Alla inlägg den 19 december 2012

Av Anna - 19 december 2012 15:35

Tack för att du tar hand om mig så bra. Tack för att du bryr dig så mycket om mig att du inte låter mig stänga in jobbiga känslor/tankar/minnen och låter dem förbli "spöken i garderoben".

Ingen får mig att må som du. Ingen har någonsin lyckats få mig att känna mig så älskad som du. Jag tvivlar inte en sekund på din kärlek till mig. Du bevisar den dagligen genom ord och handling.

Du har givit mig livets gåva, våra underbara barn. Hälften jag, hälften du. För evigt har vi ett band tillsammans.

Vi kommer alltid att hålla ihop, det vet jag. Det är hos dig jag hör hemma!
Jag älskar dig! ;))

Av Anna - 19 december 2012 15:28

Älsklingen har jobbat alldeles för många dagar i sträck nu! Och dessutom kör han helgen nu med (men är ledig 24, 25 & 26).

Imorgon är det äntligen torsdag och det innebär att älsklingen är ledig. Finally!

Dagarna går så segt utan honom. Han slutar kl 16 idag, men det brukar alltid bli lite övertid nu när det är julstress, så han är nog inte hemma innan 16.30

Vilket som, så är vi tre st här hemma som längtar ihjäl oss efter honom. <3

Av Anna - 19 december 2012 07:58

Idag kommer jag och Neo att inta soffläge när Melvin är lämnad på dagis. Neo är redan jättetrött och började slumra redan vid julkalendern, men jag drog upp honom igen, så att han sover sen när vi lämnat Melvin (så kan jag också vila).

Neo hade lite feber igår (38,6), och imorse låg den på 37,8 så den verkar vara på väg bort. Vet inte vad den beror på. Melvin hade ju häromdagen, också runt 38,5 grad och i mindre än ett dygn.

Men jag är glad om det inte blir mer än så. Jag har dock haft lite hosta imorse och är snorig. Även Melvin hade lite hosta förut, men ingen av oss har hostat sedan vi gick upp, så kanske bara var nån "torr hals"-hosta. ;)

Neo har precis fått tag i Melvins Bamseflaska som han passade på att sno åt sig så fort jag och Melvin lämnade rummet. Men Melvin tog tillbaka den och efter det, så hade Neo ställt in fokus på att få tag i den igen. Melvin gav den frivilligt tillslut, men då var innehållet slut, så det blev inte mycket att smaka på. Men Neo suger fortfarande på den, så kanske finns en antydan till saftsmak kvar. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards