Alla inlägg den 21 december 2012

Av Anna - 21 december 2012 21:30

Ikväll gjorde vi julskinka för första gången någonsin. Ja, det var ju första gången förra året som jag ens gick med på att testa att smaka. ;) Det var inte så illa som jag ville minnas.

Det var älsklingen som fick göra jobbet idag. Jag vägra skära bort svålet. Så vidrigt! Jag blandade bara ihop själva smörjan som skulle på.

Det var gott när det var klart, förutom att jag råka få en liten äcklig bit som troligtvis var svål. Segt och äckligt. Bläää. :P och jag är ju inget fan av senap, som är på, men det är ju ytterst lite längst kanten, så det går ju äta. :)

Fröken Kräsen, jag vet. Men sån är jag.

Jag har smakat i afl. Förr vägrade jag och visst, det är väl oftare jag vägrar smaka nu med, men ett tag smakade jag aldrig aldrig på något nytt.

Älsklingen "tvingade" mig smaka på pepparkaka med ädelost på häromdagen. Fy faaaaaan vad äckligt! Ehw! Höll på att spy. Men Melvin gillade det. "Mamma.. Mmmmmmm, gott!" Haha, han säger alltid "mmmm" innan han säger att ngt är gott. Så go!

Som ni förstår, så är julmat/julbord inget speciellt för mig och inget jag längtar efter under åren. Snarare tvärtom pga resterna i veckor! Potatis, köttbullar och prinskorv är inte så spännande att äta flera dagar i sträck. :P

Men men.. Jul är alltid jul. ;)

Av Anna - 21 december 2012 21:30

Ikväll gjorde vi julskinka för första gången någonsin. Ja, det var ju första gången förra året som jag ens gick med på att testa att smaka. ;) Det var inte så illa som jag ville minnas.

Det var älsklingen som fick göra jobbet idag. Jag vägra skära bort svålet. Så vidrigt! Jag blandade bara ihop själva smörjan som skulle på.

Det var gott när det var klart, förutom att jag råka få en liten äcklig bit som troligtvis var svål. Segt och äckligt. Bläää. :P och jag är ju inget fan av senap, som är på, men det är ju ytterst lite längst kanten, så det går ju äta. :)

Fröken Kräsen, jag vet. Men sån är jag.

Jag har smakat i afl. Förr vägrade jag och visst, det är väl oftare jag vägrar smaka nu med, men ett tag smakade jag aldrig aldrig på något nytt.

Älsklingen "tvingade" mig smaka på pepparkaka med ädelost på häromdagen. Fy faaaaaan vad äckligt! Ehw! Höll på att spy. Men Melvin gillade det. "Mamma.. Mmmmmmm, gott!" Haha, han säger alltid "mmmm" innan han säger att ngt är gott. Så go!

Som ni förstår, så är julmat/julbord inget speciellt för mig och inget jag längtar efter under åren. Snarare tvärtom pga resterna i veckor! Potatis, köttbullar och prinskorv är inte så spännande att äta flera dagar i sträck. :P

Men men.. Jul är alltid jul. ;)

Av Anna - 21 december 2012 11:23

Det märks att Neo är inne i en riktig "lära sig"-period. Den senaste månaden har han börjat krypa i full fart, resa sig upp mot möbler, gå längst dem och sträcka sig över till andra möbler och gå vidare där, sätta sig ner från stående.. Allt går så fort också!

Han har också börjat greppa tex russin med pincettgreppet. Ser så sött ut!

Han är jätteduktig att gå när man håller honom i handen, så jag längtar verkligen till julafton, så han får sin gå-vagn. :)

Det känns som att han förstår så mkt. Han verkar lyssna till "nej", även om det bara är för en liten stund (som med trotsiga Melvin).

Han tycker det är jättekul med titt-ut och såna leker när man gömmer sig och visar sig igen. :)

Känns som tiden bara flyger iväg med andra barnet. Det är kul att han kan krypa nu, så han slipper springa runt i gå-stolen jämt. Nu kan han sitta med på golvet och leka med Melvin på ett annat sätt. Han kan hämta sina egna leksaker. :)

Det är ju inte så länge kvar tills han fyller ett ju! Det kommer ju gå hur fort som helst tills dess. Jag har ju ansökt om dagisplats nu också fr.o.m i vår, så jag skulle gärna vilja bromsa ner farten lite nu. ;) går för fort!

Av Anna - 21 december 2012 11:23

Det märks att Neo är inne i en riktig "lära sig"-period. Den senaste månaden har han börjat krypa i full fart, resa sig upp mot möbler, gå längst dem och sträcka sig över till andra möbler och gå vidare där, sätta sig ner från stående.. Allt går så fort också!

Han har också börjat greppa tex russin med pincettgreppet. Ser så sött ut!

Han är jätteduktig att gå när man håller honom i handen, så jag längtar verkligen till julafton, så han får sin gå-vagn. :)

Det känns som att han förstår så mkt. Han verkar lyssna till "nej", även om det bara är för en liten stund (som med trotsiga Melvin).

Han tycker det är jättekul med titt-ut och såna leker när man gömmer sig och visar sig igen. :)

Känns som tiden bara flyger iväg med andra barnet. Det är kul att han kan krypa nu, så han slipper springa runt i gå-stolen jämt. Nu kan han sitta med på golvet och leka med Melvin på ett annat sätt. Han kan hämta sina egna leksaker. :)

Det är ju inte så länge kvar tills han fyller ett ju! Det kommer ju gå hur fort som helst tills dess. Jag har ju ansökt om dagisplats nu också fr.o.m i vår, så jag skulle gärna vilja bromsa ner farten lite nu. ;) går för fort!

Av Anna - 21 december 2012 07:16

Har ni bestämt vad ni ska ha på er på jul än? Det har ju jag bestämt för länge sen så klart. ;) Den har legat i garderoben och väääääntat på att bli använd. Har provat den ett antal ggr bara för att friska upp minnet om den.

Jag bär ju aldrig rött normalt (tycker inte jag passar i det), men på jul måste man ju vara julig! Så valet var inte så svårt.

Den är såå fin i verkligheten och färgen är så ljuvlig. ;)

Blir en lite halvslarvig hairdonut på sidan till. :)

Ovido - Quiz & Flashcards