Alla inlägg den 23 november 2012

Av Anna - 23 november 2012 21:33

Imorgon kommer Liam hit och ska vara här när Anders jobbar. Brorsan kanske tänkte att jag skulle vara barnvakt, men det blir nog mer Liam som blir barnvakt åt Melvin haha. Sist såg jag knappt röken av dem när Liam var här när brorsan jobbade. De sprang runt och lekte och underhöll sig själva i flera timmar. Jag fick bara se dem när det var dags för mat eller när Melvin behövde byta blöja. :P

Blir kul för Melvin att få leka med din kusin. Han var redan exalterad vid läggdags och ser fram emot att titta på snickeri och äta lördagsgodis (eller goddipås som han säger) med Lism imorgon. ;)

Jag och Neo får väl träna mer på att låta honom klättra och resa sig upp mot möbler osv. Han vill absolut inte sitta still. Han släpper händerna när han står upp med tro att han kan gå utan problem. Men han testar sig fram och går försiktigt längst soffan och mina utsträckta ben. Men måste vara nära och handen beredd för titt som tätt har han för mycket självförtroende och släpper händerna och då är inte balansen hans bästa vän. ;)

Det har iafl hänt massor med Neo. Han testar sig verkligen hela tiden. Försöker få grepp överallt för att kunna dra sig upp. Oftast har han dock benen fel, så han har dem kors och tvärs och då blir det lite extra knepigt för honom att dra sig uppåt. Men snart löser han väl det med. ;)

Himla kul med dem båda. Melvin sa så här till mig ikväll när vi åt och jag pratade med älsklingen: "MAMMA!!! Var tyst!" Haha.. Vi höll på och dö. Barn säger så roliga och oförväntade grejer. ;)

Av Anna - 23 november 2012 10:26

Skönt med fredag. Vi sov till 6.10 idag. Hämtade in Neo runt 4-5 nån gång och så låg vi och småsov. Melvin kom in till mig runt 2, och sov som en stok tills vi gick upp. :) bättre natt med andra ord. :)

Skönt med fredag. Tyvärr jobbar älsklingen denna helg, men inte mycket att göra åt. :) får försöka hitta på något kul med barnen själv.

Melvin är på dagis nu och var jätteglad när han fick se Malte och Lovisa igenom fönstret utanför dagis. Sprang dit och vinka och tjoha högt. :) pussade mig snabbt och kramade mig när jag tagit av honom ytterkläderna. "Älskar dig mamma", och så sprang han in. :) så gött att han trivs!

Neo har sovit sedan 9, så han borde väl vakna när som helst. Har inga planer för dagen, så vi får ta den som den kommer. :)

Ovido - Quiz & Flashcards