Alla inlägg den 1 november 2012

Av Anna - 1 november 2012 21:22

Dagen började med att vi var utomhus och plockade ihop studsmattan och tog upp den på vinden, klippte gräsmattan och därmed fick upp alla löv också (jävla bra gräsklippare som suger upp löven så bra). Sen skulle jag iväg på körlektion.

Gick bra. Kommer få hem ett tidsförslag på 4 lektioner (behöver 2-4 lektioner till, hur många beror på hur mkt jag har möjlighet att träna hemma och hur bra/redo jag verkar vara på lektionerna) till samt tid för teoriprov och uppkörning. Så hoppas att jag klarar mig på 2 till. Måste försöka köra som bara den hemma innan och träna på framförallt skyltar. Titta efter skyltar och följa färdbeskrivningar osv. Jag kör ju oftast samma sträckor, så kolla efter skyltar slarvar jag verkligen med på nya vägar bara för att jag kan de vägar vi brukar köra utantill.

Men hade blivit mkt bättre på det som jag skulle träna på tills idag, så nu kör vi vidare på nästa läxa. ;)

Ja, annars har vi mest vart hemma. Åkte och handlade en snabbis på eftermiddagen. Sen kom Gaggi och Bengt förbi. Bengt hade fixat fönsterbrädor (blomhyllor) till Neos rum och lekrummet. :) Så nu har vi till alla rum! Vardagsrummet skulle ju gärna behöva en ny (jag målade om den gamla vit), men den är ju helt okej. Bengts fönsterhyllor är ju miljoner gånger snyggare såklart! Precis såna jag alltid velat ha! Och bu har vi såna i våra fönster. Såå fint! I år kan vi ha adventljusstakar i samtliga fönster. :-) yäääy.

Under kvällen har jag läst teori. 40 sidor hann jag med idag innan ögonen började hänga. Har läst igenom hela stadskörningskapitlet och snart landsvägskörning. Jag tillhör nog den lilla skaran som faktiskt tycker det är kul att läsa körkortsboken. Haha!

Läste ut en annan sådan på ett nattpass för några år sen när jag jobbade på statoil. Hade ju inte så mkt kunder på nätterna alltid, så var ju perfekt mellan arbetsuppgifterna och dötiden. :)

Nu tänkte jag lägga mig och sova. Imorgon ska Melvin till dagis och reparatören kommer under morgonen någon gång. Får ta och ringa försäkringsbolaget imorgon också.

Gött med fredag, men tyvärr jobbar älsklingen denna helg. Men, men.. Blir bra pengar. :) får tänka så!

God natt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards