Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Anna - 23 mars 2012 16:15

Kan man ha mindre energi än vad jag har nu eller? Den absolut jobbigaste kombinationen är ju att vara såå jäkla trött att du inte orkar göra ett skit, men samtidigt är du så jäkla rastlös och får spel av att inte göra någonting. Så känner jag mig just nu.


Och Melvin gör det inte lättare för mig, för han vill ju leka precis hela tiden. Och inte vill han leka själv heller.


Dessa dagar då älsklingen jobbar till 17-18, jag avskyr dem verkligen. Jag orkar verkligen ingenting just nu och att underhålla Melvin i 6 timmar själv (efter jag hämtat honom på dagis), ja det tar verkligen musten ur mig. Jag hoppas VERKLIGEN att denna noll-energi beror på att jag är höggravid och att jag får mer energi när bebisen är född. Annars blir det jäkligt tufft alltså.


Men det borde det ju göra. Jag var ju hur pigg som helst när Melvin var född och kände inte alls så som alla förvarnat mig om. "Du kommer vara helt slut, så jäkla trött. Känna som du inte sovit på flera år". Jag kände mig piggare än någonsin jag och har gjort det hela tiden fram tills nu på slutet på graviditeten då.


Nu önska jag att vi kände grannflickorna här bredvid betydligt bättre, för de hade säkert velat leka med Melvin. Igår kom den yngsta tjejen som bor i huset bredvid oss hit med två små gosedjursvargar och tre små bilar till Melvin. Så söt! Så blyg, gick hit med en kompis och vågade knappt prata. Haha. Vi hade pratat med hennes mamma under dagen då vi misstänkte att någon av deras döttrar lagt en gammal Bamse-tidning i vår postlåda förra veckan. Visst var det så. Då berättade mamman att ena dottern hade lite leksaker hemma som hon velat ge till Melvin, men inte vågat. ;P Haha.. Men så igår så kom hon. ;) Så söt! Melvin blev jätteglad och har lekt massor med både bilarna och gosedjuren igår och idag.


Men, men.. Frågan är hur jag ska sysselsätta oss den sista 1,5 timmen nu innan älsklingen kommer hem? Tips? Orkar ju inte åka någonstans eftersom jag då måste ta buss eller gå.

Av Anna - 23 mars 2012 08:46

Inge bebis född än! ;) Ser att några av er redan varit in och kikat här trots att det fortfarande är tidig morgon. Nyfikna misstänker jag. ;)


Har inga direkta känningar i magen än. Hade pyttelite molvärk imorse, men gick över inom 2-3 minuter, så det var inget att "hurra" över.


Ja, slemproppen har ju som sagt gått och det har jag inte tvekat på en sekund, att den gått alltså. Även idag är den vidrig nog att yttra sig, allt verkar inte ha kommit ut än. Fy fan vad vidrigt det är. Mår illa. Blää!


Med Melvin så startade ju allt med molvärk mitt i natten, sen på morgonen gick slemproppen, värkar och sen på kvällen så gick vattnet.


Den här gången har det i alla fall börjat med att slemproppen gått först av allt. Men om den nu släppt flera dagar innan eller om det kommer ske inom de närmsta- det återstår att se.


Jag har i alla fall packat det mesta av BB-väskan. Det som återstår att packa ner är ombyte till älsklingen, kamera, mobilladdare och så måste vi ju köpa med lite dricka och sånt, men det får bli under helgen. Annars tror jag att jag packat ner det mesta faktiskt. Finns ju vissa saker man inte kan packa ner förrän när man väl måste åka, men sånt kommer man väl ihåg.


Sen är det väl lite grejer till Melvin då, men det mesta har även han redan hemma hos sin farmor och farfar. Har förberett lite tidigare där, så det inte ska bli så mycket att tänka på när vi väl måste iväg.


Älsklingen tyckte jag skulle gå mycket i trappor idag, men det blir jag bara trött av och bara att gå upp för trappan en gång ger mig väääärldens jobbigaste mjölksyra i benen, så nej tack! Det ska ju inte hjälpa heller, utan bara trötta ut en, så det avstår jag ifrån. ;)


Är redan trött, så det räcker. ;)


 

Ovido - Quiz & Flashcards