Alla inlägg den 3 april 2012

Av Anna - 3 april 2012 16:41

Var ute och gick med Neo förut, så han kunde sova lite. Gick sakta, men slutade med att jag fick värk igen och när jag kom hem fick jag springa på toa då det var som rena niagrafallen. Mörkt också. :/ känns som jag inte kan göra någonting ju. :( Går nog ta och ringa imorgon och höra vad de säger om det. Idag har jag ju trots allt bara haft en unge hemma, och inte städat ens, men så tar jag en promenad och så börjar det forsa igen. :( och värka.. Sugit!

Av Anna - 3 april 2012 11:09

God förmiddag på er!


Hur har er dag varit hittills? Själv så kämpar jag för fullt med att få Neo att försöka somna, men han vill verkligen inte. Slumrar när han ammar, men vaknar liksom till direkt. Tack och lov är han snäll av sig och kan sitta i sin babysitter och lyssna på musiken utan att gallskrika efter mig på en gång. Men han är verkligen vaken på tok för mycket tycker jag. Igår sov han ju nästan ingenting alls under hela dagen och just nu verkar det som han tänker köra på samma stil. :/ 


Tack och lov så ska ju Melvin med sin farmor hem i några timmar efter dagis idag. Jag känner att jag inte riktigt räcker till för Melvins lekbehov just nu när Neo vägrar sova. När han väl gör det, så är det ju lätt att fokusera på Melvin, men annars är det ju lite ovant än så länge. 


I natt var det lite smått kaos här hemma. Neo vaknade vid 00 och då var han på de där gnäll-humöret. Ville ta bröstet, men var alldeles för upprörd för att få grepp. Tillslut vaknade ju Melvin och började gallskrika han med och älsklingen kunde verkligen inte få han att somna om, så de fick komma in till oss. Försökte sova allihopa i samma säng, men det blev trångt och Melvin ligger ju och trycker in armar och fötter i sidan på en hela tiden, så tillslut tog jag med mig båda barnen in i Melvins rum och så somnade Melvin i sin säng och jag låg i extrasängen bredvid med Neo. Gick faktiskt bättre än jag förväntat mig. Melvin vaknade inge mer under natten, stördes inte av Neo när han vaknade en gång till och var liiiite småsur. Neo däremot fick man ju kämpa lite med för att få att somna, men tillslut så. Viktigast är ändå att Melvin får sova på natten känns de som eftersom han ska på dagis och blir väääääldigt sur och ledsen annars under dagen om han inte sovit bra. Och han kan ju inte gärna lägga sig och sova hur mycket som helst under dagen, för då sover han ju inget på natten sen så..


Det är ungefär varannan natt här som det går bra med nattsömnen för Neos del. Men det är bara att ta en dag i taget. Det vänder tillslut. :)

Ovido - Quiz & Flashcards