Alla inlägg under april 2013

Av Anna - 16 april 2013 13:09


Minneskortet ifrån kameran satt i datorn, så tänkte att när jag för en gångs skull sitter på datorn, så kunde jag slänga upp lite bilder därifrån. :)

                

Av Anna - 16 april 2013 09:52

Igår var Melvin så hård i magen att jag var tvungen att ge honom microlax. Han har gått och försökt med nr 2 i flera dagar, men det kommer knappt något alls.

Stackarn tycker ju att det är hemskt att få microlax, stolpiller o sånt som måste in där bak. Han har ju ofta ont i magen o rumpan pga sin hårda mage o alla försök att få ut det.

Vilket som, var jag tvungen och han satte sig på toaletten efteråt o tillslut fick han ut det han behövde få ut. Ont som fan fick han, men det märktes att han blev lättad när han insåg att han äntligen fått ut skiten och kände att magen vart bättre. Men herregud! Världens största bajskorv?! Tror på fan att det gör ont för honom att göra nr 2.

Imorse var han dock hård igen, fick kanske inte ut allt. Han gick o försökte om och om igen, men inget kom, så jag gav honom microlax imorse igen, men det ville inte komma ändå. :/

Han försökte och sa emellanåt att han var nödig och det verkade trycka på, men ändå kom inget. Vi var på väg till dagis, men då sa han att han var bajsnödig och då fick vi gå in igen, men det kom bara pyttelite. Så idag fick han ha blöjan på sig under kalsongerna på dagis för det "läcker" ju lite "vätska" när man gett microlax och eftersom det trycker på emellanåt, så blir det så jobbigt för honom med hela grejen.. Toa-kalsong-bajsa. Så nu fick han ha blöjan, så att han i lugn och ro kan få göra sitt behov utan att känna att han gör fel i kalsongerna.

Hoppas att han fått ut det tills jag kommer sen. Förstår inte varför han är hård denna gång. :-( Så himla tråkigt och jobbigt för honom när magen krånglar så. Nu har han haft problem i snart 2 år med sin mage och jag börjar tröttna på råden att inte ge honom sånt han inte blir hård av o ge laktulos. Det räcker ju liksom med att han får i sig pyttelite av ngt som kan göra en hård, så är han stenhård. :( måste ju finnas någon bättre hjälp att få. :(

Även älsklingen hade ju hård mage som liten, så det verkar ju som Melvin följer sin fars fotspår. Hoppas inte Neo gör det också!

Av Anna - 16 april 2013 05:50

Melvin har sovit hela natten utan blöja och det har gått superbra! :-) Han gick upp o kissade massor imorse på toaletten, så det märks att han inte kissar under natten för han har varit rejält kissnödig på morgonen sedan han haft torr nattblöja. :)

Jag hade förberett med att lägga skydd under underlakanet, så det inte skulle gå igenom till madrassen ifall han skulle råka kissa i sömnen.

Men det var torrt som sagt och Melvin har fått massa beröm under morgonen. :-)

Av Anna - 15 april 2013 19:30

Då har ännu en dag i april snart passerat förbi. Och inte har man gjort ngt speciellt idag heller. Tränat är väl det enda vettiga jag fått gjort idag. Och sökt jobb iofs. Och fixat med utbildningarna jag sökt. Är ju sista dagen idag att ansöka, så var tvungen att kolla igenom så de stod i rätt ordning och ifall det var någon mer jag ville ansöka till. 


Vi fick lite besök av farmor/svärmor förut under eftermiddagen. Vi fikade på lite bär och kesella och lekte lite i lekrummet med barnen. Melvin vart ju överlycklig såklart. Han har väl saknat ihjäl sig under de nästan tre veckor de var borta. En evighet ju. Även för oss som inte är barn. ;) 


Båda barnen somnade på stört när jag la dem förut. Tyvärr så vaknade dock Neo efter typ 40 minuter och har haft svårt att somna om. Så himla typiskt! Fick buffa honom tillslut, för han lyckades inte komma till ro själv. Han försökte ett antal ggr, men slutade hela tiden med att han gnällde efter ett tag. För några minuter sen hörde jag att han skrek till, men bara en gång och nu har det varit tyst i några minuter, så hoppas att han somnade om och fortsätter sova nu! 


Älsklingen slutar snart jobbet, så det är väl meningen att jag ska försöka fixa iordning någon kvällsmat samt matlåda. Har verkligen ingen lust, ingen fantasi, så det kommer väl bli något så tråkigt och enkelt som spagetti och falukorv idag. Annars brukar det oftast bli grytor av olika slag, gärna med kyckling, men idag har jag verkligen ingen ork. Och när Neo verkar krångla, så har jag inte heller tid. Det får duga med studentmat idag. 


Sitter och funderar på vad och hur jag ska träna imorgon. Om jag ska löpa imorgon eftermiddag/kväll eller om jag ska försöka ordna barnvakt en kort stund, så jag kan sticka iväg och köra något pass. Vi får se! Känner mig iafl väldigt sugen på att köra ett svettigt pass, så det känns som om motivationen är tillbaka igen. :) Jag har ju inte gett upp när den "inte syntes till", utan jag stack ju ut och sprang ändå och var på något pass förra veckan, så det gäller nog att träna ändå. Även om man egentligen inte känner för det. En vilodag mer eller mindre kvittar väl, men bara man inte ger upp helt och tänker "jag tar det sen när motivationen kommer tillbaka, tar det lugnt nu istället när jag ändå inte känner något sug". 


Nåja! Hoppas på finare och varmare väder under veckan iafl, så man kan ta sig långa sköna promenader. :) 

Av Anna - 15 april 2013 10:25

Vaknade redan 04.30 idag av en liten Neo som TYVÄRR inte ville somna om. Träningsvärk i lår, axlar, nacke och rygg har jag också efter gårdagens kettlebells.

Masade ändå iväg arslet till KMTI imorse och gick på core boll. Idag var det Ann-Charlotte som höll i det (tror hon ska ha det passet i fortsättningen om jag inte hört fel), och idag luktade jag svett när jag kom hem. Annars brukar det ju inte bli så mkt svett, utan det har varit mer balans och kontrollerande rörelser som inte bidragit till så mkt svett. Men idag var det faktiskt lite jobbigare, och det var ett riktigt bra pass, så det blir nog riktigt bra även med Ann-Charlotte. ;)

Melvin lämnade jag på dagis när jag kom hem, gick super. Han hade sin nya tshirt på sig som han fick av farmorn o farfarn. Visade stolt upp den för fröken Malin. ;)

Neo som vaknade så tidigt imorse orkade ju såklart inte vara vaken längre än till 9.30 Hoppas han sover tills vi ska hämta Melvin, så kanske han orkar vara vaken till 18. Annars blir det en kortis på 20-30 min i eftermiddag.

Har inga planer för dagen. Älsklingen fick ta bilen idag, så vi blir nog på hemmafronten. Orkar knappt resa mig för träningsvärken heller, så det får bli film, bus och mys hemma helt enkelt.

Åh, självklart, som varje söndag, så orkade varken jag eller älsklingen se Brottet. Haha! Jag låg o halvsov redan till Mästarnas mästare, så jag gav upp. Älsklingen "måste se" som han sa igår, hade somnat, så det blir ikväll ist. :)

Av Anna - 14 april 2013 17:50

En bra natt faktiskt där Neo sov fram till 04.30 innan han vaknade för att somna om inne hos mig till 06. Han vaknade dock till efter 22, när jag vänt på honom o bäddat om honom, men han somnade om snabbt.

Tyvärr vaknade jag vid 01.40 när älsklingen kom hem, men somnade om lika snabbt. Så förhoppningsvis går det år rätt håll. :)

Älsklingen fick sovmorgon till efter 09 eftersom han kom hem så sent. Jag passade på att söka jobb imorse medan barnen underhöll sig själva.

Var iväg på functional suprise vid 10.30 som idag var kettlebells, precis som jag hade misstänkt. Lär ha träningsvärk från h-vete i låren imorgon. :P Har dock bokat in mig på core boll imorgon bitti iafl, oavsett hur ont jag kommer ha. ;) Skulle ju egentligen till tandläkaren imorgon, men de ringde förut o min tandläkare var tydligen sjuk, så får vänta till den 25e. Typiskt, då hamnar vi en dag efter i planeringen och därmed ett besök längre in i maj innan allt är klart. Men, men.. Inte mkt att göra. Blir ett core boll pass istället. :D

Ikväll ska vi feta oss med kebabpizza här hemma. Älsklingen är iväg och hämtar nu. Dock fick jag magsmärtor för en stund sen, helt from nowhere, så känner mig inte ett dugg sugen. Men vi får väl se, nått går väl ner.

Sista avsnittet av Brottet ikväll. Vi sörjer redan! Dicte slut, och snart även Brottet. :-( Vad ska vi då titta på? :( Ska bli spännande att se sista ikväll. Hoppas de finner Emilie vid liv!

Vi har för övrigt träffat svärisarna idag. Kom hem från USA idag. Gissa om Melvin stolt visade upp sina nya toalett-kunskaper. ;)

Av Anna - 13 april 2013 15:16

Åter en morgon där jag kände mig mer död än levande. Natten har inte varit så rolig med andra ord. Hoppas innerligt att det är den där tandens fel. Neo är på ganska grinigt humör från o till idag, så ngt är det iafl som bekymrar honom.

Jag tog i afl med mig barnen på spöket Laban gympa imorse. Idag var det dock väldigt tomt, 5 barn totalt. Annars brukar det ju bara massor, men det var rätt gött. Melvin kunde hoppa massor på stundsmattan. ;)

Älsklingen kom och hämtade oss när det var slut. Vi gick snabbt in på Barnens hus o kikade. Kan inte låta bli att fyllas med massa "gravid/nyfödd bebis"-känslor där inne. Kommer ihåg hur mkt vi var där och tittade när vi väntade Melvin framförallt. Det är ju såå mysigt att gå runt där vid barnvagnarna, sängarna och allt det där. Vill alltid köpa ny vagn när jag är där, haha. :P

Vi åkte sen till Maxi för att köpa lördagsgodis. 3 kg, 30 spänn. Gissa om det var kaos där? Folk trängdes o det var knappt så de släppte ut en, men in skulle de. Nu har vi godis iafl, men tyvärr var lysmelk i princip slut, så det blev inte många. Men geisha plockade jag på iafl. ;)

Fixade hemmagjorda pannbiffar med potatis o löksås till lunch. Biffarna blev saftiga och goda faktiskt. :-) För att säga det själv, alltså.

Skjutsade för ett tag sen bort älsklingen till Nejder. Så nu är det bara jag och barnen hemma. Melvin har ätit lite godis och Neo har spottat ut godis. Precis som vanligt alltså. Åh, vad han spottar ut ALLT nu för tiden. Mat, frukost, godis.. Ja, allt. Så drygt att ge honom mat nu för tiden. Och äter han själv så kastar han bara ner allt på golvet. Suck!

Senare ikväll blir det tjejkväll med Jessie. Vi ska käka tacos, godis/chips och tjöta. :) Planerna är att jag ska lägga barnen innan hon kommer, så inte vi behöver dras med en Melvin som vägrar lägga sig. Jag är redan så trött och har noll tålamod o barnen är väldigt växlande i humör, o trötta, så jag hoppas de somnar fort ikväll.

Undrar hur vi ska fördriva tiden tills dess bara..

O_O

Av Anna - 12 april 2013 20:43

Hallå? Vad är det som händer? Det är ju fasen vinter all over again?! Sluta snö ffs.

Gud vad irriterande. Nu vill man ju ha vår, sol och värme. Nu får det vara slut på kalla nätter. Och snö? Nej, tack.. Vi tar det i november/december igen.

Happ! Vi satte på sommardäck häromdagen vi. Men det skulle ju bli 13 + efter helgen, så detta borde ju inte ligga kvar speciellt länge.

Nåja. Idag har barnen varit hos Inga-Lill och Björn en sväng medan jag var och tränade core boll. Det blev en promenad med barnen på 3km innan också. :) var riktigt skönt att gå på core boll. Älskar ju verkligen de passen! Och jag kunde ju inte gå i måndags då jag skulle till tandläkaren och det blir samma även nu på måndag, så jag får försöka hitta andra core boll pass som passar.

Imorgon ska jag på barngympa med barnen medan älsklingen ska iväg o fixa en sak inför kvällens personalfest. Efter det blir det att åka och köpa lördagsgodis på maxi där det kostar 10:-/kg imorgon vid köp för minst 200:-

Jag hade ju lovat mig att inte äta lösgodis mer, ett tag iafl, eftersom jag får så ont i magen, men nu när det är så billigt, så är det fan värt det. ;)

Jessie kommer hit imorgon kväll också. Vi ska äta tacos o ha det mys. :) älsklingen ska ju som sagt på personalfest.

Men det är imorgon. Nu ikväll har vi käkat fylld lövbiff med klyftpotatis och pepparsås. Nomnom! :) Nu tittar vi på Lets Dance och jag som är blödigast i världen sitter ju såklart och känner/lipar med alla historier. Tycker det är otroligt svårt att inte bli tårögd själv när man ser andra gråta och bli känslosamma. Det brister direkt här. ;)

Neo håller apropå ingenting på att få en tand upptäckte jag idag, så hoppas att det är det som är anledningen till att han sover sämre just nu. Han har bara sovit en gång idag och har hittills sovit bra sedan han somnade för natten, så håller tummarna inför natten.

Ovido - Quiz & Flashcards