Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Anna - 1 mars 2012 17:33

Har haft en så himla bra och skön dag idag! Den började visserligen redan vid 5.30 då Melvin kom in till mig och älsklingen. Jag hade kunnat få honom att somna om, men jag har sovit så himla dåligt själv i natt, så jag var typ klarvaken vid 5 och hade själv svårt att fokusera på att somna om, så Melvin kände nog av det. Sen tycker han att det är så himla häftigt och roligt att få ligga i vår säng när pappa är där också. Han börjar ju oftast runt 6-7 tiden på morgonen, så vi brukar inte vara vakna när han åker till jobbet.


Melvin lämndes på dagis vid 8.30 som vanligt. Av oss båda idag, och han fick lika glatt in med fröken idag som igår. ;) Såg så sött ut. Gav oss en varsin kram och puss och sen gick han in utan att se sig om. :D Haha.


Älsklingen och jag har hunnit med en hel del idag, och det är så himla skönt med såna dagar då vi båda är hemma och kan fixa med massa. Vi har satt upp foder runt dörren i Melvins lekrum och även runt dörren i det nyrenoverade duschrummet (så nu är det helt klart där inne- förutom lite dekoration som alltid kan få plats). Jag har även målat ett varv på Melvins tripp-trapp-stol som började bli lite sliten. Var lite vit färg som blivit bortskavt på vissa ställen, så nu är den vit och fräsch igen. Drog även ett varv på trappan och på sänggaveln i gästrummet.


Sen har vi varit ute i princip hela dagen. Satt ute i solen på baksidan och käkade thaimat som vi åkte iväg till Viken och köpte. Så sjukt gött! :)


Gick och hämtade Melvin på dagis efter han käkat lunch där, tog en promenad i området, så han fick somna i vagnen. Vilket han gjorde snabbt- inte så konstigt med tanke på när vi gick upp. ;)


Fick besök sen av älsklingens kompis Majk. Satt ute i solen och fikade medan Melvin sov vidare i sin vagn. Sen kom även Nejder förbi och behövde hjälp med en sak på hans nya cykel.


Drog sedan iväg hem till svärmor som fick passa Melvin en kortis, då vi åkte till Sommarlagret (hittade INGENTING idag), Rusta och Jysk. Fick allt med mig en tavellist, en "träbräda" med 4 ljuslyktor och dekorationssten till, en pall i sliten ek till Melvin (jättefin) och älsklingen köpte nån stång som man ska ha vikter på.


Blev en väldigt snabb fika hos svärmor sen, då Nejder skulle komma hem till oss. Nu har grabbarna stuckit iväg och ska köpa pizza (blev visst hämtmat två gånger idag, aj aj). Resten av kvällen blir det bara att ta det lugnt! Ska nog färga håret på älsklingen sen om vi får tid. Köpte färg till han för en vecka sen, men vi har inte haft tid än.


Nu har lilleman bajsat känner jag, hehe. Så bäst jag går!


Lägger upp bilder imorgon på sakerna jag köpt när jag väl funnit the right spot för dem. ;)


Ha en mysig kväll! :)

Ovido - Quiz & Flashcards