Alla inlägg den 2 april 2012

Av Anna - 2 april 2012 20:40

Imorgon hämtar farmorn Melvin på dagis och så får han följa med hem till henne i några timmar. Jag har haft ett riktigt känslomässigt breakdown idag, haha. Neo har i princip varit vaken hela dagen, och Melvin sov inte ens i 45 minuter förut efter dagis, så det har varit två väldigt krävande barn idag. :P Så imorgon får Melvin leka av sig lite med farmor och katten efter dagis, för jag har blött jättemycket idag och det har varit svart nästan och det ska vara ett tecken på att man måste ta det lugnare när det ökar i mängd och blir mörkt igen efter några dagar. Fick även ganska rejäla smärtor där nere tidigare ikväll, så var tvungen att ta smärtstillande. Jag vill mer än kroppen är redo för antar jag. Har varit lite mer slitsamt idag eftersom Neo inte velat sova nå längre och djupare stunder idag. Då har jag inte kunnat ägna mig åt Melvin på samma sätt, så han har varit ganska kinkig stundvis. Men tidigare ikväll så fick han bada och det ÄLSKAR han. Slänger sig på magen i badkaret, häller vatten över sig osv. Så det kändes bra i mamma-hjärtat, att han fick avsluta kvällen med något han älskar efter denna- lite tråkiga dag för Melvin. Ska bli skönt att sova snart! :) Neo borde sova bra i natt, hoppas går ju. ;) Hörs imorgon igen! God natt.

Av Anna - 2 april 2012 11:00

Idag blir Neo en vecka gammal. :) Tänk att det redan gått en hel vecka. Känns i alla fall som man börjat få in lite rutiner och som att Melvin börjat bli van livet som storebror och trivs med det. ;) 


Är så glad för att det går så lättsamt ändå. Hittills i afl. :P


Jag är världens lyckligaste tvåbarnsmamma. Men nu vill jag gärna ha läkt klart och få bli mig själv, för den store karln i huset längtar jag efter också. ;) Haha. Så skönt att inte känna sig som en stor fet flodhäst längre. Kände mig inte så snygg när jag dag ut och dag in gick runt i mjukisbyxor och älsklingens tröjor. Skönt att kunna klä upp sig lite för sin man nu. ;) 


 

Av Anna - 2 april 2012 10:45

Då har man hunnit städa och dammsugit här hemma då. :) Melvin är på dagis, så jag passade på att städa medan Neo sov. Bara för att jag satte mig vid datorn nu, så vaknade han till. ;) Men han ligger så fint i famnen här nu och blundar vidare. 


Funderar på att ta bussen till affären sen med ungarna när jag hämtat Melvin. Har inte varit iväg någonstans än med båda själv, just för att jag är lite nervös över att båda ska krångla eller att Neo typ ska vakna och vilja äta mitt i allt. Han är ju rätt tuttsjuk han med, dock inte lika besatt av nappen som Melvin var. Han behövde den konstant om han var i någons famn, annars ville han bara till mig. Neo somnar på två sek i famnen hos vem som helst, med eller utan napp. :) Men även Neo kommer få sluta med napp tidigt. Den är mest för att jag inte ska behöva agera levande napp hela tiden. ;)


Nån som vet förresten hur de funkar att åka karlstadbuss med två småbarn? Gratis med en i barnvagn vet man ju, men har för mig det kostar för en när man har två? 


Imorse när jag vägde mig hade jag gått ner lite till, så nu har jag gått ner 12-12,5 kg (vägde mig med kläder på). Kändes skönt! :) 


I natt sov vi bättre också, Neo somnade om snabbt. :) Melvin har jag inte hört ett ljud av de senaste tre nätterna. Så han är så duktig så. :) Melvin tog även sovmorgon, vilket innebär att vi alla fick en sk. sovmorgon. 6.40 åtminstone. 5.30 var de igår morse. ;) Sist upp är Neo. Riktig sömntuta han. Sover så sött när Melvin kommer in o säger "docka" och klättrar upp i sängen och ger puss på hans panna. :) Samma sak varje morgon hittills. :) 


De är för goa!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards