Alla inlägg den 17 november 2012

Av Anna - 17 november 2012 19:54

Mäklaren ringde ju igår och berättade vad han hade värderat vårt hus till. Och vi blev absolut inte besvikna!

Vi har höjt huset med närmare 700 000 :- Så vi har gjort en mycket bra affär som mäklaren sa. :) Det vi lagt ut på renovering har vi tjänat in. Nästan två gånger om. ;)

Så känns bra att huset tros säljas för 2,2 miljoner utan problem vid en ev. Försäljning. Men vi ska inte sälja!! :) Vi älskar detta hem och jag skulle inte vilja bo någon annanstans även om vi så skulle ha fått 3 miljoner för huset. :) Detta är vårt Hem! :)

Av Anna - 17 november 2012 19:43

En tidig morgon, men jag fick lägga mig i 2 timmar själv vid 6, så tog älsklingen båda barnen. :) Så har känt mig pigg idag ändå! :)

Vi har vart hos svärisarna på mat idag. Skräll, va? ;) De bor ju så nära, så är så lätt att glida över dit när man inte har något att göra. Och Melvin älskart ju. Och den stora Lego-påsen som står där och väntar varje gång åker fram innan ytterkläderna ens fått åka av. :P

Jag, Fanny, svärmor och Melvin åkte till Bergqvist Outlet på Nolgård och tittade på skor. Vi var på väg att köpa ett par vinterskor från Gore Tex, Viking till Melvin i stl 25 (han har ju 24 på sina skor nu, men egentligen ska han ha 23 enligt måtten, men vi tycker det är bättre att ha lite större så sockor och sånt får plats i vinter och även så han kan ha dem längre), med tanken att de kanske skulle passa nästa vinter, men vi våga inte chansa ifall fötterna skulle dra iväg i stl och så passar de inte alls sen när det är dags. Fanns även jättesöta skor till Neo, men det känns lite onödigt och mest klumpigt att ha på honom skor nu när han ändå mest sitter i vagnen eller blir buren. Har ju köpt fodrade "tofflor" som är supergoa inuti, så det får bli dem. :)

Det blev i afl ett par skor till älsklingen ifrån Puma som kostade 750 i ord.pris, men jag köpte dem för 200 :-

Och jag hittade ett par svarta mockastövlar med kilklack på som är höga i skaftet. De kan vara nedvikta upptill eller uppvikta och i så fall är det over knee-modell (vilket jag äääälskar. Påminner om ett par andra jag hade för två jular sen). De kostade 1795 :- i ord.pris, men jag fick dem för 350 :- Sjukt bra!! :) De hade även nån slags plysch/velourfoder inuti, så de kändes varmare än vanliga stövlar. Nu behövs bara ett par vinterskor som jag kan ha utomhus för lek i snö med barnen. :) Hur de ser ut spelar inte så stor roll, utan de ska bara vara varma, rejäla och vattentäta!

Ska visa bild på stövlarna när jag har dem på mig nån dag. :)

Nu på kvällen har vi lagat hemmagjord potatisgratäng, rostbiff och stekhussås. Var jättegott! :)

Neo sov redan kl 18. Han var så trött, så han fick lägga sig med flaskan i sängen tidigare ikväll och han somnade direkt han ätit upp. :) Melvin la sig utan minsta protest efter att vi ätit kvällsmat. :) Duktiga pojkar! :)

Nu ska vi snart titta på Så mycket bättre och bara ha de gött. :)

Ovido - Quiz & Flashcards