Alla inlägg den 8 november 2012

Av Anna - 8 november 2012 15:42

Ja, på torsdagar då blir saker gjorda! Idag har vi städat (har ju dock hunnit bli leksaker osv överallt igen), älsklingen har fogat och "silikonat" taklisten i badrummet och Bengt var här med den sista listen, så nu är det äntligen fint och klart även i taket i badrummet.

Vi har handlat, gjort våfflor och jag har bakat en chokladbotten till fars dag-tårtan och fixat fyllningarna. Vi har tagit in TVn från uterummet och satt upp den i allrummet/hallen där uppe och därmed hängt upp vår stora Marilyn Monroe tavla i uterummet så länge.

Älsklingen och Alex håller på och fixar bromsarna på Alex bil och så ska det bytas till vinterdäck på hans och vår bil. Vi ska ju till Sunne i helgen och jag vill inte köra med sommardäck nå mer. Inte när risken för halka finns.

Ja, det är de vi hunnit/gör idag. Jag behöver till affären igen och köpa florsocker till smörkrämen som jag måste spackla tårtan med. Och så har jag tre paket att hämta ut. Julklappar till barnen. En bok, en vägghylla och tavellist till Neos rum och en varsin vimpel som ska hänga i taket i deras rum. Äntligen hittade jag med ljusa toner i de färger jag velat ha så länge. :)

Melvin har sovit sedan en timme tillbaka, så han borde vakna snart. Han har vaknat mellan 4-4.30 i två dagar, så han är helt slut på dagarna. Igår slocknade han på dagis direkt på vilan!

Nu ska jag gosa med minstingen i familjen. :)

Av Anna - 8 november 2012 14:10

Självklart blir det en tårta till fars dag ;) chokladbotten denna gång. Den står i ugnen nu.

Vill ni se bild när den är klar? ;)

Ovido - Quiz & Flashcards