Alla inlägg den 1 april 2012

Av Anna - 1 april 2012 11:35

Har precis varit ute på promenad med barnen, och nu sover de båda två (vore så typiskt om nån vaknade nu bara för att jag satte mig här vid datorn). :) 


Trots att det inte är mer än 5 grader ute, så kändes det mycket varmare. Det beror väl på att det blåste så otroligt igår och inte idag. 


Känns så otroligt skönt att kunna ha på sig sina gamla kläder igen! Idag har jag strumpbyxor och kjol på mig liksom. Hur länge sen var inte det? Och en tröja jag köpte vid nyår, som sitter helt annorlunda nu när man inte har en stor mage som stack ut och gjorde att man såg smällfet ut. Så gött! :) 


Har hittills gått ner 10-10,5 kg ungefär. Tappade 8 kg direkt efter förlossningen. Gick upp 23 kg totalt, så har ju en del kvar, men hoppas att de försvinner snabbt. Märker att jag är lika besatt av vågen denna gång som förra. Väger mig på morgonen direkt jag kommit ner. Haha.. Men förra gången hade jag gått ner 12-14 kg när jag kom hem från BB, men då hade det gått fyra dagar, men sen rasade kilona för varje dag som gick, så det gick verkligen fort förra gången att tappa gravidkilona. Får se om det går lika snabbt denna gång. Neo är ju inte riktigt lika stor i maten som Melvin var, så det gjorde väl en hel del också. 


Nåja. 


Senare ska vi iväg till svärföräldrarna och äta lunch. Skönt att slippa laga något själv. ;) Det är lite utav ett pussel nu när man har två barn. Man försöker tajma med att göra vissa saker när båda sover, eller åtminstone Neo såklart. Melvin brukar det ju gå ganska bra att halvunderhålla medan man tex. lagar mat. Ibland går han ju med på att leka själv också så. 


Men när båda är vakna och jag är själv med dem (älsklingen bygger ju som sagt här ute och nu har vi hjälp av hans pappa när det är helg, och annars har älsklingens farfar varit med, så får man ju ändå passa på att försöka få altanen gjord så fort som möjligt när man har hjälp), då är det inte alltid så enkelt att hålla båda nöjda. Men tycker ändå att det går rätt bra! :) 


Melvin är jätteduktig och hjälper mig att slänga Neos blöjor, torka bort hans spya och såna saker. Haha, han hjälper mamma han. ;) Mammas pöjk det! =) 


Har väl inte så mycket vettigt att skriva egentligen, som ni kanske märker. ;) Men avslutar med några bilder som jag tagit med iphonen under de senaste dagarna.       

Av Anna - 1 april 2012 10:28

Väntar på Neo ska vakna, så han kan kläs, byta blöja och äta, för att sen gå ut på promenad. Melvin börjar bli trött, så snart dags att lägga honom. :) I natt har Neo inte velat sova så mycket. Vi somnade vid tio, men vaknade redan vid elva igen då han bajsat. Har väl kollat på klockan ganska många gånger i natt. Han vill inte somna om på fem minuter som Melvin alltid gjorde på natten. Men det är väl en tidsfråga innan det blir lite mer ordning på vad som är dag och natt för Neo. :) Han har i alla fall inte skrikit så mycket, så det var nog bara en tillfällighet här om natten. Kanske pga han inte fått igång bajsandet ordentligt, för nu skiter han OFTA. Vad som händer annars här hemma? Vi är i full gång med altanbygget. Trallgolvet håller älsklingen och svärfar på att lägga just nu. Imorgon kommer fönstren och dörrarna. :) Är så kul att se det gå framåt. Grannar stannar hela tiden och är nyfikna. Närmsta grannen vill själv göra en nu. Han kommer över ibland haha. Så trevlig så :) Nu vaknar förhoppningsvis lillen här. :) hör nått litet ljud. Trevlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards