Alla inlägg den 12 november 2012

Av Anna - 12 november 2012 10:43

Tandläkaren nu ;)

Av Anna - 12 november 2012 07:51

Melvin tog sovmorgon till 6.30 idag. Det var hur länge sen som helst som han sov tills dess. Skönt! Han har vart på bra humör hela tiden sedan han vaknade. :) Utvilad kille.

Neo och jag fick dock slå upp ögonen vid 4.30 Var ju inte lika skönt. Har vart då trött, så jag knappt kunnat hålla ögonen öppna. Melvin vaknade vid 00 i natt och jag fick ligga kvar hos honom tills han somnat. Strax efter 01, så vakna jag till och gick in till mig. Sen vid 03.30 vaknade han igen och som sen in till mig och sov till 06.30 som sagt.

2 uppvaknanden är jobbigt alltså. ;) Men Neo har iafl sovit hela natten i sin säng. :) där sover han gott!

Idag ska jag med Melvin till tandläkaren. Blir hans andra besök. Undrar hur detta ska gå, ja. ;) Melvin är ju väldigt reserverad mot människor han ej känner och speciellt om de ska ta i honom. Så jag tror iiiinte att han kommer öppna munnen frivilligt.

Igår så gick Melvin runt och peka i munnen och ville att vi skulle kolla. Vi trodde att något hade fastnat när han ätit, för då brukar han säga till. Men när jag fick titta, ja då fick jag ju se att han höll på att få en till tand långt in i underkäken. En sån där stor tand. Så kan tänka mig att det var rätt ömt där igår när han inte ville äta lunch på fm.

Vet inte hur många tänder han har nu egentligen, men många är det i afl. ;) Men han fick ju första vid 4 mån, sen trilla en efter en ut. Neo har bara 2 än så länge. Stått still nu i 2 månader, så det borde ju komma framtänder snart. Men det märks. :) de kommer när de kommer! :))

Neo ska vara hos Bengt och Gaggi under tandläkarbesöket. Misstänker att Melvin kommer behöva mitt fulla fokus på honom. ;)

Sen vid 12 ska vi förbi morfars på jobbet med lite tårta! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards