Alla inlägg under april 2013

Av Anna - 4 april 2013 13:02

Neo har ju varit lite snorig o hostig i några dagar. Inte mycket hostig, men näsan har runnit mycket.

I natt efter 3 vaknade han och somnade om efter jag bäddat om honom. Han vaknade igen efter en liten stund, så förstod då att han inte mådde så bra. Han var varm och fick sova hos mig o Melvin. När han vaknade vid 5.30, så var han jättevarm. :(

39 grader i feber och väldigt sliten. :/ Han somnade redan efter en timme till i min famn. Men sov sen igen efter Melvin lämnats på dagis.

Neo har fått Ipren o Alvedon under dagen, och febern har hållits nere, men sticker iväg över 39 när det börjar tappa effekt.

Nu är han brännhet igen (fick Alvedon för 2,5 h sen, så dags för Ipren), och är väldigt sliten. :(

Hatar verkligen när barnen är sjuka. Gör så ont i mammahjärtat att se dem dåliga. :(

Av Anna - 4 april 2013 07:03

Igår var en toppendag verkligen! Jag började dagen med ett spinning/lift it pass. Jag var riktigt trött under första 10 min på spinningen. Satt och gäspa titt som tätt och det kändes som att jag inte skulle orka något. Ville bara sitta ner hela halvtimmen och trampa i lugn takt. Men efter första tempoväxlingen, så var man vaken. :) Och på lift it var man som vanligt och orkade pressa. :)

Älsklingen tränade efter mig, fast hemma i "gymmet". När jag gjort mig iordning och likaså han, så gick vi ut. Melvin var ledig från dagis och Neo låg och sov i typ 2-2,5 h i vagnen.

Det var så himla skönt ute! Vi tog fram de gamla trädgårdsmöblerna som vi fick efter min morfar som är jämt liiite slitna, men de funkar iafl att sitta på och äta lunch- vilket vi precis gjorde. Var så härligt att sitta ute mot husväggen i solen och käka. :)

Efter typ 2-3 h utomhus, så kom Nejder och jag skulle då iväg för att träffa Jessie o titta på hennes nya lägenhet som håller på att renoveras. :) Var meningen att Melvin skulle ha följt med mig, så skulle vi ha tagit buss, men han ville hellre vara med älsklingen och Nejder, så det fick bli Neo som följde med ist. Och det vart nog lugnast så. ;) Vi blev i lägenheten i 1-1,5 h för vi var tvungna att vara där medan de kom med hemleverans av nya vitvaror. Så himla fint kommer det bli! :)

När Neo började bli trött och Jessie kunde lämna lägenheten, så tog jag vagnen och styrde den mot Bengt och Gaggi där älsklingen och Melvin var. De hade varit på Mariebergsskogen innan och tittat på djuren och lekt i lekparken. :)

Vi stannade en liten stund på fika ute på den varma altanen. :) sen åkte vi hem och.. Tada! GRILLA! Premiär för i år. Jag hade gjort en egen marinad på morgonen som jag lagt fläskytterfile i, så det legat och dragit in sig hela dagen. Älsklingen och Melvin skötte grillen och jag o Neo gjorde klyftpotatis, sallad och sås.

Vi käkade ute på altan, där det var så skönt. Fasen vad vi älskar det rummet alltså! Bästa vi gjort på huset!

Och maten, det var såååå jäääääkla gött! Köttet blev så saftigt och perfekt, potatisen blev perfekt den med och vi som alltid gör egen sås, gjorde för första gången på säkert 1-2 år en sån pulversås med bearniesås o vitlök och det var riktigt gott till! Länge sen vi åt bearniesås, så det var gött med lite "förnyelse". ;) det var som en festival i munnen, åh så jäkla gött!

Och när tom barnen vräker i sig, då är det väääldigt gott! Neo vräkte i sig potatis o sås, och Melvin som älskar klyftpotatis åt ju som bara den. Han hade inte tänkt smaka på köttet först, men som tur är gjorde han det och då jäklar fanns det inget stopp sen. Gud vad han åt! Mer, mer, mer. :) Så härligt! Han som är väldigt upp o ner med maten. Man njuter de stunder han verkligen äter mkt. :)

Barnen hade nog en väldigt bra dag igår. Var skönt o uppskattat att vara ute hela dagen, med undantaget altan. ;) och i vårt fall i Jessies lägenhet, men det var ju 1,5 h av dagen från kl 10-18. ;)

Dom somnade snabbt båda två sen vid läggdags. :)

Älsklingen och jag tittade på filmen Blondie sen på kvällen. Den med Carolina Gynning ni vet. Tyckte inte filmen var bra alls, för den hade ingen direkt handling och den var seg att komma igång. Men jag ville se eftersom Carolina var med och jag tyckte faktiskt att hon gjorde sin rollkataktär bra. Hon hade tydligen fått missfall två dagar innan inspelningarna började, så hennes sårbara roll var väldigt övertygande. Sen tyckte jag det var bra att hon tränat bort skånskan, för då kändes hon mer seriös. :) Så jag tyckte hon var duktig, även om filmen i sig inte var något att hänga i granen. Helena Af Sandberg borde börja med porrfilm, för det här är andra filmen som vi ser med henne där hon mer eller mindre bara ligger igenom varje scen hon är med i. Lite drygt att se faktiskt. Orka.

Så såg vår gårdag ut. Så skönt när man kan börja vara ute och inte frysa. Barnen älskar det ju också o det är extra skönt nu när Neo också kan vara med o leka o gå ute. :) Förra sommaren var han ju så liten och ljuskänslig. O så vågade man inte ha honom i solen för man var rädd om hans känsliga hud. Så det blir otroligt mysigt denna sommaren när båda kan sitta och leka vid strandkanten med hink och spade. :) ingen av oss föräldrar behöver sitta uppe vid vagnen och passa Neo, utan nu kan vi leka allihopa nere vid vattnet. :)

Av Anna - 2 april 2013 18:53

Jag hade tänkt att ta en löprunda idag, men det fick faktiskt bli vila. Jag tränade 6 av 7 dagar förra veckan varav 2 dagar med dubbelpass i rad innan vila på lördagen. Nu har jag tränat två ganska jobbiga pass söndag och måndag, så det är väl inte helt dumt att vila egentligen. :)

Önskar att jag hade orkat mig ut egentligen, men jag är så trött idag. Puh! Skulle kunna somna stående.

Det blir iafl ett tidigt pass imorgon bitti med 30 min spinning o 30 min lift it. Får köra extra hårt då!

Jag tycker det är så tråkigt nu när man vridit fram klockan alltså. Jag försöker få Neo att somna här och han är ju knappt trött, och innan han somnat, så är klockan närmare 20 nu istället. Helt plötsligt har man ingen tid på kvällen. Och imorse vaknade han innan 6 (enligt sommartid, med andra ord 5 enligt Neos klocka), och då somnade han inte förrän runt 21 igår pga hostan osv.

Tycker det är skit samma om det är ljust en timme längre eller inte. Sån jävla skillnad är det ju inte. Men enorm skillnad hemma med läggning. :(

Suck! Ja, det är väl min egen trötthet idag som tar mitt tålamod i bott. Orkar inte! Vill bara gå ner o lägga mig i soffan. Äta kvällsmat, titta Dicte och sova.

Too much to ask for?

Av Anna - 2 april 2013 13:46

Fick idag ett trevligt mail om att jag var inbjuden till en intervju på ett jobb som jag sökte häromdagen. :) Jag hoppas verkligen att jag får det, men det är absolut inte något jag räknar med alls. Känns just nu bara väldigt kul att bli kallad till intervju. :) Var ju 2 år sen senast. ;)

Håll tummar o tår för mig nästa vecka när jag ska dit. Intervjun är i 10 min, så det känns väldigt nervöst att på så kort tid få fram det bästa av mig, men jag får göra mitt bästa!

Av Anna - 1 april 2013 21:46

Har inte haft tid att blogga förrän nu.

Igår så var jag och barnen hemma under dagen. Var ute och lekte på trädgården. Neo hade lite svårigheter att gå i gummistövlarna han fick när han fyllde år och det var lite bökigt att få på dem med massa Överdragsbyxor över osv. Blev tight vid fotleden och det vart trångt att dra över, så det får nog bli när de inte behöver så mkt ytterkläder nedtill. ;) Fick byta till de andra skorna, och då gick det bättre. Är ju en helt ny värld att gå utomhus själv för honom och inte åka vagn eller bil när vi är ute.

Brorsan kom förbi efter lunch också. Han behövde klippas, så fixade det. Melvin ville också klippas, men bangade ur som vanligt. :P

Pappa och Anja kom och hämtade mig vid 15.30 när älsklingen slutat jobbet. Drog till KMTI på ett step och styrka-pass som var riktigt jobbigt med mycket ben som skulle orka med hela passet med benböj, hopp, skutt och gud jag vet inte allt. Roligt, men jobbigt! Som det ska vara!

Fanny var med på passet också (Och Maja), så efteråt åkte vi till Bengt och Gaggi på middag. Alla hade ju typ ätit klart, men lika gott var det för det. ;)

Hem och la barnen och så blev det Brottet i tv-soffan. Så bra! :)

Idag har jag vart och tränat imorse med Fanny på ett cirkelpass. Var riktigt jobbigt. Också mycket hopp med tyngder och benen var ju helt slut efter flera stationer med hopp.

När jag kommit hem efter passet, så fick jag världens migränanfall. Det gjorde så fruktansvärt ont!

Hade bokat ett core-pass, men fick avboka.

Åkte hem till Fanny då vi skulle till Inga-Lill och Björn på mat och träffa Peter och Kenneth. Jag trodde jag skulle svimma och spy på samma gång när det var som värst, men det gav tillslut med sig efter vi vart hos Inga-Lill o dem ett tag! Tack o lov. Så jobbigt med migrän.

Efter det har vi handlat mat. Fanny sover här i natt, så hon har vart med hela dagen. :) Mys! Även Indra sover här.

Vi har nyss ätit, gjort ansiktsmask och ska ut med Indra nu. Neo har nyss somnat nästan, eller typ 40 min sen såg jag nu. Han är hostig och snorig o hade riktigt svårt att somna. :( hoppas nässprayen och hostmediciben hjälper, så han får sova gott nu!

Ovido - Quiz & Flashcards