tiden då ist för mkt först och sen jättelite på slutet. Så nu får man inte lika mkt i föräldrapenning längre. It sucks. Men, men.. inte mkt att göra åt.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 september 2013 22:10

Hej bloggen! :) Jag lever fortfarande, men har verkligen tappat intresset för att skriva av mig. Jag har inte så mkt att berätta om dagarna nu när jag inte går hemma hela tiden. :P Idag har jag dock varit hemma från jobbet för vab. Neo fick feber...

Av Anna - 14 september 2013 20:43

Hallå! Hur är läget en lördagkväll som denna? :) Jag sitter hemma i tystnaden av två sovande barn och endast tvn på och jag hemma. Älsklingen är ute o roar sig ikväll (var ju ett bra tag sen, så var på tiden), så jag bara tar de lugnt. :) Sis...

Av Anna - 10 september 2013 18:27

Ja, idag var ju den stora dagen som jag väntat på ett tag. Dagen då mina implantat skulle plockas ut. Sagt och gjort. Ligger på kliniken nu med tejp över brösten o smärta (men får smärtstillande). Gjorde ondare vid bröstförstorningen, men det skulle ...

Av Anna - 5 september 2013 12:37

Tänkte ta mig tid att blogga när jag ligger o steker i solen vid barnpoolen. ? Neo sover i vagnen sedan ett tag tillbaka, och Melvin gick precis till en av lekparkerna här med älsklingen. Det är så himla fint här, går inte att beskriva. Hit ska vi ig...

Av Anna - 15 augusti 2013 20:29


Då var snart en veckas arbete gjord igen. Veckorna flyger förbi! På lördag är det två veckor kvar tills vi åker till Mallorca. Helt sinnes! :-) Var inte länge sen det var närmare 80 dagar tills vi skulle åka. Imorgon är det fredag, och då ska det...

Ovido - Quiz & Flashcards