Alla inlägg under november 2012

Av Anna - 22 november 2012 08:18

Melvin bökade och låg vred och vände på sig i 1,5 timme i natt, och när han väl äntligen gedde sig, och vi somnade om, så vaknade Neo efter ett tag. Han somnade dock om så fort jag la på täcket, så vi sov till 5.30-5.45 nån gång. Älsklingen är ledig idag, så jag låg kvar en timme extra.

Melvin har nån fas just nu då han ligger och bökar när han vaknat om natten/tidig morgon. Så sjukt irriterande när han ligger bredvid och snurrar runt och suckar och gnyr. Men! Allt är övergående. Får komma ihåg det.

Nu ska iafl Neo sova sin dagliga första tupplur, och jag ska göra mig iordning. Sen ska vi iväg och handla lite och senare ska vi till banken och förhandla lite. :)

Av Anna - 21 november 2012 20:32

Har haft en mysig dag hemma hos Minette idag. Tiden flög iväg och innan man visste ordet av det, var det dags för oss att gå till dagis och hämta de stora barnen. Efter dagis vet jag inte vad som hände med tiden. Helt plötsligt var klockan 16 och älsklingen var hemma. :P

Skönt med såna dagar ibland. ;)

Imorgon är älsklingen ledig, så då blir det familjemys. ;)

Av Anna - 21 november 2012 10:47

Snart ska jag och Neo kila bort till Minette och lilla Alissa. Melvin och Tamina är ju på dagis, så det blir de minsta som får ses idag.

Alissa är ju dock bara strax över en vecka gammal, så hon sover nog mest. ;). Men Neo kan ju titta. :)

Av Anna - 20 november 2012 20:57

Nu under kvällen har bästa Jessie och Seif varit här. Jag lagade klyftpotatis och hemmagjorda köttfärsbiffar och bjöd på. :) Melvin ville inte lägga sig och sova när han brukar lägga sig (han försökte dock utan att protestera, men viljan att få komma ner och umgås med sin gudmor och Seif var större än tröttheten), så han fick komma ner och har ganska nyss lagt sig. Han fick vara vaken tills de åkte hem. Är verkligen sällan han är vaken längre. Händer bara om han sover borta eller som förra helgen när vi alla sov i Sunne. Annars håller vi på tiderna, oavsett om det är helg eller ej. De vaknar ju så tidigt, så de behöver få sin sömn. :)

Vi gjorde i afl en så sjukt rolig och spännande grej ikväll. Tänker inte berätta vad. Blir de inget, så är det inge kul att ha berättat. ;) håll tummarna i afl. :P

Av Anna - 20 november 2012 05:34

För er som inte vet, så har ju jag även instagram och där heter jag annaahh :) Ifall nån vill följa mig där också. ;)

Av Anna - 20 november 2012 05:30

Drömmen om att barnen ska sova till 7 fortsätter vara en dröm. Kl 03.30 kom Melvin in till mig och låg då ett tag och böka och krångla innan han gav med sig och somnade om. 5.15 vaknade Neo (sovit sedan 18.30-19 tiden), och då var det bara att pallra sig upp och starta morgonen.

Känner mig hyfsat pigg ändå, men trött samtidigt. Fucked up va? ;) fick i afl sova sammanhängande mellan 22-03.30, så det var ju alltid positivt. ;)

Idag ska Melvin till dagis. Blir kul för honom och skönt för mig att inte behöva försöka hålla honom sysselsatt och på bra humör själv hela dagen. ;)

Själv tänkte jag försöka åka iväg till BVC med Neo och väga/mäta. Var länge sen nu. Och sen ska vi till stan en sväng med Jessie innan det är dags att hämta Melvin igen. :)

Dagen går väl undan i ett antar jag..

Av Anna - 19 november 2012 20:13

Idag fick vi besök av Charlotte och hennes dotter Mirabelle. Det var första gången som både vi mammor och barn träffades (förutom en gång då jag jobbade på IKEA i kassan och hon var där och handla). Annars har vi bara pratat via fb och våra bloggar.

Det var en mycket trevlig tjej och en supersöt liten tjej som var lika bestämd och dominant som Melvin när det kom till vem som skulle få ha leksakerna. Både Melvin och Mirabelle var/är vana att andra barn backar undan vid såna situationer, så det var nog en liten utmaning för dem båda att ingen backade för den andre.

Melvin vart väldigt sur stundvis när Mirabelle tex vägrade ge med sig om gunghästen hon satt på eller bilratten som hon inte ville lämna ifrån sig. ;) men det är nyttigt för honom att inte alltid få sin vilja igenom. :)

De var på samma villkor dock när de lekte med soffans alla kuddar på golvet och byggde ett berg, eller "vara högt" som Melvin säger. ;)

Lagomt tills de skulle åka hem. :P Men det går säkert bättre nästa gång.. Hihi.

Melvin somnade snabbt ikväll i afl, och Neo fick även sitta med och leka (vilket han verkade nöjd med tills typ en kvart innan de skulle åka hem.. Då börja hans humör tryta).

Kul att träffa nya människor tycker jag. :) Och alltid kul för Melvin att få träffa nya kompisar :))

Av Anna - 19 november 2012 12:33

Den 22 juli 2013 är nu bokad i kalendern. Den dagen ska jag och Fanny på Rihannas Diamonds world tour! :D Ska bli så jävla awsome! :D Grymt taggad redan nu. ;) 


Trodde aldrig att jag skulle lyckas få tag i två biljetter idag. Var ju hopplöst att få tag i Bruce Springsteen-biljetter när de släpptes, men han är väl något större kanske (inte för mig dock). ;) 


Men inom 8 minuter hade jag två biljetter köpta! :D 9.00 släpptes biljetterna, och jag behövde inte ens krångla med nå sega köer eller att sidan hängde sig eller nått. :) Fan vad gött. 


Ringde Fanny och lurade henne att de blev slutsålt på 10 minuter och att vi inte fick tag i några, men jag kunde ju inte hålla mig så länge, så. ;) 


Ska bli så jävla kul! Jag har ju aldrig vart på någon konsert i Globen eller såna större arenor liksom. Har vart på Darin, Magnus Uggla och Lena Ph när de hade en turne ihop, men det var ju i Mariebergsskogen haha. Och Darin har jag sett på Högfjällets hotell också. Så det ska bli sinnesjukt kul! :D Får hoppas att hon inte kommer 3 timmar försent pga. att hon gör Yoga bara. ;) Eller att hon är påtänd som fan.. Man har ju hört det ena och det andra, men uppträdandet är nog värt alla pengar och alla timmar man får vänta. ;) 


Så 22 juli då! Då blir det Rihanna och shopping i Sthlm med bästaste Fanny! :D 

Ovido - Quiz & Flashcards