Alla inlägg den 9 november 2012

Av Anna - 9 november 2012 17:12

Denna dag blev inte som planerat. Om man säger så. En vit tårta blir lila. En läggning av Neo resulterade i 355 :- hos tandläkaren. Nu har båda barnen slagit ut min framtand.

Ja, första gången var ju när jag var 13 och fick en sten rätt i mun. Slog ut framtänderna, den ena mer (den barnen slagit ut) än den andra.

Har säkert slagit ut den vänstra 3-4 ggr efter första gången. Innan Melvin slog ut den var det dock typ 7 år sen, så trodde den satt som sten då jag fått en del smällar emot genom åren, men den satt troget kvar.

Ja, detta kanske förklarar för er som inte förstått varför jag aldrig ler med tänderna på kort. Och det förklarar kanske varför de.. Ja, ser lite annorlunda ut?

Detta är verkligen något som jag har ett enormt komplex för. Det värsta jag vet är när någon pratar om tänder, för jag är så rädd att alla ska börja titta på mina tänder då. Och jag hatar när någon säger "får jag se?", "le med tänderna.. Varför inte?". Såna här situationer har jag verkligen försökt hålla mig borta från sedan jag var 13 år.

Kan säga att det är ett väldigt stort steg för mig att skriva det här. Vill helst radera allt, för nu vet jag att alla som läst detta kommer titta extra noga nästa gång. :(

Största komplexet i mitt liv. Och ett väldigt dyrt komplex. Är inte gratis att laga ordentligt.

Nu hade jag så lite tid på mig, så nu fick vi helt enkelt limma tillbaka tanden. Men det är inte hållbart, så måste tillbaka och göra en ny. Tyckte denna tandläkare var väldigt bra då han påpekade saker som jag stört mig på, men som de andra tandläkarna inte verkat bry sig om. Så det kommer få bli denna Stefan Ullström som jag bokar tid hos framöver för att rätta till.

Inte ens för älsklingen hade jag berättat om tand-olyckan förrän Melvin slog ut tanden på mig. Och då hade vi ändå känt varandra i 4-5 år. Då hade jag ju inget val.

Så, ja.. Så ligger det till. Och så blev dagen. Jag hoppas att tanden sitter över helgen, för jag skulle döö om den lossna i Sunne när jag är där med svärföräldrarna. Älsklingen skulle aldrig få se hur det ser ut när tanden lossnat ens, så vore sjukt obekvämt för mig om det inträffade.

Men nog om tänder. Raderar inlägget om jag fortsätter.

Av Anna - 9 november 2012 05:35

Jag trodde natten skulle bli krånglig, då Melvin inte ville lägga sig och sova i sitt rum igår kväll. Han har inte krånglat med nattningen på flera månader, så jag vart helt säker på att detta skulle bli en krånglig natt.

Han ville sova hos mig, men inte ens i vår säng ville han lägga sig själv. (Jag hade tänkt bära över honom när han somnat, och det hade jag sagt till honom) Han fick följa med ner och lägga sig i soffan. Älsklingen och jag höll till i köket, så att han inte skulle kunna ligga och prata med oss och försöka vara vaken.

Vet inte om han hade svårt att somna för att han sov middag rätt sent. Har ju inte stört honom de senaste gångerna, men. Nu somnade han trots allt ganska direkt i soffan som tur var, så jag bar upp honom till hans säng och han sov vidare hela kvällen utan att vakna.

Älsklingen och jag gick upp och la oss vid 20 för en gångs skull. Vi somnade runt 20.30-21 Sen vaknade inte jag förrän jag hörde Neo yttra sig i babywatchen 1-2 ggr vid 4. Jag gick in till honom, men han hade somnat om själv som vanligt, men täcket hade åkt av, så la på det och gick och la mig igen.

Älsklingen hade glömt ändra sitt alarm, så vid 5 ringde det. Efter det vaknade Melvin och så småningom Neo. Men det gjorde inget. Jag kände mig ovanligt pigg vid 4, men fick sova en timme till. Skulle ju så klart kunna sova flera timmar till, för jag älskar ju att sova. ;) Men 7 timmars sammanhängande sömn var ju inte fel! Fick 6 timmar häromnatten också, så man kan ju hoppas att vi får till det så här lite oftare. ;)

Nu tittar jag och barnen på Nicke. :) Älsklingen skickade jag upp i säng igen, då han hade världens huvudvärk och vi båda behöver ju inte gå upp tidigt. ;) Han ska upp och jobba om ett tag, så lite extra sömn gör bara susen. ;)

Dagis idag för Melvin. Jag och Neo ska öva mer på att ligga på mage. Han stod i krypställning när jag kom in i hans rum, och vi träna lite igår och då tog han och flyttade fram benet ett steg, så bara att träna. :) Så kanske han börjar krypa snart. :) Det märks. Det händer när det händer.

Packa inför imorgon ska jag också göra. Och så måste jag till affären och köpa florsocker. Behövde ju inte spackla med smörkräm förrän sockerpastan ska på kom jag ju på igår, så åkte inte igår till affären. :)

Nu ska jag fixa lite välling till de små. :)

Ovido - Quiz & Flashcards